rododendrony - nie jest dobrze moze ktos pomoze

1. Data: 2000-05-18 08:40:04

Temat: rododendrony - nie jest dobrze moze ktos pomoze
Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio probowalem ponawozic rododendrony (i azalie). Jade sobie
wczoraj na wies, a tam roslinki jakby uschniete - liscie pozokle, zyja
jeszcze, ale co to za zycie. Nawoz byl odpowiedni (kwasny, do
rozanecznikow i iglakow). Co sie dzieje i czym ratowac???

--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit

2. Data: 2000-05-18 08:45:19

Temat: Re: rododendrony - nie jest dobrze moze ktos pomoze
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Mnie tez jeden wypadl a drugi choruje,moze ktos sie zna i moglby cos doradzic?
Juras

3. Data: 2000-05-18 09:49:10

Temat: Odp: rododendrony - nie jest dobrze moze ktos pomoze
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...iw.lodz.pl...
> [...]
> jeszcze, ale co to za zycie. Nawoz byl odpowiedni (kwasny, do
> rozanecznikow i iglakow). Co sie dzieje i czym ratowac???

A jak z podlewaniem?
Z włąsnego podwórka: azalia miała prześliczne pąki, pąki, pąki...po czym
pąki zaczęły opadać nierozwinięte z braku wody. W tym roku zadziałałam już
profilaktycznie. Duży egzemplarz rhodo/azalii może potrzebować nawet
kilkudziesięciu litrów wody przy tej suszy. A jeśli jeszcze rośnie np. w
mieszaninie torfu z korą, to w ogóle nie ma szans bez super starannej
opieki.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2000-05-18 10:06:47

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>kilkudziesięciu litrów wody przy tej suszy. A jeśli jeszcze rośnie np. w
>mieszaninie torfu z korą, to w ogóle nie ma szans bez super starannej

A co moze byc jak jeden ,mlodszy,usechl zima,a drugi jest taki nijaki,bez
pakow wiosna,liscie tez nie takie zielone jak powinny,ze o przyrostach nie
wspomne.
Rosly blisko(do1 m)od siebie.
Stanowisko po poludniu zacienione,blisko rosna inne np Cis,i budleja.
Nie wiem jakie jeszcze informacje moge podac.
Acha ,ten co usechl 2 lata temu zostal wyrwany przy probie kradziezy.
Pozdrawiam
Juras

5. Data: 2000-05-18 10:48:03

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Kozlowski <j...@e...opi.org.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@e...opi.or
g.pl...
> [...]
> Nie wiem jakie jeszcze informacje moge podac.
> Acha ,ten co usechl 2 lata temu zostal wyrwany przy probie kradziezy.

Dalej sie bede upierac, ze to brak wody, ale napisz jeszcze moze, jak duze
te rododendrony? I w czym rosna? (ziemia dzialkowa zakwaszona torfem, czy
moze sam torf?). Te Twoje piaski to raczej na susze sa wrazliwe!
Jesli którys rod. byl slabo ukorzeniony i do tego doszla tzw. susza
fizjologiczna zima (wyparowywanie wody z rosliny przez lisci z jednoczesna
niemoznoscia pobrania wody z zamarznietej ziemi), to nie dziwie sie, ze
usechl. I jeszcze o przyrostach, bo mysle, ze to Cie przekona: mam dwa mlode
rododendrony, rosna 2 m od siebie, z tym, ze jeden w zasiegu korzeni
starego lilaka (bzu). Wyraznie widac róznice - ten pod lilakiem wyglada jak
ledwo trzymajacy sie zycia, paki lisciowe jeszcze sie nie otworzyly. Ten
drugi - az milo spojrzec.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2000-05-18 11:27:44

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>te rododendrony? I w czym rosna? (ziemia dzialkowa zakwaszona torfem, czy
>moze sam torf?). Te Twoje piaski to raczej na susze sa wrazliwe!

Wysokosc mniej wiecej rowna ok 80 cm.
Ja je sadzilem kilka (3-4)lata temu w ziemi,byly sciolkowane kora,i
zakwaszane(wiosna zeszlego roku,trocze dawno).
Blisko rosnie taki b.ekspansywny krzak(juz nie pamietam sprzedano mi jako
budleje,a podobny jest do tawuly nemecostam-(z kwiatow)).I w tym momencie
mozesz miec racje.
Po zimie stracil pokroj,ze zwartego na taki rozlazly.
Czyli,oprocz wody co moge mu dac?
Juras

7. Data: 2000-05-18 11:31:04

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Acha jeszcze jedno putanie.
Zaprzyjazniony (hm) pies ulamal galazle z rod. ktorego kupilem na miejsce
uschnietego.Wsadzilem ja do wody i po 2 tygodniach wypuscil piekne liscie.
Czy mam jakies szanse ze wypusci tez korzenie?
Juras

8. Data: 2000-05-18 12:09:54

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mozesz miec racje.
> Po zimie stracil pokroj,ze zwartego na taki rozlazly.

Co stracilo pokrój, bo nie lapie, czy ten rododendron, czy ta tawula?

Jesli tawula, i jesli kwitnaca póznym latem, to wiosna mozna ja ciachnac
(naprade swietne efekty).

Jesli rododendron, to moze dyskretnie podwiazac?

A co do tego, co oprócz wody...Jesli krzaczej jest w kiepskim stanie, to nie
wiem, czy np. intensywne nawiezienie nie zaszkodzi. Tak sobie usilowalam
jeszcze przypomniec cos o chorobach grzybowych rododendronów, ale objawy
zaczynaja sie od pojedynczych plam na lisciach, a nie zólkniecia calosci.

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2000-05-18 12:10:24

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uschnietego.Wsadzilem ja do wody i po 2 tygodniach wypuscil piekne liscie.
> Czy mam jakies szanse ze wypusci tez korzenie?

Raczej nie.

Basia.

10. Data: 2000-05-18 12:30:30

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>Co stracilo pokrój, bo nie lapie, czy ten rododendron, czy ta tawula?
rod.
>Jesli tawula, i jesli kwitnaca póznym latem, to wiosna mozna ja ciachnac
>(naprade swietne efekty).
Ciacham rokrocznie na ok30 cm,pieknie rosnie
Ale ma tez odrosty na wszystkie strony.
>Jesli rododendron, to moze dyskretnie podwiazac?
Podwiazac moge ,ale on nie byl taki przedtem.

> [...]
>zaczynaja sie od pojedynczych plam na lisciach, a nie zólkniecia calosci.

No no to go nakarmie.
A czy warto dodac ekozelu (takiego co lapie wode)wokolo juz rosnacej rosliny?
Juras

Re: Oczko wodne - skądfolię ?
Oczko wodne - skąd folię ?
Deszczowe meldunki