Strona główna Grupy pl.sci.psychologia reklama - czym jest ?

Grupy

Szukaj w grupach

 

reklama - czym jest ?

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 1


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2002-01-13 10:47:32

Temat: reklama - czym jest ?
Od: "rp" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zastanawiałem się ostatnio nad czymś takim jak reklama. Chcę podzielić się z
Wami moimi spostrzeżeniami. Oto one:

Reklama wycelowana jest (odnosi się do ) w trzy główne obszary:
1) Obszar dotyczący odbiorcy reklamy (skierowane do mojego JA)
2) Obszar dotyczący ludzkiego otoczenia odbiorcy (najczęściej moja rodzina)
3) Obszar dotyczący nieożywionego ludzkiego otoczenia (mój lub mojej rodziny
sprzęt i wyposażenie)

Oprócz tego reklamy uderzają w takie aspekty jak:
1) seks, erotyka
2) rodzina, jej dobro lub bezpieczeństwo (bardzo często wykorzystywany chwyt
w czasie świąt)
3) możliwość zysku lub uniknięcia strat (głównie finansowych, te reklamy
przesycone są naciąganym realizmem)
4) witalność, energia życiowa, zdrowie i sprawność fizyczna
5) wydajność, niezawodność, estetyka (to aspekt zwłaszcza odnoszący się do
sprzętu i wyposażenia)
6) chęć bycia piękną i atrakcyjną (przeważają tutaj reklamy dla pań)
7) luksus, wygoda, przyjemności, doskonała zabawa
8) element agresji np. w stosunku do produktu konkurencyjnego
9) odwoływanie się do uczuć wyższych (np. fundacje, akcje harytatywne albo
miłość)
10) poczucie humoru

Uogólniając reklama jest to przekaz informacji o stylu promującym, mówiący
odbiorcy, że podmiot reklamy
- może przynieść, przyniesie lub na pewno przyniesie określone korzyści

Zapraszam wszystkich do dyskusji na temat reklamy (zwłaszcza osoby zawodowo
zajmujące się reklamą).

P.S. Osobiście brzydzę się reklamami i gardzę nimi. Nie oglądam w ogóle
reklam w TV, nie słucham ich w radiu i unikam ich w miejscach publicznych.
Jedynym rodzajem reklamy, który mogę ewentualnie zaakceptować jest reklama z
wykorzystaniem poczucia humoru.

Pozdrowienia
w...@p...onet.pl



› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


1. Data: 2002-01-13 22:32:51

Temat: Re: reklama - czym jest ?
Od: "Bramreja" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry wszystkim.

Również uwazam, że reklama to ciekawy temat. I pewnie jeszcze ze dwa lata
wstecz też odpowiedziałabym że gardzę reklamami. Jednak dziś, kiedy jestem
na finiszu studiów na kierunku zarządzanie i marketing powiem Ci, że tak do
końca to nie oceniałabym źle reklam. Moja obecna postawa wynika z faktu, iż
wiem jaki jest mechanizm działania reklamy. Wiedząt to i wiedząc o
skuteczności poszczególnych reklam więcej wiem o samym społeczeństwie, w
którym żyję, pracuję itd. Ponadto wiedząc jak działa reklama jestem wstanie
się oprzeć jej wpływom. Reklama niesie ze sobą sporą dawkę wiedzy o innych
ludzich i o nas samych. Ważnym jest żeby oglądając reklamęnie zapominać o
myśleniu.

Pozdrowionka.


Użytkownik "rp" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:a1roik$e15$1@news.tpi.pl...
> Witam
> Zastanawiałem się ostatnio nad czymś takim jak reklama. Chcę podzielić się
z
> Wami moimi spostrzeżeniami. Oto one:
>
> Reklama wycelowana jest (odnosi się do ) w trzy główne obszary:
> 1) Obszar dotyczący odbiorcy reklamy (skierowane do mojego JA)
> 2) Obszar dotyczący ludzkiego otoczenia odbiorcy (najczęściej moja
rodzina)
> 3) Obszar dotyczący nieożywionego ludzkiego otoczenia (mój lub mojej
rodziny
> sprzęt i wyposażenie)
>
> Oprócz tego reklamy uderzają w takie aspekty jak:
> 1) seks, erotyka
> 2) rodzina, jej dobro lub bezpieczeństwo (bardzo często wykorzystywany
chwyt
> w czasie świąt)
> 3) możliwość zysku lub uniknięcia strat (głównie finansowych, te reklamy
> przesycone są naciąganym realizmem)
> 4) witalność, energia życiowa, zdrowie i sprawność fizyczna
> 5) wydajność, niezawodność, estetyka (to aspekt zwłaszcza odnoszący się do
> sprzętu i wyposażenia)
> 6) chęć bycia piękną i atrakcyjną (przeważają tutaj reklamy dla pań)
> 7) luksus, wygoda, przyjemności, doskonała zabawa
> 8) element agresji np. w stosunku do produktu konkurencyjnego
> 9) odwoływanie się do uczuć wyższych (np. fundacje, akcje harytatywne albo
> miłość)
> 10) poczucie humoru
>
> Uogólniając reklama jest to przekaz informacji o stylu promującym, mówiący
> odbiorcy, że podmiot reklamy
> - może przynieść, przyniesie lub na pewno przyniesie określone korzyści
>
> Zapraszam wszystkich do dyskusji na temat reklamy (zwłaszcza osoby
zawodowo
> zajmujące się reklamą).
>
> P.S. Osobiście brzydzę się reklamami i gardzę nimi. Nie oglądam w ogóle
> reklam w TV, nie słucham ich w radiu i unikam ich w miejscach publicznych.
> Jedynym rodzajem reklamy, który mogę ewentualnie zaakceptować jest reklama
z
> wykorzystaniem poczucia humoru.
>
> Pozdrowienia
> w...@p...onet.pl
>
>
>


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2002-01-14 14:30:05

Temat: Re: reklama - czym jest ?
Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Reklama wycelowana jest (odnosi się do ) w trzy główne obszary:
> 1) Obszar dotyczący odbiorcy reklamy (skierowane do mojego JA)
> 2) Obszar dotyczący ludzkiego otoczenia odbiorcy (najczęściej moja
rodzina)
> 3) Obszar dotyczący nieożywionego ludzkiego otoczenia (mój lub mojej
rodziny
> sprzęt i wyposażenie)

Hmmmmm moim zdaniem tylko w pierwszy podany przez Ciebie obszar ... poniewaz
reklama jest tworzona dla pewnej konktretnej grupy odbioroc ... trafiajaca w
ich JA .. i to mozesz byc Ty, moge byc ja , pan sklepikarz, twoja najblizsza
rodzina (rodzaj odbiorcow zalezy od wynikow segmentacji rynku
demograficznego lub coraz czesciej psychograficznego, od konkretnego
produktu (czyli tego nieozywionego sprzetu o ktorym wspomnialas itd)


> Oprócz tego reklamy uderzają w takie aspekty jak:
i tu moim zdaniem sa to srodki (sztuczki, chwyty) wykozystywane w reklamach
po to by bardziej efektywnie trafic w "nasze" Ja i sprowokowac zakup danego
produktu czy marki.

> 1) seks, erotyka
> 2) rodzina, jej dobro lub bezpieczeństwo (bardzo często wykorzystywany
chwyt
> w czasie świąt)
> 3) możliwość zysku lub uniknięcia strat (głównie finansowych, te reklamy
> przesycone są naciąganym realizmem)
> 4) witalność, energia życiowa, zdrowie i sprawność fizyczna
> 5) wydajność, niezawodność, estetyka (to aspekt zwłaszcza odnoszący się do
> sprzętu i wyposażenia)
> 6) chęć bycia piękną i atrakcyjną (przeważają tutaj reklamy dla pań)
> 7) luksus, wygoda, przyjemności, doskonała zabawa
> 8) element agresji np. w stosunku do produktu konkurencyjnego
> 9) odwoływanie się do uczuć wyższych (np. fundacje, akcje harytatywne albo
> miłość)
> 10) poczucie humoru
>
> Uogólniając reklama jest to przekaz informacji o stylu promującym, mówiący
> odbiorcy, że podmiot reklamy
> - może przynieść, przyniesie lub na pewno przyniesie określone korzyści
To co opisalas powyzej to sposoby na promocje odwolujace sie juz konkretnie
do ludzkich potrzeb, emocji ... (dlatego w niektorych reklamach bazuje sie
takze na leku, ktory powoduje zachwianie bezpieczenstwa jednej z
podstawowych potrzeb)

a cha! jeszcze jedna "nieladny" rodzaj reklamy ..... reklama podprogowa.

> P.S. Osobiście brzydzę się reklamami i gardzę nimi. Nie oglądam w ogóle
> reklam w TV, nie słucham ich w radiu i unikam ich w miejscach publicznych.
> Jedynym rodzajem reklamy, który mogę ewentualnie zaakceptować jest reklama
z
> wykorzystaniem poczucia humoru.

Hmmmm moim zdaniem reklama sama w sobie nie jest zla .... wszystko zalezy od
tego co promuje. Zauwaz ze coraz czesciej obok promowanych do tej pory
konkretnych rzeczy czy instytucji ... promuje sie np. zdrowy styl zycia ...
instytucje charytatywne itp.


Oliwia


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2002-01-15 14:37:20

Temat: Re: reklama - czym jest ?
Od: "10 S.A." <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://republika.pl/samotok/adv/pol/spis_tres.htm

polecam wrogom reklamy i fotek, bez bibliografi (tylko na priv), bo juz na
http://www.reklamaukryta.hg.pl jest plagiacik.

--
Pozdrawia:
10sa
http://www.10sa.prv.pl


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2002-01-16 20:26:35

Temat: Re: reklama - czym jest ?
Od: "Neo" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Nie rozumiem skad ten wstret do reklamy? Oczywiscie, prawda jest, ze wykorzy
stuje wiele "sztuczek" psychologicznych (np. efekt aureoli, czy procesy utaj
onego uczenia) ale robi to w slusznym celu - sprzedaz produktu. Reklama jest
takze dzwignia handlu (truizm ale akurat tu pasuje:)). Poza tym reklamy spol
eczne sa dobre dla spoleczenstwa (np. kampania "zwolnij szkoda zycia") Dziek
i niej zmalala ilosc wypadkow samochodowych w okresie wakacji.
Pozdrawiam
Neo


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ]


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

materiały z psychologii - błagam! - zobacz
do wszystkich pan ..........
grupy wsparcia dla nastolatkow
Powiązania i przekalibrowania...
Kryteria oceny rysunku dziecka

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?

zobacz wszyskie »