rozmowy działkowców

11. Data: 2013-11-13 22:48:32

Temat: Re: rozmowy działkowców
Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 13 listopada 2013 03:01:43 UTC+1 użytkownik Moon napisał:
> Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> Bardzo interesujace, ale jak uważacie, co one "robią", te liście? Jaki mają
>
> wpływ na smak, czy cośtam? Ciekawi mnie to, bo do następnego sezonu kawał
>
> czasu. Na szczęście wiśnie mam...
>
> Niepokoi mnie też trochę większa ilość cukru od wagi owoców w przepisie.
a mnie ten kwasek cytrynowy. Nie wierzyłam w te liście i nie dałam, nalewka ma piękny
kolor, moc, ale pierwsze wrażenie jest nieciekawe. A miało być tak pięknie... nie
wiem czy jeszcze raz ją zrobię, zwłaszcza, że nalewka z pigwy wydaje mi się
najlepsza. No i mam pytanie czy ktoś z Was posadził pigwę lub pigwowca u siebie?

kiwiko

12. Data: 2013-11-14 00:04:53

Od: Marek K <m...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-11-13 22:48, k...@o...pl pisze:

> [...]
najlepsza. No i mam pytanie czy ktoś z Was posadził pigwę lub pigwowca u siebie?

W przypadku aronii niezbędne jest przemrożenie owoców przed zalaniem
spirytusem. Usuwa to charakterystyczną goryczkę.

A za najlepszą uważam nalewkę z czermechy ;)

--
M.

13. Data: 2013-11-14 01:32:08

Od: "Moon" <l...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NEWS" <r...@g...com> napisał w wiadomości

> Do słoika 1 litr wsypuję umyte owoce aronii i zalewam w proporcji 1:1
> spirytus oraz biała wódka
> do takiego słoika wchodzi około 0,5 l mieszanki alkoholowej.
> Odstawiam to wszystko na około 1 miesiąc. Po miesiącu odlewam ekstrakt
> a owoce zasypuję cukrem i mieszam je tak aby wszystkie owoce obtoczone
> były cukrem.
> to wszystko ładuje do słoików i po około dwóch tygodniach (obserwuje jak
> puściło sok)
> ponownie zlewam płynną zawartość i dolewam do tego co wcześniej zlałem.

W przyszłym sezonie spróbuję tej metody, dzięki za przepis.

Moon

14. Data: 2013-11-14 01:34:02

Od: "Moon" <l...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

> Nie wierzyłam w te liście i nie dałam, nalewka ma piękny kolor, moc, ale
> pierwsze wrażenie jest nieciekawe. A miało być tak pięknie...

No właśnie... pierwsze wrażenia porównując do nalewki z cz. porzeczki, lub
wiśniówki, czy trześniówki są mizerne.

Moon

15. Data: 2013-11-14 01:36:57

Od: "Moon" <l...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek K" <m...@P...pl> napisał w wiadomości

>A za najlepszą uważam nalewkę z czermechy ;)

Aha!
Czeremcha, czyli w moim rejonie "korcianka" ma owocki jakby stworzone do
robienia nalewek. Ale... spróbowałem najpierw zrobić z nich syrop i... nie
wyszło!
Nie puściły w ogóle soku, tylko roztopił się cukier i miałem pływające
zdechłe owoce w bezbarwnej masie cukrowej. Wywaliłem to do potoku:).
Jak to robisz, walisz spiryt na owoce?

Moon

16. Data: 2013-11-14 09:29:33

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie... pierwsze wrażenia porównując do nalewki z cz. porzeczki,
> lub wiśniówki, czy trześniówki są mizerne.

Hejka. Po latach eksperymentów doszedłem do wniosku, że najbardziej mi
odpowiada nalewka malinowa. Dodatkowo wykorzystujemy ponalewkowe owoce malin
pasteryzując je w słoiczkach na zimowe przeziębienia.
Pozdrawiam przetworowo Ja...cki
PS Odsączone maliny spróbowałem zalać w słoiczkach sokiem z aronii. Mnie to
smakuje ale żonie nie bardzo.

17. Data: 2013-11-14 20:46:33

Od: zbigi <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@o...pl napisał(a):
[...]
> No i mam pytanie czy ktoś z Was posadził pigwę lub pigwowca u siebie?

Pigwę ma moja mamuśka (od zaprzyjaźnionej pani doktor) zaś pigwowce
rosną u mnie na wsi przy drogach. I ja sobie posadziłem kilka ze 3...4
lata temu. Ino nie chcą skubańce ruszyć z miejsca - myślę, że te, które
już na wsi rosną, to przyjęły się i rozrosły jeszcze wtedy, gdy było w
miarę mokro.
A teraz nie dość, że ziemia licha (piaski), to jeszcze od ~30 lat susza
na skutek działania leja depresyjnego odkrywki.
--
zbigi i stopka zastępcza

18. Data: 2013-11-14 20:48:43

Od: zbigi <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moon napisał(a):

> Użytkownik "Marek K" <m...@P...pl> napisał w wiadomości

Bezabsolimą! ;)

> [...]
> Nie puściły w ogóle soku, tylko roztopił się cukier i miałem pływające
> zdechłe owoce w bezbarwnej masie cukrowej. Wywaliłem to do potoku:).

No... Jak to nalewkę ;)
Czyli wsypujemy do słoja owoce, dosypujemy trochę cukru i zalewamy
bimbrem. Albo mieszanką spirtu i wódki - tak, aby moc była około 65%.
--
zbigi i stopka zastępcza

19. Data: 2013-11-14 22:46:19

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-11-13 22:48, k...@o...pl pisze:
> No i mam pytanie czy ktoś z Was posadził pigwę lub pigwowca u siebie?

Tak posadziłam, a właściwie posiałam.
Pigwa zaczęła owocować, ale nie wiem czemu owoce zaczynają spadać z
drzewa jeszcze niedojrzałe.
Może nie odpowiada jej sąsiedztwo orzecha włoskiego.
Nalewka z samej pigwy nie jest tak dobra jak w towarzystwie owoców pigwowca.

Pozdrawiam Krycha.
P.S. Ciekawy smak ma nalewka z tarniny.
--
,,Polak, jak mu przyjdzie fantazja do głowy, może być całkiem porządnym
człowiekiem."

20. Data: 2013-11-14 22:59:00

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Krycha napisała:

> P.S. Ciekawy smak ma nalewka z tarniny.

Z tarniny dobre wino. Owoce zbierane oczywiście po przymrozkach.
Można je po zebraniu nawet podsuszyć. Natomiast co do ciekawych
smaków wysokoprocentowych, to jest coś takiego, jak listówka.
Robi się to z czarnej porzeczki. Ale nie z owoców, tylko z kwiatów
i młodych liści zbieranych razm z kwiatami. Zalewa się je po prostu
gorzałą. Nie w porę o tym piszę, ale do wiosny mógłbym zapomnieć
albo by się okazja do napisania nie trafiła. A warto spróbować tej
osobliwości.

--
Jarek

agrest, odklady