rozwód

31. Data: 2004-02-21 10:22:52

Temat: Re: rozwód
Od: "natek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "news.tpi.pl" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
news:c178hu$abr$1@nemesis.news.tpi.pl...

> a jesli nie pojde na ugode i sad uzna, ze zona ma racje i to ja
jestem
> winny, to nawet to, ze zarabia 2000 PLN nie wystyarczay do nie
placenia na
> nia alimentow?!?

Alimenty na dziecko musisz placic w kazdym przypadku - niezaleznie od
tego czyja wina (nawet gdyby byla orzeczona wina zony) i niezaleznie
od tego ile zona zarabia - do dyskusji jest jedynie ich wysokosc -
uzaleniona przede wszystkim od wysokosci twoich zarobkow, ale chocbys
nie zarabial w ogole to i tak alimenty beda zasadzone, a jesli nie
bedziesz placic, mozesz za to siedziec.

Kwestia alimentow dla wspolmalzonka: moga byc zasadzone jesli zona
udowodni brak srodkow do zycia. W przypadku ugody obowiazek
alimentacyjny na wspolmalzonka trwa 5 lat. W przypadku orzeczenia
twojej winy - moze trwac nawet cale zycie. Takie alimenty zasadzane sa
rzadko i zazwyczaj w znacznie nizszej wysokosci niz na dziecko - np
przy niewielkich dochodach moze to byc 100 zl. Jesli zona wyjdzie za
maz ponownie - przestaje otrzymywac takie alimenty (ale na dziecko
placisz nadal). Jesli rozwiedzie sie ponownie, znow moze zadac
alimentow na siebie, jesli wasz rozwod byl z twojej winy. Zaznaczam -
przy naprawde bardzo zlej jej sytuacji materialnej - np. choroba i
bardzo niska renta.

32. Data: 2004-02-21 10:27:43

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> albo pewnie jakies zaufane kolezanki wezwie na swiadkow i beda bezczelnie
> klamac, ze ja bilem na ich oczach

Watpie aby to przeszlo....

Magda

33. Data: 2004-02-21 10:28:19

Od: "Karolina Matuszewska" <ginger#isp,pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik ":: Solana ::" <s...@h...NO-SPAM.com> napisal w
wiadomosci news:c17bos$rl3$1@news.onet.pl...

> Dlaczego, jak ktos sie uprze, to nawet swiadkowie, ktorzy na oczy nie
> widzieli drugiego malzonka nagle staja sie wiarygodni dla sadu...

Dokladnie, jest cos takiego jak "ocena wiarygodnosci swiadka". Jesli sad
uzna, ze kolezanka zony jest wiarygodnym swiadkiem to uwzgledni jej zeznania
nawey mimo braku dowodów.

Pozdrawiam,
Karola

34. Data: 2004-02-21 10:35:55

Od: :: Solana :: <s...@h...NO-SPAM.com> szukaj wiadomości tego autora

Mrowka wrote:

> Watpie aby to przeszlo....

Dlaczego, jak ktos sie uprze, to nawet swiadkowie, ktorzy na oczy nie
widzieli drugiego malzonka nagle staja sie wiarygodni dla sadu...

magda

35. Data: 2004-02-21 10:37:40

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Dlaczego, jak ktos sie uprze, to nawet swiadkowie, ktorzy na oczy nie
> widzieli drugiego malzonka nagle staja sie wiarygodni dla sadu...

No ale w ten sposob wiele osob mogloby oszukiwac sad.Sad da sobie mydlic
oczy?

Pozdrawiam.Magda

36. Data: 2004-02-21 10:38:57

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Karolina Matuszewska" <ginger#isp,pl> napisal w wiadomosci
03.jasien.net...

> Dokladnie, jest cos takiego jak "ocena wiarygodnosci swiadka". Jesli sad
> uzna, ze kolezanka zony jest wiarygodnym swiadkiem to uwzgledni jej
zeznania
> nawey mimo braku dowodów.

Przerabane :(
No to teraz nie pozostaje nic innego jak szukac kumpli ktorzy zeznaja ze tak
nie bylo...

Magda

37. Data: 2004-02-21 10:40:28

Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dokladnie, jest cos takiego jak "ocena wiarygodnosci swiadka". Jesli sad
> uzna, ze kolezanka zony jest wiarygodnym swiadkiem to uwzgledni jej

Nawet w sytuacji, gdy sprawa dotyczy bicia ? (które przeciez latwo
udowodnic, a z kolei malo kto jest tak glupi, by tluc przy swiadkach - czyli
dla tej konkretnej kobiety latwiej bylo zdobyc swiadków, niz zlozyc
doniesienie na policje, zrobic obdukcje itd ?)

Nie jestem pewna czy taka jest praktyka....

pozdrawiam

Monika

38. Data: 2004-02-21 10:43:15

Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "natek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> uzaleniona przede wszystkim od wysokosci twoich zarobkow, ale chocbys
> nie zarabial w ogole to i tak alimenty beda zasadzone, a jesli nie
^^^^^^^^^^^^^^^^^

Nawet w świetle zmian dotyczących likwidacji FA ??
Na jakiej podstawie ?

pozdrawiam

Monika

39. Data: 2004-02-21 10:55:03

Od: "Karolina Matuszewska" <ginger#isp,pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dla tej konkretnej kobiety latwiej bylo zdobyc swiadków, niz zlozyc
> doniesienie na policje, zrobic obdukcje itd ?)

Żona powie, że się bała; że nie chodziła na obdukcje, bo było jej strasznie
wstyd; policji nie wzywała, bo bała się, że mąż się potem zemści; że chowała
siniaki, bo nie chciała, żeby dziecko widziało... A mało to można nagadać?
Koleżanka potwierdzi, że nieraz widziała siniaki na jej ciele, nakłamie, że
tamta wielokrotnie uciekała od męża furiata i nocowała u niej... I co, mało
wiarygodna historia? Jeśli jeszcze trafi się na sędzinę -- wojującą
feministkę, to po prostu przerąbane, że się tak wyrażę.

> Nie jestem pewna czy taka jest praktyka....

Niestety -- jest. Moja znajoma jest ławnikiem i potwierdza. Wszystko zależy,
czy sąd będzie chciał włączyć zeznania świadka do akt.

Pozdrawiam,
Karola

40. Data: 2004-02-21 10:55:10

Od: "Jarek Skorski" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> uzaleniona przede wszystkim od wysokosci twoich zarobkow, ale chocbys
> nie zarabial w ogole to i tak alimenty beda zasadzone, a jesli nie

i w koło macieju
wcale nie zależna przedewszystkim od wysokości zarobków , tylko od
potrzeb dziecka i możliwości zarobkowania ....

Jak zatrzymać
czy jestem służącą?????????
dysortografia
dysortografia