risotto wujka jujka

1. Data: 2001-10-13 08:13:55

Temat: risotto wujka jujka
Od: oshin <b...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

mniam
skladniki na 4 osoby:
ryz np. basmati
oliwa ev
pieczarki 1/2 kg
papryka czerwona 1 szt
ciuszka, sam koniuszek
oliwki - sloiczek
piersi z kuraka - 40 dkg - lepiej wiecej :)
kostka rosolowa jesli kuraka wiecej nie ma
cebula czerwona - 2 szt.
oregano, bazylia, majeranek, tymianek
czosnek ze 6 zabeczkow
przecier pomidorowy jakies 150 g chyba (wyrzucilam sloik, ja glupia)
sol
ew. smietany 3 lyzki

biezemy ryz i wrzucamy na ciepla oliwe, przesmazamy chwilke i dolewamy
wody w relacji 1:3, troszke go dusimy, jak sie nam zeszkli to dodajemy
rozbeltany z niewielka iloscia wody przecier pomidorowy i ciut soli do
smaku, zostawiamy coby chwilke popyrkalo
na patelni rozgrzewamy oliwe, wrzucamy na to czosnek i cebulke,
szklimy, dorzucamy kuraka, przesmazamy. pokrojone jak kto chce
warzywka dusimy z tym kurakiem, sypiac przyprawami. jak nam wychodzi
cus za rzadkie (moj kurczak byl nie-do-rozmrozony hehehe) to dolewamy
smietany, ale ostroznie i ew. kostke rosolkowa.
udusiwszy warzywka wrzucamy do nich ryz, mieszamy dokladnie, wsadzamy
do naczynia zaroodpornego i wsadzamy do piekarnika na ca 20 minut w
wysokiej temperaturze.

bez ten czas przygotowujemy salatke np. taka:
kapusta pekinska,
starte 2 jablka,
starta marchew,
puszka czerwonej, odcedzonej fasolki,
sok z cytryny,
oliwa
i do smaku jakiegos dzemiku, tak aby poslodzic, np. z pigwy...

na zapieczone risotto pare listkow swiezej bazylki (nota bene otworze
chyba hodowle, to jedyna roslinka co u mnie bujnie rosnie hehehe)
i zjadamy, popijajac bialym polwytrawnym
my popijalismy tokajem, bo tylko takie biale sie po domu platalo :))))
mniam!

ps. jakby ktos byl na diecie montiniakowej to to jest supra trupra
dietetyczne :)

oshin
http://szanty.art.pl/~bydnorz
kliknij i nakarm glodne dzieci! http://www.pajacyk.pl
--
George Eliot
Nie twierdze, ze kobiety sa glupie: zostaly stworzone

1. Data: 2001-10-16 10:29:15

Temat: Re: risotto wujka jujka
Od: "magdary" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

super dodalam jeszcze puszke czerwonej fasolki:))))) bylo super dzieki
wielkie

Magda
Uzytkownik "oshin" <b...@a...krakow.pl> napisal w wiadomosci

1. Data: 2001-10-16 10:40:38

Od: oshin <b...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

"magdary" <m...@p...wp.pl> napisal(a) nam tak:
>super dodalam jeszcze puszke czerwonej fasolki:))))) bylo super dzieki
>wielkie

a to sie ciesze, ze sie przyczynilam (raczej wujek sie przyczynil) do
pozytywnych odczuc kulinarnych :)))))

oshin
http://szanty.art.pl/~bydnorz
kliknij i nakarm glodne dzieci! http://www.pajacyk.pl
--
Pierre Benoit
Maz jest panem u siebie... kiedy zony nie ma w domu.

Re: biszkoptowe pomysły
niby szarlotka
Jak długo gotować rosół?
jaka sałatka do makaronu z sosem bolońskim?
test