Re: róże

1. Data: 2004-03-15 13:29:36

Temat: Re: róże
Od: "Mariola Ratajczak" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> bylinami posadzonymi wśród róż?

myślałam o posadzeniu wśród białych, różowych, ewetualnie ciemnoczerwonych
róż (np. Ingrid Bergman, która nigdy mi nie choruje) ostróżek, naparstnic i
szałwi omszonej. Myślałam też o firletce (lychnis coronaria) - często
pojawia się w różnych publikacjach jako roślina towarzysząca różom, ale nie
znam dobrze tej rośliny. A przy okazji co posadzić na dole rabaty, aby
przysłonić najmniej efektowne części krzewów różanych? Czy jakieś byliny
zadarniające by się nadawały? Widziałam gdzieś w prasie propozycję
posadzenia rogownicy kuternowatej. Ale wydaje mi się to niezbyt dobrym
pomysłem, ponieważ ma trochę inne wymagania.

> W każdym razie nie rezygnuj z róż jako takich :)

myślę, że zrezygnuję tylko z tych najbardziej porażonych krzewów, ponieważ
mam wrażenie, że od nich zarażają się następne.

dziękuję za pomoc,

Mariola R.

2. Data: 2004-03-15 13:55:02

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mariola Ratajczak napisał:

> [...]
> posadzenia rogownicy kuternowatej. Ale wydaje mi się to niezbyt dobrym
> pomysłem, ponieważ ma trochę inne wymagania.

Na pewno zawsze ładnie będzie wyglądał anafalis perłowy, czyściec
wełniasty, trzykrotka wirginijska, przymiotno, gipsówka. Mnie podobaja
się takie mieszanki z ziołami. Kocimiętka albo wspomniana szałwia.
Róże korzenią się głęboko - nie trzeba ich wcale podlewać tak czesto,
rośliny które wolą suche stanowisko i korzenią się płycej spokojnie
przezyją.

No i oczywiście tradycyjnie lawenda i bukszpan.
Można też dołem posadzić róże okrywowe.

Pozdrawiam
Marta

Re: Aleja drzew - lipowa???????