Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Bramreja" <t...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: reklama - czym jest ?
Date: Sun, 13 Jan 2002 23:32:51 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 69
Message-ID: <a1t1i0$t3b$1@news.tpi.pl>
References: <a1roik$e15$1@news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: pa130.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl
X-Trace: news.tpi.pl 1010960769 29803 213.76.8.130 (13 Jan 2002 22:26:09 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 13 Jan 2002 22:26:09 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-MSMail-Priority: Normal
X-Priority: 3
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:121096
Ukryj nagłówki
Dzień dobry wszystkim.
Również uwazam, że reklama to ciekawy temat. I pewnie jeszcze ze dwa lata
wstecz też odpowiedziałabym że gardzę reklamami. Jednak dziś, kiedy jestem
na finiszu studiów na kierunku zarządzanie i marketing powiem Ci, że tak do
końca to nie oceniałabym źle reklam. Moja obecna postawa wynika z faktu, iż
wiem jaki jest mechanizm działania reklamy. Wiedząt to i wiedząc o
skuteczności poszczególnych reklam więcej wiem o samym społeczeństwie, w
którym żyję, pracuję itd. Ponadto wiedząc jak działa reklama jestem wstanie
się oprzeć jej wpływom. Reklama niesie ze sobą sporą dawkę wiedzy o innych
ludzich i o nas samych. Ważnym jest żeby oglądając reklamęnie zapominać o
myśleniu.
Pozdrowionka.
Użytkownik "rp" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:a1roik$e15$1@news.tpi.pl...
> Witam
> Zastanawiałem się ostatnio nad czymś takim jak reklama. Chcę podzielić się
z
> Wami moimi spostrzeżeniami. Oto one:
>
> Reklama wycelowana jest (odnosi się do ) w trzy główne obszary:
> 1) Obszar dotyczący odbiorcy reklamy (skierowane do mojego JA)
> 2) Obszar dotyczący ludzkiego otoczenia odbiorcy (najczęściej moja
rodzina)
> 3) Obszar dotyczący nieożywionego ludzkiego otoczenia (mój lub mojej
rodziny
> sprzęt i wyposażenie)
>
> Oprócz tego reklamy uderzają w takie aspekty jak:
> 1) seks, erotyka
> 2) rodzina, jej dobro lub bezpieczeństwo (bardzo często wykorzystywany
chwyt
> w czasie świąt)
> 3) możliwość zysku lub uniknięcia strat (głównie finansowych, te reklamy
> przesycone są naciąganym realizmem)
> 4) witalność, energia życiowa, zdrowie i sprawność fizyczna
> 5) wydajność, niezawodność, estetyka (to aspekt zwłaszcza odnoszący się do
> sprzętu i wyposażenia)
> 6) chęć bycia piękną i atrakcyjną (przeważają tutaj reklamy dla pań)
> 7) luksus, wygoda, przyjemności, doskonała zabawa
> 8) element agresji np. w stosunku do produktu konkurencyjnego
> 9) odwoływanie się do uczuć wyższych (np. fundacje, akcje harytatywne albo
> miłość)
> 10) poczucie humoru
>
> Uogólniając reklama jest to przekaz informacji o stylu promującym, mówiący
> odbiorcy, że podmiot reklamy
> - może przynieść, przyniesie lub na pewno przyniesie określone korzyści
>
> Zapraszam wszystkich do dyskusji na temat reklamy (zwłaszcza osoby
zawodowo
> zajmujące się reklamą).
>
> P.S. Osobiście brzydzę się reklamami i gardzę nimi. Nie oglądam w ogóle
> reklam w TV, nie słucham ich w radiu i unikam ich w miejscach publicznych.
> Jedynym rodzajem reklamy, który mogę ewentualnie zaakceptować jest reklama
z
> wykorzystaniem poczucia humoru.
>
> Pozdrowienia
> w...@p...onet.pl
>
>
>
|