rolety antywlamaniowe vs instalacja alarmowa

1. Data: 2005-05-12 17:42:06

Temat: rolety antywlamaniowe vs instalacja alarmowa
Od: "na" <...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!

Mam pytanko - co radzilibyscie zainstalowac.
Kupilem nowe mieszkanie 45m2 - 2 pokoje i kuchnia na parterze w bloku. Od
strony wejscia na klatke parter jest wysoki i raczej nie ma problemu, tu sa
okna do kuchni i malego pokoju. Od drugiej strony jest wyjscie na taras z
duzego pokoju. Na taras latwo wejsc z zewnatrz i tu sie obawiam zagrozenia.
Co radzicie zainstalowac zaluzje antywlamaniowe czy instalacje alarmowa i
rolety wewnetrzne ? Roznie ludzie mowia, slyszalem glosy ze zaluzje
zlodzieje otwieraja w 2 minuty i tylko sa z tego wieksze szkody. Poradzcie
cos, dzieki.

pozdrawiam
Lukasz

2. Data: 2005-05-12 17:59:31

Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

A gdzie widziałeś rolety antywłamaniowe? Bo chyba nie masz na myśli tego
aluminiowego badziewia, które nadaje się jedynie do ochrony przed wiatrem i
słońcem?
W dziedzinie zabezpieczeń jedynie alarm z monitoringiem i dobre
ubezpieczenie, niestety

T.

3. Data: 2005-05-12 19:30:12

Od: "Stefan Siudalski" <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
> słońcem?
> W dziedzinie zabezpieczeń jedynie alarm z monitoringiem i dobre

Jest sześć klas rolet antywłamaniowych ale zapraszam do dyskusji na forum
to nie jest tak jak piszesz bo najpierw to trzeba ustalić zagrożenie czyli
jak wysokiej klasy przestępca może tam przyjść
jak się to określa? a jest to tu
http://www.muratorplus.pl/4D73D6F03FA24AC79438C0324F
06D939_CD173FDE80FD4F35B
CA79243506B27D4.htm

SJS

4. Data: 2005-05-12 21:12:06

Od: "madzia" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "na" :
> [...]
> rolety wewnetrzne ? Roznie ludzie mowia, slyszalem glosy ze zaluzje
> zlodzieje otwieraja w 2 minuty i tylko sa z tego wieksze szkody. Poradzcie

mam bardzo podobny rozklad jak Ty i mam zeluzje tzw "antywlamaniowe"..i
przez taras bardzo latwo bylo do mnie wejsc,wyszlam na kilka godzin z
domu,zeluzje zaslonilam...ale tych od strony ulicy niestety nie (ten wysoki
parter) i wlasnie w ten sposob mi sie wlamali..wiec chyba dobry alarm na
cale mieszkanie..
pozdr
magda

5. Data: 2005-05-13 06:18:19

Od: "Michał Zdziarski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

żeby zabezpieczyć mieszkanie to tylko alarm, czujki mikrofala + podczerwień
i sensownej klasy centralka z modułem powiadomienia przez telefon komórkowy.
zamiast stosowania głośnej syreny, która tylko będzie wkurzać sąsiadów
polecam sygnalizator optyczny (lampa).
pamiętaj o dobraniu dobrej klasy czujek i ich odpowiedni ustawieniu.

pozdrawiam
michal

6. Data: 2005-05-13 08:05:12

Od: "Stefan Siudalski" <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> żeby zabezpieczyć mieszkanie to tylko alarm, czujki mikrofala +
podczerwień

czyli proponujesz szósty poziom wykrywania gdy przy roletach aż prosi się o
piąty - to wydatek w takim przypadku z tymi dualnymi na rolety to wyrzucone
pieniądze
SJS

7. Data: 2005-05-13 09:11:23

Od: "Michał Zdziarski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stefan Siudalski" <s...@n...pl> napisał w
wiadomości news:d61ngb$aca$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
>
> czyli proponujesz szósty poziom wykrywania gdy przy roletach aż prosi się
> piąty - to wydatek w takim przypadku z tymi dualnymi na rolety to

dokładnie tak, stosowanie zabezpieczeń typu roleta, krata, "pseudo" drzwi
zabezpieczeniowe za 1500-2000 pln, alarm za 500 zł zawsze mija się z celem -
to jest właśnie wyrzucanie pieniędzy.
jeśli ktoś chce się zabezpieczyć to jest to minimum, nie można się trochę
zabezpieczyć przed włamaniem.
dzisiaj dla większości włamywaczy zabezpieczenia mechaniczne nie stanowią
problemu.

8. Data: 2005-05-13 10:19:56

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał Zdziarski wrote:

> [...]
> zabezpieczyć przed włamaniem.
> dzisiaj dla większości włamywaczy zabezpieczenia mechaniczne nie stanowią

Co wobec tego jest "najlepsze" jako zabezpieczenie? Sam się niedawno
zastanawiałem nad roletami albo kratami, ale przeglądając tę grupę już
nie jestem swoich pomysłów pewien.
Myślałem o agencji ochrony, w tym sęk, że (nie wdając się w szczegóły)
oprócz dostępu do drzwi nie mógłbym ochroniarzom zapewnić dojścia do
lokalu, tymczasem potencjalny włamywacz teoretycznie mógłby czmychać
inną drogą. A z drugiej strony nie mam aż takich kosztowności, aby
inwestować w zabezpieczenia tysiące zł. Może zatem solidne kraty i
porządne kłódki na nich wystarczą? (AK-47 na razie odpada ;-) )

9. Data: 2005-05-13 11:05:20

Od: "Michał Zdziarski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sensownej jakości, prosty, alarm do mieszkania z kompletem 3-4 czujek
dualnych (pir + mikrofala, po to aby zminimalizować ryzyko fałszywych
alarmów) z centralką np. Matrix oraz modułem GSM do powiadamiania powinieneś
zdobyc za ok. 1 tys
system możesz rozbudować np. o podłączenie do sekretarki w telefonie i
wpisując odp kod posłuchać co się dzieje w mieszkaniu.

za ok 1,5 tys masz system wykrywania włamania który poinformuje cie o
włamaniu, pozwoli ci na sprawdzenie tego przez telefon. możesz zawsze
zadzwonić na policję, do sąsiadów jeśli masz z nimi dobry konkakt, aby
chociaż zajrzeli na klatkę, nie wspominając o ochronie osiedla jeśli taka
jest. dobrym bajerem jest możliwość automatycznego włączenie np. telefonu
głośnomówiącego i poinformowanie włamywaczy o tym co im grozi lub urządzenie
im dyskoteki (migające światła), ale to już jest bajer....

b. ważne jest to aby odpowiednio ustawić system, odpowiednie opóźnienie,
czułość czujki, wielkość obiektu, itp - w tym powinien doradzić ci monter,
jesli jest fachowcem.
alarm może być cichy lub głośny, ja mam u siebie tylko tablicę numeryczną
która niegłośno "piszczy" aby dać znać włamywaczowi znać że alarm zadziałał
i nie budzić całego bloku w przypadku fałszywego alarmu, choć taki się
jeszcze nie zdarzył.

i jeszcze jedno - NIE KUPUJ NAJTAŃSZYCH CZUJEK, to od nich zależy jakość
systemu.

więc chyba sam przyznasz że kraty, rolety itp to wyrzucanie pieniędzy...

michał

10. Data: 2005-05-13 11:18:01

Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stefan Siudalski" <s...@n...pl> wrote in message

> Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości
>
> Jest sześć klas rolet antywłamaniowych ale zapraszam do dyskusji na forum

Wszystko to prawda, ale kiedy ja się rozglądałem za zabezpieczeniami to nie
znalazłem _żadnej_ firmy oferującej prawdziwe rolety z klasą
antywłamaniową - poza kratami rolowanymi a'la supermarket.

T.

jak naprawic blat kuchenny?
Odkurzacz się wyłącza-co to może być?
Jak nazywają się fachowo te płyty