rododendrony - nie jest dobrze moze ktos pomoze

31. Data: 2000-05-21 22:38:58

Temat: Odp: rododendrony - nie jest dobrze moze ktos pomoze
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Odklady nie sa jednaznoczne z sadzonkami, bo jest inna technika wykonania,
ale mechanizm ukorzenienia jest ten sam a czy skutecznosc, to juz nie wiem.
Technicznie, to przygina sie ped do ziemi, przypina drutem a jego srodkowa
czesc wkopuje w podloze (mozna tez np. do doniczki) no i dalej to juz tylko
czeka sie na korzenie. Metoda malo popularna (tak przynajmniej sadze - na
podstawie obserwacji cudzych ogrodow), bo tylko niektore pedy da sie tak
nagiac, mozna zniszczyc pokroj rosliny no i calosc nie wyglada najladniej.
Praktycznie nie ukorzeniam z odkladow, stad tez nalezy moja wypowiedz
traktowac jako teorie i najlepiej, jesli wypowie sie ktos doswiadczony w tej
materii.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

32. Data: 2000-05-21 22:45:46

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Wedlug mnie prochnica moze wrecz oslabiac pochlanianie wody przez glebe -
nie ma odpowiedniej struktury, ale klocil sienie bede, bo nie jestem pewien.
Tajemnica tkwi raczej w sciolkowaniu.

33. Data: 2000-05-22 06:44:44

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozłowski) szukaj wiadomości tego autora

Poinformuje.
Dodatkowe pytanie:Jerz poradzil mi naciac wzdluz zdrewniala galazke i
obsypac ja ukorzeniaczem.Jak Ty sie na to zapatrujesz.
Dowiedzialem sie jednoczesnie ze rod.rozmnarza sie w lipcu z tegorocznych
odrostow.Czy azalie tez tak mozna?
I przy sadzonkowaniu nalezy ocieniac,czy moze wstawic do chlodniejszego
pomieszczenia?
J kiedy sadzic w ziemi ,czy na zime mozna cala roslinke obsypac kora?
POzdrawiam Juras.

34. Data: 2000-05-22 07:06:08

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozłowski) szukaj wiadomości tego autora

Jak zrobic odklad jesli rod. ma sztywne i dosc kruche galezie?
Czy wystarczy troche odgiac i usypac kopczyk ziemi?
Pozdrawiam Juras

35. Data: 2000-05-22 07:23:03

Temat: Re: rododendrony - nie jest dobrze moze ktos pomoze
Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tajemnica tkwi raczej w sciolkowaniu.
więcej niz połowa sukcesu, ale na dnie przy sadzeniu robię donicę dosyć
grubą z gliny.
Pozdrawiam Jerzy

36. Data: 2000-05-22 07:32:10

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozłowski) szukaj wiadomości tego autora

At 19:06 00-05-21 +0200, you wrote:
>ja postawiłem się na priv i też jestem ciekaw, mam nadzieję, że Juras
>zastosował się do moich porad, a jak mu się toto ukorzeni to powie co
>uczynił.
>Pozdrawiam Jerzy

Na razie konsultuje.
Juras

37. Data: 2000-05-22 08:43:43

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Mozna np. na galezi zawiazac torebke foliowa wypelniona torfem. W tej
torebce rododendron winienbyl puscic korzenie.

38. Data: 2000-05-22 08:43:44

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Lipiec jest magicznym terminem, tylko i wylacznie ze wzgledu na cieple noce.
Jesli masz jakas podgrzewana mnozarke, to termin nie gra praktycznie roli.
Azalie i rododendrony, to niemal to samo. Wszelkie zalecenia stosuje sie
zwykle do objgu.
Nacinanie i sypanie ukorzeniaczem, hmmm... no nie wiem. To nacinanie nie
brzmi najlepiej jak dla mnie. Zreszta jak mowil czlowiek z Powsina kiedys
tam, pewien magister pisal doktorat o ukorzeniaczach. Okazalo sie, ze z, czy
bez nie ma znaczenia. Ale to tylko dlatego, ze ten obecny doktor nie
rozmawial wczesniej ze szkolkarzami (teraz sobie pomyslalem, ze moze i
rozmawial, ale sie nie przyznawal, bo nie bylby doktorem). Wtedy nie
musialby prowdzic badan, bo oni by mu powiedzieli, ze ukorzeniacz splukuje
sie z rosliny i najlepsze efekty uzyskuje sie podlewajac woda z
rozpuszczonym ukorzeniaczem. Moze teraz habilitacja??
Sadzonki nalezy ocienic.
Na zime, najlepiej rozsadzic w pojemniki, i trzymac w chlodnym garazu.
Takie rododendrony wolno dorastaja. Kwiatow doczekasz sie dopiero po latach.
generalnie najszybciej zakwitna te, rozmnazane z in-vitro. Nie wiem, co jest
na tych stronach, ale ostatnio witryne internetowa uruchomil Kusibab.
http://www.rhododendrony.com.pl

39. Data: 2000-05-22 08:50:41

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozłowski) szukaj wiadomości tego autora

...najlepsze efekty uzyskuje sie podlewajac woda z
>rozpuszczonym ukorzeniaczem.
Cos na temat stezenia?

>Sadzonki nalezy ocienic.
>Na zime, najlepiej rozsadzic w pojemniki, i trzymac w chlodnym garazu.
>Takie rododendrony wolno dorastaja. Kwiatow doczekasz sie dopiero po latach.
Ja mam czas ,ja poczekam.

>na tych stronach, ale ostatnio witryne internetowa uruchomil Kusibab.
>http://www.rhododendrony.com.pl
Czy jestes pewny adresu ,bo mi nie odpala?
Pozdrawiam Juras

40. Data: 2000-05-22 08:51:33

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozłowski) szukaj wiadomości tego autora

Dzieki sprobuje.
Juras

At 08:43 00-05-22 GMT, you wrote:
>Mozna np. na galezi zawiazac torebke foliowa wypelniona torfem. W tej
>torebce rododendron winienbyl puscic korzenie.

> [...]

Re: Oczko wodne - skądfolię ?
Oczko wodne - skąd folię ?
Deszczowe meldunki
nornice