rurki do wody PVC Łazienka w bloku

1. Data: 2006-02-02 07:05:35

Temat: rurki do wody PVC Łazienka w bloku
Od: Hero <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie odnośnie rurek wodnych w bloku.
Ekipa która remontuje mi mieszkanie i załozyli mi rurki pvc-c
do łazienki i ubikacji.
Pomiedzy łazienką i ubikacją jest komin wentylacyjny.
z ubikacji idzie rurka wodna pvc do łazienki.
Zamontowane jest to na piance montazowej tak aby rurki niedotykaly ściany.
Moje pytanie dotyczy wytrzymalości tych rurek ( w szczególnosci w bloku).
Rurki są jeszcze nie przykryte kafelkami więc jak się upre to moge im
kazać je zmienić.
Tylko na co i jest sens??

2. Data: 2006-02-02 07:59:44

Temat: Re: rurki do wody PVC Łazienka w bloku
Od: Boban <b...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 02 Feb 2006 08:05:35 +0100, Hero napisał(a):

> [...]
> Moje pytanie dotyczy wytrzymalości tych rurek ( w szczególnosci w bloku).
> Rurki są jeszcze nie przykryte kafelkami więc jak się upre to moge im

Jesteś pewny, że te rury są z PVC? Jak je łączyli - kleili, zgrzewali czy
mieli złączki zaciskowe? Rurki z PCV się klei i niestety te instalacje
podobno nie są trwałe.

3. Data: 2006-02-02 08:04:02

Od: Hero <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 02-02-2006 o 08:59:44 Boban <b...@t...onet.pl> napisał:

> Jesteś pewny, że te rury są z PVC? Jak je łączyli - kleili, zgrzewali czy
> mieli złączki zaciskowe? Rurki z PCV się klei i niestety te instalacje
> podobno nie są trwałe.

kleili niestety

4. Data: 2006-02-02 08:51:48

Od: Boban <b...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 02 Feb 2006 09:04:02 +0100, Hero napisał(a):

> kleili niestety

Ja bym wymienił i spał spokojnie.

5. Data: 2006-02-02 08:59:50

Od: Hero <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 02-02-2006 o 09:51:48 Boban <b...@t...onet.pl> napisał:

> Ja bym wymienił i spał spokojnie.

No dobra wymienić - ale na co??

6. Data: 2006-02-02 09:11:49

Od: Boban <b...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 02 Feb 2006 09:59:50 +0100, Hero napisał(a):

> No dobra wymienić - ale na co??

Np na rury wielowarstwowe pex-alu-pex. Robi to Purmo, Wavin i wielu innych.
Na pewno twoi instalatorzy będą wiedzieć. Albo pytaj w sklepach
instalacyjnym.

7. Data: 2006-02-02 09:15:28

Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

8 lat temu puściłem z takich rurek całą instalację w mieszkaniu. Tzn. wszystko
z tych żółtych, nawet wodę zimną. Nie dałem żadnych otulin, po prostu zakleiłem
cementem a na to poszła glazura. Przez te 8 lat nie było żadnych kłopotów, ale
dzisiaj już bym pewnie nie zaryzykował czegoś takiego.

> No dobra wymienić - ale na co??

Polipropylen zgrzewany. Nie do zdarcia. Tylko sprawdź wcześniej, czy nie taniej
będzie Ci kupić zgrzewarkę i zrobić to samemu. Majstrowie czasami lubią
krzyknąć więcej... Oczywiście nie miałem na myśli zakupu zgrzewarki w
Castoramie.

Pozdrawiam

Czapla

8. Data: 2006-02-02 10:13:50

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 02 Feb 2006 08:05:35 +0100 I had a dream that Hero <g...@o...pl> wrote:
> [...]
>Moje pytanie dotyczy wytrzymalości tych rurek ( w szczególnosci w bloku).
>Rurki są jeszcze nie przykryte kafelkami więc jak się upre to moge im

Nie ma sensu. Prędzej pęknie Ci elastyczny wężyk przy baterii albo pion
wodny bloku. Takie rurki nie są szczytem techniki, ale IMHO są zupełnie
wystarczające. I tak najczęściej mieszkania są zalane z innego powodu.

--
Grzegorz Janoszka

9. Data: 2006-02-02 10:40:44

Od: Hero <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 02-02-2006 o 11:13:50 Grzegorz Janoszka
<G...@S...pro.onet.pl> napisał:

> Nie ma sensu. Prędzej pęknie Ci elastyczny wężyk przy baterii albo pion
> wodny bloku. Takie rurki nie są szczytem techniki, ale IMHO są zupełnie
> wystarczające. I tak najczęściej mieszkania są zalane z innego powodu.

A co do montażu - może być montaż w piance czy muszą być montowane w
specjalnych
zaczepach?
chodzi o to że w łazience mam piecyk gazowy i wyczytałem że rurki pvc
posiadają peną rozszerzalność co może powodować ich peknięcia, a częśc z
nich będzie montowana pod kafelkami( ciepla woda do kabiny prysznicowej.

10. Data: 2006-02-02 10:51:23

Od: Boban <b...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 02 Feb 2006 11:40:44 +0100, Hero napisał(a):

> [...]
> posiadają peną rozszerzalność co może powodować ich peknięcia, a częśc z
> nich będzie montowana pod kafelkami( ciepla woda do kabiny prysznicowej.

Wejdź sobie na www.nibco.com.pl albo www.usmetrix.com.pl i przejrzyj sobie
instrukcje montażu - to nic trudnego. Jestem przekonany, że zalecają
zamocowanie do ścian specjalnymi uchwytami ale przecież każdy majster swoje
wie...

Pralka Electrolux EWS 1221 - czy ktoś posiada?
Sprzatanie po remoncie [wawa]
Pilnie poszukuję - proszę o pomoc
Pomiar poziomu hałasu...
Bejcowanie wikliny