reling?

1. Data: 2004-12-13 07:01:16

Temat: reling?
Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
mam pytanko w jaki sposób przykręca sie reling do płytek ?czym nalezy
wywiercic dziury?
mozna to samemu zrobic czy trzeba szukac fachowca?
pzdr
p.

1. Data: 2004-12-13 08:18:40

Temat: Re: reling?
Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> witam
> mam pytanko w jaki sposób przykręca sie reling do płytek ?czym nalezy
> wywiercic dziury?
> mozna to samemu zrobic czy trzeba szukac fachowca?

Można samemu. Wszystkie elementy powinny być razem z tymi ''uchwytami''
relingu: wkręt z kołkiem rozporowym i taki walec z dziurką - przykręcasz go do
ściany/płytki tym wkrętem, potem nakładasz uchwyt relingu i kontrujesz go
śrubką na klucz imbusowy (też powinno to być w komplecie).

A do wywiercenia dziury w płytce musisz mieć wiertarkę (to oczywiste :-) i
musisz kupić specjalne wiertło ''do płytek''. Trochę ono kosztuje, ale za to w
płytkę wchodzi jak w masełko. Aha - nie używa się ''udaru''.

Pozdr.
ArekMiz
(co sobie już zrobił relingi :-)

1. Data: 2004-12-13 08:25:36

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ściany/płytki tym wkrętem, potem nakładasz uchwyt relingu i kontrujesz go
> śrubką na klucz imbusowy (też powinno to być w komplecie).

niestety nie ma nic oprócz relingu ,na ulotce jest napisane ,ze poniewaz
sciany moga być z róznych materiałó nie dodali wkrętów itp ,skontaktuj sie
ze specjalistą .
reling kupiony w ikeii.
p.

1. Data: 2004-12-13 09:35:56

Od: "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
to w
> płytkę wchodzi jak w masełko. Aha - nie używa się ''udaru''.

w glazurze mozna tez wiercic bez specjalnego wiertla - robili mi tak
hydraulicy

najpierw naklejasz plaster albo tasme klejaca zeby nie bylo odpryskow,
potem punktakiem i mlotkiem robisz malukka dziurke w szkliwie zeby wiertlo
sie nie slizgalo
normalnym wiertlem widiowym (bez udaru) przewiercasz plytke

a potem to juz zalezy od podloza

musta

1. Data: 2004-12-13 09:38:45

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"pamana" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
poniewaz
> sciany moga być z róznych materiałó nie dodali wkrętów itp

Czekaj, kupiłeś(aś?) sama rurę od relingu, czy te wsporniki, na
których się roeling będzie trzymał sciany też? Jeśli samą rurę, to
marsz do sklepu, który to sprzedał i szukać kogoś kompetentnego, żeby
dodał brakujące elementy. Jeśli wsporniki są, to potrzebne są jeszcze
tylko kołki rozporowe 6mm, wiertarka z udarem i wiertło widiowe 6mm.
na płytke naklejasz w miejscu wiercenia kawałek plastra albo
papierowego przylepca, znaczysz miejsce wiercenia, potem najpierw BEZ
UDARU wiercisz dziurę przez płytkę, jak wiertło przejdzie, włączasz
udar i dokańczasz w ścianie dziurę na odpowiednią głębokość. W dziurę
potem kołek, a uchwyt jak przykręcić - to już zależy od uchwytu, ktoś
w sklepie powinien pokazać.

J.

1. Data: 2004-12-13 09:48:08

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czekaj, kupiłeś(aś?) sama rurę od relingu, czy te wsporniki, na
> których się roeling będzie trzymał sciany też?

kupiłam rurę ze wspornikami w całości ,marszem do ikeii to ponad 100 km wiec
moze w piatek bym doszła :)

zastanawiam sie tez nad przyklejeniem tego na płytki ,ew do szafek ,tylko
nie wiem czy potem szafki nie beda sie nadawały do wyrzucenia ,chociaz nie
planuje remontu kuchni w najblizszym czasie.
p.

1. Data: 2004-12-13 10:07:22

Od: "Mała" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sciany moga być z róznych materiałó nie dodali wkrętów itp ,skontaktuj sie
Mam ten reling. A śruby i kołki kupiłam w castoramie. Musiałam tylko spytać
człowieka, który robił mi remont, jaki numer tych śrub.
Bardzo ładnie wyglądają :) kupiłaś te cieńsze relingi czy te grube?

Pozdrowienia,
Mała

1. Data: 2004-12-13 10:14:59

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> kupiłam rurę ze wspornikami w całości ,marszem do ikeii to ponad 100
km wiec
> moze w piatek bym doszła :)

Okej, jesli masz wsporniki, marsz do Ikei nie będzie potrzebny.
Wystarczą wspomniane wcześniej kołki i wiertarka. Jesli masz
wątpliwości co do sposobu montażu tych wsporników - weź jeden z nich
do jakiegoś sklepu, gdzie kołki będziesz kupowac i poproś o pomoc w
doborze sprzedawcę. Jesli sklepem tym nie będzie hipermarket,
sprzedawca raczej powinien pomóc.

> [...]
> nie wiem czy potem szafki nie beda sie nadawały do wyrzucenia
,chociaz nie
> planuje remontu kuchni w najblizszym czasie.

Przyklejenie raczej czarno widzę. Na relingu wiesza się dość ciężkie
rzeczy, a powierzchnie klejenia będa małe. Niby nie jest to
niemożliwe, ale lepiej chyba porządnie - na kołki.

J.

1. Data: 2004-12-13 10:50:00

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> człowieka, który robił mi remont, jaki numer tych śrub.
> Bardzo ładnie wyglądają :) kupiłaś te cieńsze relingi czy te grube?

musze przejsc sie do castoramy i rozejrzec sie ,arelingi kupiłam taka rurke
,nie wiemczy cienka czy grubszą ,nie ejst to zyłka tylko rurka -widziałam u
znajomych i fajowo wyglada.
pzdr
p.

1. Data: 2004-12-14 07:49:17

Od: Snap <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Musta wrote:

> [...]
> sie nie slizgalo
> normalnym wiertlem widiowym (bez udaru) przewiercasz plytke

Ja zamiast stukac w te plytke lekko ja zarysowywuje (na krzyz) w
miejescu gdzie bede wiercil. Do zarysowania mozna uzyc chocby
widiowa koncowke wiertla.

Piotr

Zużycie energii przez płytę ceramiczną elektryczną.
Lodówka (Indesit)
Kupno poniemieckiego domku.
urzadzenie kuchni
kuchenka mikrofalowa