rozmowy działkowców

21. Data: 2013-11-15 03:29:19

Temat: Re: rozmowy działkowców
Od: MK <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-11-14 20:48, zbigi pisze:

> No... Jak to nalewkę ;)
> Czyli wsypujemy do słoja owoce, dosypujemy trochę cukru i zalewamy
> bimbrem. Albo mieszanką spirtu i wódki - tak, aby moc była około 65%.

Smol poprawka - bez cukru ;)

--
M.

22. Data: 2013-11-15 05:41:43

Temat: Odp: rozmowy działkowców
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MK" cafe pisze:

> Smol poprawka - bez cukru ;)

Uprość proces - olej owoce ;-)

Pozdrawiam Johnny

23. Data: 2013-11-15 08:56:06

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-11-13 22:48, k...@o...pl pisze:
... nie wiem czy jeszcze raz ją zrobię, zwłaszcza, że nalewka z pigwy
wydaje mi się najlepsza. No i mam pytanie czy ktoś z Was posadził pigwę
lub pigwowca u siebie?

> kiwiko

Zapewne pigwowca a nie pigwę masz na myśli bo pigwowce dają dużo soku
a pigwy to raczej tylko na dżemy, galaretki czy pieczone .

Jeżeli chodzi o sok z pigwowca to co roku robimy kilkadziesiąt litrów
soku , który jednak zużywamy nie na nalewki ale jako dodatek do herbaty

Jeżeli chodzi o pigwy uprawiam w gruncie już 8 odmian a w tym roku
mam dwie kolejne i mogą to być hiciory bo nie tylko przez naukowców ale
na ukraińskich forach ogrodniczych są wymieniane w trójce najlepszych
odmian do uprawy w chłodniejszych rejonach .

U nas w Polsce, w rejestrze jest tylko kilka odmian i tyle sie
ewentualnie odmian spotyka w ogrodach.
Na Ukrainie natomiast sklasyfikowanych w rejestrach oraz w uprawie jest
prawie dwie setki odmian.

--
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal

24. Data: 2013-11-15 09:00:20

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-11-14 20:46, zbigi pisze:
I ja sobie posadziłem kilka ze 3...4
> lata temu. Ino nie chcą skubańce ruszyć z miejsca - myślę, że te, które
> już na wsi rosną, to przyjęły się i rozrosły jeszcze wtedy, gdy było w
> miarę mokro.
> A teraz nie dość, że ziemia licha (piaski), to jeszcze od ~30 lat susza
> na skutek działania leja depresyjnego odkrywki.
:)
Pigwowce długo odchorowują przesadzanie z opcji kopanej z gruntu
a gdy jeszcze trafią do piasków i mają wody tyle co popada to latami
mogą stać w miejscu
:)

25. Data: 2013-11-15 09:07:16

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-11-14 22:46, Krycha pisze:

> Tak posadziłam, a właściwie posiałam.
> Pigwa zaczęła owocować, ale nie wiem czemu owoce zaczynają spadać z
> drzewa jeszcze niedojrzałe.
> Może nie odpowiada jej sąsiedztwo orzecha włoskiego.
> Nalewka z samej pigwy nie jest tak dobra jak w towarzystwie owoców
> pigwowca.
:)
Pigwa wymaga gleby żyznej,wilgotnej oraz lepiej się czuje w lekko
kwaśnej a stanowisko powinno być słoncze i zaciszne
Jeżeli drzewko zakwita, wiąże owoce ale później je gubi to ewidentnie ma
zbyt sucho.

Nie szkoda Tobie miejsca w ogrodzie na uprawę kundelków?
Dzikie pigwy zawsze mają mniejsze i gorsze w smaku owoce niż odmiany
wyselekcjonowane.

26. Data: 2013-11-15 09:29:52

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Tadeusz Smal napisał:

> Pigwowce długo odchorowują przesadzanie z opcji kopanej z gruntu
> a gdy jeszcze trafią do piasków i mają wody tyle co popada to latami
> mogą stać w miejscu

No i bardzo dobrze, że stoją. Jeszcze tego brakowało, żeby człowiek
musiał szukać jakiegoś krzaka po całym ogrodzie!

Jarek

--
"Trzeba wreszcie coś postanowić,
trzeba ludzkiej położyć kres zachłanności."

27. Data: 2013-11-16 03:04:30

Od: Marek K <m...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-11-15 05:41, Johnny pisze:

> Uprość proces - olej owoce ;-)

Ale poprawka była na poważnie - czeremchówke robię tylko z owoców i
gorzały 70% :)

--
M.

28. Data: 2013-11-16 08:24:07

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 14 listopada 2013 00:04:53 UTC+1 użytkownik Marek K napisał:
> [...]
piękny kolor, moc, ale pierwsze wrażenie jest nieciekawe. A miało być tak pięknie...
> [...]
>

> W przypadku aronii niezbędne jest przemrożenie owoców przed zalaniem
>
> spirytusem. Usuwa to charakterystyczną goryczkę.

przemroziłam, ale owoce są i tak niejadalne

> A za najlepszą uważam nalewkę z czermechy ;)
jeszcze takiej nie robiłam ;)

kiwiko

29. Data: 2013-11-16 08:48:33

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 15 listopada 2013 08:56:06 UTC+1 użytkownik Tadeusz Smal napisał:
> [...]
>

> Zapewne pigwowca a nie pigwę masz na myśli bo pigwowce dają dużo soku
>
> a pigwy to raczej tylko na dżemy, galaretki czy pieczone .

No, nie znam się bardzo, ale nalewkę zrobiłam z pigwy. Dziwiłam się tylko, że nawet
czary z przetrzymaniem jej w lodówce, nie dały mi tej niesamowitej ilości soku o
ktorej słyszałam

> Jeżeli chodzi o sok z pigwowca to co roku robimy kilkadziesiąt litrów
>
> soku , który jednak zużywamy nie na nalewki ale jako dodatek do herbaty

gdybym miała takie ilości też bym sobie zrobiła soku do herbaty ;)

> [...]
>
> na ukraińskich forach ogrodniczych są wymieniane w trójce najlepszych
>
> odmian do uprawy w chłodniejszych rejonach .

a ja mam działkę, gdzie chciałabym posadzić pigwę i pigwowca, i żurawinę, i jeszcze
coś, tylko, że nie ma tam żyżnej i urodzajnej gleby, więc może to się wcale nie uda
;(

> U nas w Polsce, w rejestrze jest tylko kilka odmian i tyle sie
>
> ewentualnie odmian spotyka w ogrodach.
>
> Na Ukrainie natomiast sklasyfikowanych w rejestrach oraz w uprawie jest
>
> prawie dwie setki odmian.

:)

kiwiko

30. Data: 2013-11-16 10:00:08

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> .
> ... nalewkę zrobiłam z pigwy. Dziwiłam się
> tylko, że nawet czary z przetrzymaniem jej w lodówce, nie dały mi tej
> niesamowitej ilości soku o ktorej słyszałam

Hejka. A skąd niby ma się brać ten sok. Z twardej, skórzastej owocni?
Pozdrawiam soczyście Ja...cki

agrest, odklady
Maliny- cięcie
Agrest - kiedy ciąć?