« poprzedni wątek | następny wątek » |
21. Data: 2007-10-18 19:42:58
Temat: Re: rombAgnieszka pisze:
> Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly>
> napisał w wiadomości news:4717aca6$1@news.home.net.pl...
>>>
>>> Klasa VI. A teraz przyznaj się jak to zrobiłeś. Bez Pitagorasa :-D ;-P
>>
>> jak już ktoś pisał trzeba skorzystać z twierdzenia Herona.
>
> Kurczę, jesteście pewni, że to twierdzenie jest w podstawówce?
>
Ja sobie nie przypominam. Ale to dawno było ;-)
Marzena
--
Robótki Marzeny
http://fanturia.googlepages.com/home
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
22. Data: 2007-10-18 19:52:23
Temat: Re: rombUżytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:ff8ces$fob$1@mx1.internetia.pl...
>
> Własnie miałam podobne odczucia ze tu musi być jakaś prostota
> -pierwiastków i twierdzenia pitagorasa nie by ło jeszcze.Dlatego napisałam
> na te grupę.
> Zobaczymy jutro
Sprawdź, czy w treści się komuś przekątna z wysokością nie pomerdała ;-)
Agnieszka
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
23. Data: 2007-10-19 06:59:58
Temat: Re: rombAgnieszka pisze:
>>> Klasa VI. A teraz przyznaj się jak to zrobiłeś. Bez Pitagorasa :-D ;-P
>>
>> jak już ktoś pisał trzeba skorzystać z twierdzenia Herona.
>
> Kurczę, jesteście pewni, że to twierdzenie jest w podstawówce?
Tego wzoru nie ma w podstawówce ani w liceum ani na studiach. Za to
jest w wikipedii czy chociażby kalendarzyku KAWu. Jeśli dzieciaki
jeszcze nie brały twierdzenia Pitagorasa, to maja tylko dwie możliwości
- sięgnąć do źródeł jw albo wyrysować na papierze milimetrowym taki romb
i policzyć kratki. To pierwsze rozwiązanie daje dokładniejszy rezultat i
jest bardziej kształcące. Choć drugie rozwiązanie też ma swoje zalety,
bywają zadania w doroślejszym życiu którym tylko tak można podołać.
--
Pozdrawiam
Adam
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
24. Data: 2007-10-19 07:38:08
Temat: Re: romb18.10.2007, TMK <t...@p...onet.pl> napisał(a)
> Myślałam ze mozę z pola trojkąta ale syn mi mówi ze wysokość
> jest zawsze prostopadła do podstawy.....
Zaiste prawdą to jest, co syn Twój powiedział.
;)
--
_ Piotr Majkowski
}<_(> Magda 8 lat, Marcin 5 lat
http://msk-system.pl/majkowscy
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
25. Data: 2007-10-19 07:49:42
Temat: Re: rombAnna G. pisze:
>> Chyba więcej osób dopadło ;-) Cisza tu jakaś... Ale bez Pitagorasa nie
>> potrafię zrobić. Na pewno nie mieli?
>>
> W 6 klasie są dopiero ogólne wiadomości z pól figur(kwadrat, prostokąt,
> równoległobok, romb i trapez oraz trójkąt)
> pozdrawiam
U nas było.
LL
--
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych
dzwiekow - niektore przypominaja odglosy
wielorybow i policyjna syrene, inne,
jak u lemura wari, smiech szalenca.*
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
26. Data: 2007-10-19 07:53:56
Temat: Re: rombUżytkownik "Adam Moczulski" <a...@p...neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:ff9km9$m9j$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]Jeśli dzieciaki jeszcze nie brały twierdzenia Pitagorasa,
> to maja tylko dwie możliwości - sięgnąć do źródeł jw albo wyrysować
> na papierze milimetrowym taki romb i policzyć kratki. [...]
Albo scałkować.
Pozdrawiam
H. (mam ochotę kogoś udusić, pół nocy próbowałam ułożyć z tego rombu coś, co
się da policzyć bez Pitagorasowych portek ;)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
http://www.truecolors.pl
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
27. Data: 2007-10-19 08:02:29
Temat: Re: romb
Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał
w wiadomości news:ff7u9g$me2$1@mx1.internetia.pl...
>
> Użytkownik "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>
> napisał w wiadomości news:ff7tp4$j5c$1@opal.futuro.pl...
>>
>> Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał
>> w wiadomości news:ff7sva$lcb$1@mx1.internetia.pl...
>>
>>> (....)
>>> oblicz pole rombu mając jego obwód 36 i jedną przekątną 4,4
>>> (....)
>>
>> To proste - narysuj ten romb i przyjrzyj się jego ćwiartce.
>> Wskazówka: tw. Pitagrasa.
>>
>> (...)
>
> Ha twierdzenia Pitagorasa nie było...
No to klops. Gdzie indziej (przy okazji wzoru Herona)
piszesz jeszcze, że nie było pierwiastków. Jeśli nie
było pierwiastków, to zadanie IMO jest nierozwiązalne,
bo rozwiązanie ZALEŻY od pierwiastka.
S = a*b/2 = a * sqrt((P/4)^2 - (a/2)^2)
a - dana przekątna, P - obwód, ()^2 - kwadrat,
sqrt() - pierwiastek
Czyli po podstawieniu P=36, a=4,4:
S = 4,4 * sqrt((36/4)^2 - (4,4/2)^2)
= 4,4 * sqrt(9^2 - 2,2^2)
= 4,4 * sqrt(81 - 4,84)
= 4,4 * sqrt(76,16)
= 4,4 * sqrt(17*7*16/25)
= 4,4 * sqrt(119)*4/5
= 88/25 * sqrt(119)
Przy tym 119 = 17*7, i oba te czynniki są pierwsze,
więc liczba sqrt(119) jest niewymierna, i prościej
niż tym pierwiastkiem raczej już nie da się wyrazić.
Maciek
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
28. Data: 2007-10-19 08:06:19
Temat: Re: rombHanka Skwarczyńska pisze:
>> [...]Jeśli dzieciaki jeszcze nie brały twierdzenia Pitagorasa,
>> to maja tylko dwie możliwości - sięgnąć do źródeł jw albo wyrysować
>> na papierze milimetrowym taki romb i policzyć kratki. [...]
>
> Albo scałkować.
>
> Pozdrawiam
> H. (mam ochotę kogoś udusić, pół nocy próbowałam ułożyć z tego rombu
> coś, co się da policzyć bez Pitagorasowych portek ;)
To też zaleta liczenia kratek - zasypia się po minucie.
--
Pozdrawiam
Adam
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
29. Data: 2007-10-19 09:09:31
Temat: Re: rombLolalny Lemur napisał(a):
>> W 6 klasie są dopiero ogólne wiadomości z pól figur(kwadrat,
>> prostokąt, równoległobok, romb i trapez oraz trójkąt)
>> pozdrawiam
>
> U nas było.
>
> LL
>
Możesz rozwinąć "u nas".
pozdrawiam
Ania
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
30. Data: 2007-10-19 09:22:31
Temat: Re: rombTMK napisał(a):
> Własnie miałam podobne odczucia ze tu musi być jakaś prostota
> -pierwiastków i twierdzenia pitagorasa nie by ło jeszcze.Dlatego napisałam
> na te grupę.
> Zobaczymy jutro
> Przynajmniej już znowu wiem co to jest romb, równoległobok, trapez itp...
>
>
U nas w jednej z SP pani uczy(uczyła?) dzieci rozwiązywać metodą "prób i
błędów", a potem przychodzą do gimnazjum i się dziwią, że wszystko to co
oni robili można było tak szybko policzyć.
pozdrawiam
Ania
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |