rolety "bezinwazyjne" na okna

1. Data: 2006-02-21 08:06:22

Temat: rolety "bezinwazyjne" na okna
Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
czy ktoś korzysta z "bezinwazyjnych" rolet na okna?
chodzi o coś takiego: http://www.rolety.net/mini.html
chciałabym je zamontować bez wkrętów stąd też moje pytanie do uzytkowników
- czy nie spadają za każdym razem gdy się otwiera okno?
czy lepiej po prostu kupić zwykłe roletki na wkręty...?

jeśli ktoś ma jakiekolwiek doświadczenie w tej sprawie proszę o odp :)

2. Data: 2006-02-21 09:02:50

Temat: Re: rolety "bezinwazyjne" na okna
Od: Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mufaska napisał(a):
> [...]
> czy lepiej po prostu kupić zwykłe roletki na wkręty...?
>
> jeśli ktoś ma jakiekolwiek doświadczenie w tej sprawie proszę o odp :)

Ja się przymierzałem do samoprzylepnych, ale w czasie pomiaru "fachura"
zwrócił mi uwagę na dwie rzeczy:

- w przypadku wybranego przeze mnie modelu kasetka była większa
(bardziej odstająca) niż normalnej "przykręcanej" więc okno (we wnęce)
mogło się otwierać na mniejszą szerokość
- jeśli w oknie masz nawiewniki na górze - to takie roletki odpadają.
"Twoich" nie ma jak zahaczyć, dla "moich" samoprzylepnych było nieco za
mało powierzchni na klejenie.

W rezultacie kupiłem przykręcane.

Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

3. Data: 2006-02-21 09:30:04

Od: "Pietrek" <S...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mufaska"napisała:

> [...]
> - czy nie spadają za każdym razem gdy się otwiera okno?
> czy lepiej po prostu kupić zwykłe roletki na wkręty...?

Akurat po montażu nowych okien wymyśliłem sobie takie rolery mocowane na
zaczepy. Wszystko zależy jak masz zrobione szpalety (ten murek wokół okna,
jak daleko jest od ramy), bo mój fachowiec zbytnio się postarał i zrobił to
ładnie ale okno się nie otwiera na 90* :( Otwiera się na 80* ale już planuje
poprawienie tego i jak będzie cieplej to cuś poradze. W kuchni mam żaluzje
na taki sam system. Niezbyt często mam okna otwarte na oścież, raczej
uchylone przez cały sezon letni.
Nie, nie spadają raczej i bez problemu zdejmują się do mycia okien, raz
poprzez zwolnienie zatrzasku w mocowaniu albo poprzez ściągnięcie mocowania
z ramy w ogóle.
Jeśli zastosujesz prowadnice to znikną prześwity po bokach i przy uchylonym
oknie roleta będzie przylegała do skrzydła , jeśli natomiast bez prowadnic
to prześwity po bokach będą a do mocowania dołu rolety do ramy stosuje się
magnesy lyb rzepa z taśmą samoprzylepną.

P.

4. Data: 2006-02-21 09:35:28

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zwróć uwagę, że haczyk uciska uszczelkę i w tym miejscu będzie nieco wiało i
mogą się też porobić ciemne smugi jeżeli powietrze będzie miejskie a nie
górskie.
Zapobiec spadaniu można przez dodanie taśmy dwustronnie klejącej.
Zaleta jest taka, że roleta będzie blisko szyby, więc nie będzie prześwitów
po bokach.
No i jak pisze Krzychu sprawdź, czy z roletą uda się otworzyć okno na
całość, bo jak nie to przy odrobinie nieuwagi można będzie zgnieść końcówkę
rolety.
Jacek

5. Data: 2006-02-21 11:53:29

Od: "xxx" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

> Zwróć uwagę, że haczyk uciska uszczelkę i w tym miejscu będzie nieco wiało i
> mogą się też porobić ciemne smugi jeżeli powietrze będzie miejskie a nie
> górskie.
Można spróbować oderwać uszczelkę na niewielkim fragmencie ramy, zamontować
haczyk, a potem znowu ją przykleić. Haczyk będzie pod uszczelką i nie będzie nic
uciskał.
xxx

6. Data: 2006-02-21 23:11:33

Od: Andrzej Seneczko <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mufaska napisał(a):
> witam,
> czy ktoś korzysta z "bezinwazyjnych" rolet na okna?
> chodzi o coś takiego: http://www.rolety.net/mini.html

ja mam podobne, te widze nawet sa haczykowate czyli lepsze, u mnie
zaczep jest na prosto, zaczepione sa na gorze ugniataja uszczelke ale i
tak sie tym nie przejmuje bo ostanio musialem i tak ich troche wyciac
(uszczelek)ze wzgledu na brak wentylacji, rolety mam od roku, zadnych
problemow nie ma mimo ze sa nie przylejone to nie sapadaja

--
Pozdrawiam Andrzej
Puławy

7. Data: 2006-02-22 13:51:30

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki

problem w tym ze ciemnych, czarnych/grafitowych nie widzialam :(

8. Data: 2006-02-22 14:08:54

Od: DwaSkrzydla <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest OK, nie wieje i nic nie widać-roleta jest szersza od szyby. Jesli
jednak jest mozliwosc to zamow sobie wersje z żyłkowymi prowadnicami.
wtedy przy uchyle nie powstanie klin dla podglączacza:-)
Pdr.Mariusz
mufaska wrote:
> [...]
> czy lepiej po prostu kupić zwykłe roletki na wkręty...?
>
> jeśli ktoś ma jakiekolwiek doświadczenie w tej sprawie proszę o odp :)

Mieszkanie i rozszerzenie zakresu wspólności majątkowej małżonków :)
śmierdzący sąsiad
electrolux - instrukcja obsługi po polsku?
do ogrodników, co to posiadaja psy
narzedzia budowlane i warsztatowe