Data: 2002-01-13 10:47:32
Temat: reklama - czym jest ?
Od: "rp" <w...@p...onet.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Witam
Zastanawiałem się ostatnio nad czymś takim jak reklama. Chcę podzielić się z
Wami moimi spostrzeżeniami. Oto one:
Reklama wycelowana jest (odnosi się do ) w trzy główne obszary:
1) Obszar dotyczący odbiorcy reklamy (skierowane do mojego JA)
2) Obszar dotyczący ludzkiego otoczenia odbiorcy (najczęściej moja rodzina)
3) Obszar dotyczący nieożywionego ludzkiego otoczenia (mój lub mojej rodziny
sprzęt i wyposażenie)
Oprócz tego reklamy uderzają w takie aspekty jak:
1) seks, erotyka
2) rodzina, jej dobro lub bezpieczeństwo (bardzo często wykorzystywany chwyt
w czasie świąt)
3) możliwość zysku lub uniknięcia strat (głównie finansowych, te reklamy
przesycone są naciąganym realizmem)
4) witalność, energia życiowa, zdrowie i sprawność fizyczna
5) wydajność, niezawodność, estetyka (to aspekt zwłaszcza odnoszący się do
sprzętu i wyposażenia)
6) chęć bycia piękną i atrakcyjną (przeważają tutaj reklamy dla pań)
7) luksus, wygoda, przyjemności, doskonała zabawa
8) element agresji np. w stosunku do produktu konkurencyjnego
9) odwoływanie się do uczuć wyższych (np. fundacje, akcje harytatywne albo
miłość)
10) poczucie humoru
Uogólniając reklama jest to przekaz informacji o stylu promującym, mówiący
odbiorcy, że podmiot reklamy
- może przynieść, przyniesie lub na pewno przyniesie określone korzyści
Zapraszam wszystkich do dyskusji na temat reklamy (zwłaszcza osoby zawodowo
zajmujące się reklamą).
P.S. Osobiście brzydzę się reklamami i gardzę nimi. Nie oglądam w ogóle
reklam w TV, nie słucham ich w radiu i unikam ich w miejscach publicznych.
Jedynym rodzajem reklamy, który mogę ewentualnie zaakceptować jest reklama z
wykorzystaniem poczucia humoru.
Pozdrowienia
w...@p...onet.pl
|