rucola

1. Data: 2004-06-15 10:09:56

Temat: rucola
Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Macie moze doswiadczenie w hodowli rucoli?
Ja chcialam sprobowac wysiac to do doniczek. Bo skoro w marketach
sprzedaja rucole w tych malych doniczkach, to czemu mialabym nie
sprobowac sama to wyhodowac. Bardzo lubie rucole.
No i wysialam, gdzies pod koniec kwietnia. Cieszylam sie bo szybko
rosla na parapecie, wyrastaly kolejne listki - pierwszy, drugi,
trzeci... no i na tym trzecim sie zatrzymalo. Przez dluzszy czas z
utesknieniem czekalam az zacznie sie cos dziac, no i zaczelo -
roslinki niedawno zaczely kwitnac.
Rozumiem ze cos jest nie tak, ale co - nie ta pora, nie do
doniczek... z podlewaniem bylo chyba w porzadku. Zastanawialam sie,
czy za gesto nie wsialam, ale az tak gesto nie jest, roslinki nie
zdazyly zaczac sobie przeszkadzac bo ciagle sa male, zreszta to co
sprzedaja w marketach jest wsadzone bardzo gesto.
Kwiatki ladne, ale nie o to mi chodzilo - czy jesli je bede obcinac
jest szansa na uzyskanie jadalnych lisci w sensownych ilosciach?

Dzieki za wskazowki,

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

2. Data: 2004-06-15 10:14:27

Temat: Re: rucola
Od: "milka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Sabinka" <s...@t...tuniema.pf.pl> napisal w wiadomosci
> Witam.
> Bardzo lubie rucole.
> Dzieki za wskazowki,
>
> Pozdrawiam, Sabina
> (z adresu usun co trzeba)

Mnie nie smakowala wiec zarzucilam hodowle, a co mozna robic z rukoli bo na
surowo jest ble ...

Serdecznie Milka

3. Data: 2004-06-15 10:31:38

Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "milka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> Mnie nie smakowala wiec zarzucilam hodowle, a co mozna robic z rukoli bo
na
> surowo jest ble ...

Dodaje się ją do sałatek, albo posypana startym parmezanem i oliwa z
oliwek.Mniam

Gosia, co lubi rukolę

4. Data: 2004-06-15 11:43:37

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja posialem na dzialce w gruncie w polowie kwietnia. Mimo mrozow i
paskudej pogody rucola urosla piekna. teraz kwitnie i ma wysokosc ok.
0.5m. jak miala wysokosc ok. 15 cm scialem ja i zjadlem (smak dziwny....)
Co do twojego problemu z uprawa, to sugerujac sie moim sukcesem
wysialbym to do raczej duzych doniczek, nadmiernie nie ogrzewal i malo
podlewal. A moze sie myle.
Pozdrwiam
Tomek

5. Data: 2004-06-15 11:46:39

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Kwiatki ladne, ale nie o to mi chodzilo - czy jesli je bede obcinac
> jest szansa na uzyskanie jadalnych lisci w sensownych ilosciach?

Moje rukole wysepione oczywiscie:-) równiez chcialy zakwitnac. Zjadlam paki
i po klopocie:-)))

Pozdrawiam nieklopotliwie, Basia.

7. Data: 2004-06-15 14:34:45

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> na
>
> Dodaje się ją do sałatek, albo posypana startym parmezanem i oliwa z
> oliwek.Mniam
>
> Gosia, co lubi rukolę
:)
u mnie tez cala rodzina lubi rucole
uzywamy jej glownie zamiennie zamiast salaty do kanapek
oraz tak jak Ty do robienia salatek
:)
mialem gdzies linka do strony z przpisami na dania z rucola
wieczorem postaram sie go znalesc
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

6. Data: 2004-06-15 14:34:45

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co do twojego problemu z uprawa, to sugerujac sie moim sukcesem
> wysialbym to do raczej duzych doniczek, nadmiernie nie ogrzewal i malo
:)
wedlug mnie
masz racje polowicznie
tzn OK z ta duza doniczka
ale trzeba obficie ja podlewac
:)
na swoich uprawach zauwazylem
ze posadzona w pelnym sloncu szybko zaczyna kwitnac
ale tak lekko w polcieniu duzo dluzej nie wiaze pedow kwiatowych
:)

8. Data: 2004-06-15 15:00:03

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mialem gdzies linka do strony z przpisami na dania z rucola
> wieczorem postaram sie go znalesc
> :)
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

O, fajnie by było, może bym się do niej przekonała.
Osobiście wręcz prosiłabym na priv ;-)

Serdecznie Miłka

9. Data: 2004-06-15 15:17:01

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Jun 2004 16:34:45 +0200, s...@s...pl (Tadeusz Smal)
wrote:

>tzn OK z ta duza doniczka
>ale trzeba obficie ja podlewac
>:)

Ale to sa ciagle malutkie roslinki z malutkimi korzonkami, nie sadze
aby im miejsca zabraklo. Mialam raz kupiona taka rucole w malutkiej
doniczce w markecie - bylo w niej baaaaaardzo gesto - roslinka przy
roslince. I ciagle, po dlugim czasie, to rosnie, chociaz listki
malutkie i nie ma specjalnie czego skubac. I nie kwitnie!
A problem to ja mam raczej ze zbyt nadmiernym podlewaniem niz z
przesuszaniem. Chociaz raz faktycznie troche sie przesuszyly jak
wyjechalam na pare dni, moze to przez to...

>na swoich uprawach zauwazylem
>ze posadzona w pelnym sloncu szybko zaczyna kwitnac
>ale tak lekko w polcieniu duzo dluzej nie wiaze pedow kwiatowych
>:)

No to bede je zacieniac :) Faktycznie ze sporo slonca bylo na
parapecie od czasu ich tam postawienia.
No ale ztcmw to jest to roslina raczej poludniowa. Jesli dobrze
pamietam, w pewnym sycylijskim ogrodku w ktorym bywalam, rosla sobie
ot tak - pod sloncem. Wtedy ja bardzo polubilam.

Dzieki za sugestie.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

10. Data: 2004-06-15 15:18:17

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 Jun 2004 17:00:03 +0200, "miłka" <m...@t...pl> wrote:

>O, fajnie by było, może bym się do niej przekonała.
>Osobiście wręcz prosiłabym na priv ;-)

Mysle ze przede wszystkim na poczatek nie uzywaj jej jako skladnika
glownego lecz dodatku do salatek - np. do pomidorow. Nic na sile ale
ja Ci mowie - rucola jest bardzo smaczna :)
Ale przepisami tez bym byla zainteresowana.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl