Data: 2002-01-14 14:30:05
Temat: Re: reklama - czym jest ?
Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
> Reklama wycelowana jest (odnosi się do ) w trzy główne obszary:
> 1) Obszar dotyczący odbiorcy reklamy (skierowane do mojego JA)
> 2) Obszar dotyczący ludzkiego otoczenia odbiorcy (najczęściej moja
rodzina)
> 3) Obszar dotyczący nieożywionego ludzkiego otoczenia (mój lub mojej
rodziny
> sprzęt i wyposażenie)
Hmmmmm moim zdaniem tylko w pierwszy podany przez Ciebie obszar ... poniewaz
reklama jest tworzona dla pewnej konktretnej grupy odbioroc ... trafiajaca w
ich JA .. i to mozesz byc Ty, moge byc ja , pan sklepikarz, twoja najblizsza
rodzina (rodzaj odbiorcow zalezy od wynikow segmentacji rynku
demograficznego lub coraz czesciej psychograficznego, od konkretnego
produktu (czyli tego nieozywionego sprzetu o ktorym wspomnialas itd)
> Oprócz tego reklamy uderzają w takie aspekty jak:
i tu moim zdaniem sa to srodki (sztuczki, chwyty) wykozystywane w reklamach
po to by bardziej efektywnie trafic w "nasze" Ja i sprowokowac zakup danego
produktu czy marki.
> 1) seks, erotyka
> 2) rodzina, jej dobro lub bezpieczeństwo (bardzo często wykorzystywany
chwyt
> w czasie świąt)
> 3) możliwość zysku lub uniknięcia strat (głównie finansowych, te reklamy
> przesycone są naciąganym realizmem)
> 4) witalność, energia życiowa, zdrowie i sprawność fizyczna
> 5) wydajność, niezawodność, estetyka (to aspekt zwłaszcza odnoszący się do
> sprzętu i wyposażenia)
> 6) chęć bycia piękną i atrakcyjną (przeważają tutaj reklamy dla pań)
> 7) luksus, wygoda, przyjemności, doskonała zabawa
> 8) element agresji np. w stosunku do produktu konkurencyjnego
> 9) odwoływanie się do uczuć wyższych (np. fundacje, akcje harytatywne albo
> miłość)
> 10) poczucie humoru
>
> Uogólniając reklama jest to przekaz informacji o stylu promującym, mówiący
> odbiorcy, że podmiot reklamy
> - może przynieść, przyniesie lub na pewno przyniesie określone korzyści
To co opisalas powyzej to sposoby na promocje odwolujace sie juz konkretnie
do ludzkich potrzeb, emocji ... (dlatego w niektorych reklamach bazuje sie
takze na leku, ktory powoduje zachwianie bezpieczenstwa jednej z
podstawowych potrzeb)
a cha! jeszcze jedna "nieladny" rodzaj reklamy ..... reklama podprogowa.
> P.S. Osobiście brzydzę się reklamami i gardzę nimi. Nie oglądam w ogóle
> reklam w TV, nie słucham ich w radiu i unikam ich w miejscach publicznych.
> Jedynym rodzajem reklamy, który mogę ewentualnie zaakceptować jest reklama
z
> wykorzystaniem poczucia humoru.
Hmmmm moim zdaniem reklama sama w sobie nie jest zla .... wszystko zalezy od
tego co promuje. Zauwaz ze coraz czesciej obok promowanych do tej pory
konkretnych rzeczy czy instytucji ... promuje sie np. zdrowy styl zycia ...
instytucje charytatywne itp.
Oliwia
|