Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atl
antis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: rozmówki
Date: Sat, 19 Apr 2003 06:43:29 +0200
Organization: zzz
Lines: 26
Message-ID: <b7qk62$6rq$1@nemesis.news.tpi.pl>
References: <b7khhm$70f$1@nemesis.news.tpi.pl> <b7kr40$hav$1@nemesis.news.tpi.pl>
<b7m7dv$13p$1@atlantis.news.tpi.pl> <583108855@nnr>
NNTP-Posting-Host: py44.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1050727428 7034 217.99.8.44 (19 Apr 2003 04:43:48 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 19 Apr 2003 04:43:48 +0000 (UTC)
User-Agent: Noworyta News Reader/2.9
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:198167
Ukryj nagłówki
Flyer napisał:
> Co do gestykulacji czy chodzenia - ja np. palę teraz papierosa, kto inny
> będzie darł serwetkę, a ty wyrażasz emocje związane z przygotowaniem się
> do "występu" (nie obraź się i weź poprawkę na mój trochę za bespośredni
> sposób wyrażania się) poprzez gestykulację. Jak dla mnie nadal jest to
> tylko element "występu" związany z zaangażowaniem emocji. ;)
Znów się podpinam pod swój post.
Jak mogę się domyślać, twoje rozmowy są jednostronne tzn. Ty mówisz coś
do osoby, a osoba milczy? I właśnie dlatego, kiedy spotykasz się z
nieznaną sytuacją, kiedy twój "plan rozmowy" (w realu) nie wypali lub
druga osoba (w realu) wogóle się odezwie (przesadzam trochę ;) )
odczuwasz zdenerwowanie - psycholodzy nazywają to dysonansem wynikającym
z różnicy pomiędzy oczekiwaniami a rzeczywistością. Stąd już prosta
droga do zdenerwowania - rozmawiając z "innymi" trzeba sobie zadać
pytanie nie "co chcę powiedzieć" ale "czego oczekuję po rozmowie". Słowa
to tylko ułomne symbole. ;)
Jeżeli Ci to pomoże - dużo ludzi reaguje tak na sytuację nie po ich
myśli albo nieprzewidzianą.
Wiecęj nie napiszę, bo zbłądzę - materiał powyższy do przemyślenia ;).
Flyer
|