remont kuchni i lazienki!! PILNE !!!!!!!!!!

1. Data: 2002-09-24 19:47:21

Temat: remont kuchni i lazienki!! PILNE !!!!!!!!!!
Od: "MAGISTER" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.
pierwszy raz pisze na grupe- zaszla taka potrzeba.
pozdrawiam wszystkich serdecznie .
Mam pytanie odnosnie kosztow remontu: orientacyjnie, chodzi mi o rzad
kosztow czy 10 tys czy 25 czy 50 tys. wymagania srednie , materialy sredniej
jakosci
co by wchodzilo w gre: przesuniecie scianki dzialowej ok 2m dluga 3,50
wysoka, drewniana jest- pomalowana i szpachlowana
lazienka- wanna narozna tansza z kabina prysznicowa- na niej, bialy montaz
kafelki( flizy ) do ok 2,5 metra i podloga- lazienka ma 2*3 m, kuchnia
podloga ok 10 m2, sciany- jakies gladzie czy regipsy? czym to sie rozni i
jakie sa zalety i ceny???
ew. piec dwufunkcyjny- mieszkanie 2 pokoje 65 m- jakie koszty? jest gaz.
to mniej wiecej tyle.
ile orientacyjnie wyniosa materialy i dodatkowo robocizna.
Krakow, kamienica.
dziekuje za dopowiedz.
marcin

1. Data: 2002-09-25 07:22:48

Temat: Re: remont kuchni i lazienki!! PILNE !!!!!!!!!!
Od: "Kvenmadur" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanie odnosnie kosztow remontu: orientacyjnie, chodzi mi o rzad
> kosztow czy 10 tys czy 25 czy 50 tys. wymagania srednie , materialy
sredniej
> jakosci
Marcinie, może pomoże Ci moja kalkulacja, bo też jestem "remont, Kraków,
kamienica, 2 pokoje, 65 m2" (jak to się ciekawie składa! ;))
U mnie: wyburzenie ścianki działowej większej niż Twoja, zbudowanie z
rigipsu (to jest tzw. kartongips; można z tego budować ścianki, robić
podwieszane sufity, okładać ściany dla wyrównania ich powierzchni, ocieplać
itp.) ścianki 5m x 2m, ocieplenie ściany o dł. ok 12 m, wymycie ścian,
gładzie na wszystko, malowanie ścian, okien i drzwi (te najpierw są
opalane), przebicie drzwi w ścianie, rigipsy + sufit podwieszany + flizy +
biały monataż w łazience podobnej jak Twoja, wylewki + płytki na podłogi w
kuchni i przedpokoju, cała elektryka, hydraulika i instalacja gazowa w tym
mieszkaniu to koszt BEZ materiałów 6.500 zł.
Na materiały: rigipsy, profile do nich, cement, wapno, piasek, kleje
montażowe, gipsy, terakotę i flizy (wszystkie), kable elektryczne i
wszystkie rurki do hydrauliki, wełnę mineralną o ocieplenia ściany, siatki
do wylewek...chyba tyle, być może coś jeszcze czego nie pamiętam
dokładnie... wydałam ok. 5.500 zł. Materiały kupowane były w składzie
budowlanym (akurat na Bronowickiej), płytki na Klimeckiego ('tania płytka'
:)) Zostają do kupienia: farby na całą powierzchnię mieszkania, fugi,
wanna, kompakt, umywalka, baterie i jakieś drobiazgi na pewno jeszcze
(kontakty, śrubki, listwy......)
Mam nadzieję że pozwoli Ci to mniej więcej zorientować się w tym ile to
wszystko kosztuje. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania - chętnie odpowiem.
Pozdrawiam serdecznie,
Magda

1. Data: 2002-09-25 07:25:56

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lazienka- wanna narozna tansza z kabina prysznicowa- na niej, bialy montaz
> kafelki( flizy ) do ok 2,5 metra i podloga- lazienka ma 2*3 m,

Moje prywatne (ostatnie) doświadczenie: sama łazienka i toaleta, ok. 4 m2,
narożna wanna, duża umywalka, kibelek, nowe rurki (miedź), glazura tylko na
części ścian, oświetlenie, grzejnik drabinkowy, farby - Robocizna - 900 zł +
VAT zapłaciłam osobie, która montowała rurki (matko - poprawianie po niej
roboty zajęło nam jakieś 2 tygodnie). wszystko średnia klasa, bez brewerii,
wyszło ponad 10 tys. - niestety. Kafle, częściowa wymiana tynków,
poprawienie kanalizacji, obudowanie rur i wanny, położenie nowej instalacji
elektrycznej, zrobienie systemu wentylacji, szpachlowanie, malowanie, itd. -
wszystko robiliśmy sami.
Jak liczyłam przed, wychodziło mi, że zamknę się w 5-6 tysiącach. Nie
wzięłam pod uwagę takich drobiazgów jak zaprawy (jak się patrzy na cenę
jednego worka, to się nie wydaje, że dużo kosztują, ale jak trzeba podłogę
wylać...), uszczelki, zakrętki, NARZĘDZIA, stracony czas i nerwy na
'fachowca', który obiecuje, że zrobi w jakimś terminie i w jakichś
godzinach, a tydzień później czeka się na niego z rozbebeszonym mieszkaniem,
itd.

Asmira
(zastanawiająca się jak teraz odzyskać płynność finansową)

1. Data: 2002-09-25 09:39:01

Od: "Marcin" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piszcie prosze gdzie mieszkacie, bo cena robocizny np w Warszawie ma sie
nijak do ceny robocizny w Lodzi (mimo ze to tylko 120 km)

pozdr
Marcin

1. Data: 2002-09-26 16:39:29

Od: Piotr Kania <p...@n...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

MAGISTER wrote:

> [...]
> to mniej wiecej tyle.
> ile orientacyjnie wyniosa materialy i dodatkowo robocizna.

Moge podac ci koszty remontu jaki robilem w zeszlym roku. Lazienka
powstala praktycznie od nowa. Zburzono scianke dzialowa i czesc sciany
od WC. Postawiono nowa sciane i polaczono lazienke z WC. Wymieniono
wszystkie rury i rozprowadzono je na nowo. Tak samo z elektryka i gazem
(wiazalo sie to ze spawaniem rur rowniez). Zamontowano wc/bidet/umywalke
i prysznic, spluczke podtynkowa, powstaly 2 nowe scianki dzialowe z
ytonga. Terakoty ok 6,5m2, glazury nie pamietam ile dokladnie ale
stanowila jakies 25% kosztow calosci (raczej z wyzszej polki). Do tego
sufit podwieszany.

Calosc zamknela sie w kwocie ok 13k PLN niestety. Przekroczylo to moje
szacunki jakies 2 razy. Generalnie zalozenie bylo takie ze na glazurze
nie oszczedzam na reszcie owszem - cersanit (poza umywalka), baterie z
promocji w Praktikerze (nie polecam bo bardzo glosne) . Na szczescie
lazienka jest teraz bardzo funkcjonalna i fajnie wyglada (sasiadom tez
sie podoba :-).

Za metr ulozenia glazury bylo 24 PLN z tym ze fachowiec liczyl sobie
potem kolejne detale osobno, nie mam juz rozliczenia wiec nie pamietam
cen. Materialy sa ponadto drogie (kleje, pianki, stelaze do plyt g-k).
Aha w cenie byl jeszcze projekt od architekta.

Mysle ze to pozwoli Ci ocenic jakiego rzedu koszty Cie czekaja.

pozdro,
/pk

1. Data: 2002-09-26 21:49:32

Od: fix <f...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin wrote:

> Piszcie prosze gdzie mieszkacie, bo cena robocizny np w Warszawie ma sie
> nijak do ceny robocizny w Lodzi (mimo ze to tylko 120 km)
> pozdr
> Marcin

Remontowałem łazienkę i WC. Wymiana wszyskich rur wodnych, kanalizacyjnych i
gazowych do bojlera. Ścian nie przesuwałem. Muszla (copact), umywalka
(malutka) i brodzik 80 cm z osłoną wszystko Koło. Bojler Junkersa z
turbinką, armatura niemiecka średniej klasy (kran do umywalki i bateria do
brodzika). Nowa glazura, na podłodze i na ścianach - nie najdroższa. Nowe
punkty światła, wymiana gniazdek w łazience na antybryzgowe. Wieszaki na
ręczniki, uchwyty do mydła itp galanteria. Razem wydałem 12.5 tys. w tym
hydraulik 1000 zł. Resztę robiłem sam. Upieprzyłem się okropnie - ale
nauczyłem się ciąć płytki z gresu i robić w nich otwory. Wszystko działo się
w Łodzi.
--
f...@t...net.pl
/~\ The ASCII