regularne pocenie się i uczucie gorąca

1. Data: 2005-10-25 16:52:34

Temat: regularne pocenie się i uczucie gorąca
Od: "kott" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupę,

Mam pytanie związane z chorobą mamy. Od kilku miesięcy regularnie w
kilkugodzinnych odstępach czasu doznaje strumieni gorąca płynących
od głowy i oblewa ją pot, obojętnie czy wokół niej jest zimno, czy
ciepło. Mama ma 58 lat, choruje obecnie na niedoczynność tarczycy (20 lat temu
zdiagnozowano jej nadczynność), lecz endokrynolog stwierdził na
podstawie wyników, że to nie tarczyca jest przyczyną ciągłego pocenia
się i uczucia gorąca. Z podstawowych wyników cholesterol jest za
wysoki (ogólny wynosi 307 mg/dl), poza tym EKG wykazało
niedokrwienność. Hemoglobina obecnie jest w normie, ale przez wiele
lat miała niską wartość rzędu 9,10 jednostek. Poza tym ma ciągle niską
temperaturę ciała rzędu 35,4 - 35,8 stopni.
Co może być tego przyczyną?

kott

2. Data: 2005-10-25 16:58:43

Temat: Re: regularne pocenie się i uczucie gorąca
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kott" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zdiagnozowano jej nadczynność), lecz endokrynolog stwierdził na
> podstawie wyników, że to nie tarczyca jest przyczyną ciągłego pocenia

a moze to po prostu menopauza i warto isc do endokrynologa? moja mama miala
takie objawy i odpowiednie leki to zminimalizowaly:)

3. Data: 2005-10-25 21:21:17

Od: "Grażyna Ł." <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "kott" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> a moze to po prostu menopauza i warto isc do endokrynologa? moja mama
> miala takie objawy i odpowiednie leki to zminimalizowaly:)

Myslę że to menopauza. Ja mam 52 lata i męcze się z tymi objawami już 7 lat.
Jak biorę hormony wszystko jest OK, natomiast jak robię przerwy objawy
wracają jak bumerang. Ale co dziwne, rownież mam ciągle obniżoną temperaturę
ciała 35,0 - 35,6 stopni i lekka niedokrwistość. W zasadzie nie
zastanawialam sie nad tym dlaczego tak jest, ale należało by wlaściwie
spytac lekarza dlaczego mamy taka niską temperaturę, o co tu chodzi.

Pozdrawiam
Grażyna

4. Data: 2005-10-27 16:23:17

Od: "kott" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zastanawialam sie nad tym dlaczego tak jest, ale należało by wlaściwie
> spytac lekarza dlaczego mamy taka niską temperaturę, o co tu chodzi.

Dziękuję za odpowiedzi. Mogłybyście powiedzieć, jakie konkretnie leki pomogły
wam w zwalczaniu tych przykrych objawów menopauzy?

Serdeczne pozdrowienia, kott

ból kolan
co o tym myślicie?
Przeczulica po porazeniach - jak sobie radzic?
Dretwienie dloni
o badaniach przesiewowych - ogólnie