Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!newsfee
d.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "rp" <w...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: reklama - czym jest ?
Date: Sun, 13 Jan 2002 11:47:32 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 43
Message-ID: <a1roik$e15$1@news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: optjas.intergal.com.pl
X-Trace: news.tpi.pl 1010918804 14373 195.205.114.4 (13 Jan 2002 10:46:44 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 13 Jan 2002 10:46:44 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2919.6600
X-MSMail-Priority: Normal
X-Priority: 3
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2919.6600
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:121065
Ukryj nagłówki
Witam
Zastanawiałem się ostatnio nad czymś takim jak reklama. Chcę podzielić się z
Wami moimi spostrzeżeniami. Oto one:
Reklama wycelowana jest (odnosi się do ) w trzy główne obszary:
1) Obszar dotyczący odbiorcy reklamy (skierowane do mojego JA)
2) Obszar dotyczący ludzkiego otoczenia odbiorcy (najczęściej moja rodzina)
3) Obszar dotyczący nieożywionego ludzkiego otoczenia (mój lub mojej rodziny
sprzęt i wyposażenie)
Oprócz tego reklamy uderzają w takie aspekty jak:
1) seks, erotyka
2) rodzina, jej dobro lub bezpieczeństwo (bardzo często wykorzystywany chwyt
w czasie świąt)
3) możliwość zysku lub uniknięcia strat (głównie finansowych, te reklamy
przesycone są naciąganym realizmem)
4) witalność, energia życiowa, zdrowie i sprawność fizyczna
5) wydajność, niezawodność, estetyka (to aspekt zwłaszcza odnoszący się do
sprzętu i wyposażenia)
6) chęć bycia piękną i atrakcyjną (przeważają tutaj reklamy dla pań)
7) luksus, wygoda, przyjemności, doskonała zabawa
8) element agresji np. w stosunku do produktu konkurencyjnego
9) odwoływanie się do uczuć wyższych (np. fundacje, akcje harytatywne albo
miłość)
10) poczucie humoru
Uogólniając reklama jest to przekaz informacji o stylu promującym, mówiący
odbiorcy, że podmiot reklamy
- może przynieść, przyniesie lub na pewno przyniesie określone korzyści
Zapraszam wszystkich do dyskusji na temat reklamy (zwłaszcza osoby zawodowo
zajmujące się reklamą).
P.S. Osobiście brzydzę się reklamami i gardzę nimi. Nie oglądam w ogóle
reklam w TV, nie słucham ich w radiu i unikam ich w miejscach publicznych.
Jedynym rodzajem reklamy, który mogę ewentualnie zaakceptować jest reklama z
wykorzystaniem poczucia humoru.
Pozdrowienia
w...@p...onet.pl
|