rurki z kremem orzechowym

1. Data: 2002-03-04 08:41:04

Temat: rurki z kremem orzechowym
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć, w wątku o polędwicy wołowej po angielsku i imieninach obiecywałam
przepis Teściowej na rurki z kremem. Niniejszym się wywiązuję: uprzedzam, że
trzeba mieść specjalne foremki do peiczenia rurek.

&frac12; kg mąki
1 margaryna
4 żółtka
4 dag drożdży &#8211; rozkruszyć do mąki
&frac12; śmietany

Wszystkie składniki połączyć z mąką, siekając nożem. Na koniec trochę wyrobić.
Kroić paski o 3 cm, nawijać na wysmarowane foremki do rurek. Maczać w białku i
cukrze, piec w gorącym piekarniku, ułożone na blasze.

Krem do rurek
paczka masła i paczka margaryny
7 jajek + 1,5 szklanki mąki

Ubić na gęsto na parze.
Wcześniej utrzeć w makutrze paczkę masła i paczkę margaryny. Do utartego
tłuszczu wolno wlewać zimne, gęste, ubite jajka &#8211; ucierać. Dołożyć zmielone
orzechy. Masę wstrzykiwać szprycą tortową do rurek.

Pozdrowienia
Agnieszka z Łodzi

1. Data: 2002-03-04 08:54:55

Temat: Re: rurki z kremem orzechowym
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
[...]
> Krem do rurek
> paczka masła i paczka margaryny
> 7 jajek + 1,5 szklanki mąki

W sklad kremu orzechowego wchodzi az tyle maki???
A ile ma byc tych zmielonych orzechow?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-03-04 09:20:52

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W sklad kremu orzechowego wchodzi az tyle maki???
> A ile ma byc tych zmielonych orzechow?

To chyba tych orzechow ma byc te 1,5 szkl, bo po co maka do kremu?
Moje inne pytanie to czemu nie samo maslo?

pozdrawiam serdecznie
Basia

1. Data: 2002-03-04 10:10:15

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@n...onet.pl...

> Krem do rurek
> paczka masła i paczka margaryny
> 7 jajek + 1,5 szklanki mąki

Ten krem zupelnie bez cukru? A zawartosc orzechow w kremie orzechowym
zerowa? Prosze o sprostowanie.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-03-04 10:18:22

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ten krem zupelnie bez cukru? A zawartosc orzechow w kremie orzechowym
> zerowa? Prosze o sprostowanie.

ciasto też bez cukru...moze to rurki dietetyczne, choc z drugiej strony az 3
kostki tluszczu...
Jakies dziwne zawijasy widze i ile smietany przez to nie wiem.

pozdrawiamn i tez czekam na sprostowanko
Basia

1. Data: 2002-03-04 14:27:35

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kostki tluszczu...
> Jakies dziwne zawijasy widze i ile smietany przez to nie wiem.
>
> pozdrawiamn i tez czekam na sprostowanko

Oj, sorry, jasne, że chodzi o cukier, a nie o mąkę. Ciasto jest zupełnie bez
cukru. Pomyłka oczywista, ale jajka ubija się na parze na ogół z cukrem, a nie
z mąką. Smietany 1/2 (czyli pół buteleczni lub pudełeczka). Poza tym przepis
nie jest mój, tylko Teściowej, więc czuję się odpowiedzialna za treść jedynie
jako agent.

Pozdrowienia
Agnieszka

1. Data: 2002-03-04 17:32:27

Od: Magdalena Bassett <M...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> nie jest mój, tylko Teściowej, więc czuję się odpowiedzialna za treść jedynie

Napisz ten przepis jeszcze raz, bo ani orzechow w nim nie ma, cukier z
maka sie pokrecil, no i te paczki, polowki butelek itd. to dla nas
biednych poza Polska nic nie znaczy. Przeciez tak latwo przeliczyc na
gramy czy ml. No i czy rzeczywiscie w tych ciastkach jest az 3
opakowania tluszczu? Ile tych rurek wyjdzie?
Chetnie bym takie rurki zrobila, ale chcialabym dokladniejszy przepis.
Dzieki
MB

1. Data: 2002-03-04 18:42:35

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Słuchajcie, przepraszam za zamieszanie - w poprzednim wątku poroszono mnie o
ten przepis, a ja po prostu przepisałam go z kartki od Teściowej. Rzeczywiście
widzę, że jest mało precyzyjny. Mam nadzieję, że teraz będzie dokładniejszy i
bardziej zrozumiały.
&frac12; kg mąki
200 gram margaryny (masła)
4 żółtka
4 dag drożdży &#8211; rozkruszyć do mąki
150 ml śmietany

Wszystkie składniki połączyć z mąką, siekając nożem. Na koniec trochę wyrobić.
Rozwałkować. Kroić paski o szerokości 3 cm, nawijać na wysmarowane foremki do
rurek. Maczać w białku i cukrze, piec w gorącym piekarniku, ułożone na blasze.
(nie wiem jak długo - ale myśle, że około 25 minut w temp. 150-180oC).

Krem do rurek
200 gram masła i 200 gram margaryny
7 jajek + 1,5 szklanki cukru
orzechy zmielone &#8211; ja na tę ilość dałabym 250 gram.

Utrzeć w makutrze masło z margaryną (ja bym dała samo masło, ale przepis jest
Teściowej, więc powtarzam). Jajka z cukrem ubić na gęsto w gorącej kąpieli
wodnej (na parze) i wystudzić. Do utartego tłuszczu wolno wlewać zimne, gęste,
ubite jajka &#8211; ucierać. Dołożyć zmielone orzechy. Masę wstrzykiwać szprycą
tortową do rurek.

Pozdrowienia - Agnieszka
PS. W życiu nie podam już nie swojego przepisu - bo tak nawet nie wiem, jak
odpowiadać na pytania :))).

1. Data: 2002-03-04 19:19:46

Od: Magdalena Bassett <M...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl wrote:
> &frac12; kg mąki

ehem ehem, u mnie krzaczki wychodza jak wyzej - czy to chodzi o 1/2 kg?

> Pozdrowienia - Agnieszka
> PS. W życiu nie podam już nie swojego przepisu - bo tak nawet nie wiem, jak
> odpowiadać na pytania :))).

Co ty, nie zrazaj sie, dzis te rurki zrobie, bo akurat mam foremki do
takich rurek i tak mnie naszlo. Wciaz sie zastanawiam, ile tych rurek
wyjdzie, bo ilosc kremu to jak na bardzo duzy tort.
Dzieki
MB

1. Data: 2002-03-04 21:31:37

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ehem ehem, u mnie krzaczki wychodza jak wyzej -  czy to chodzi o 1/2 kg?

Tak, chodzi o 0,5 kg (pół kilograma) krzaczki wychodzą, bo piszę w Wordzie i
potem tylko kopiuję - nie mam stałki, więc pisanie bezpośrednio w internecie
trwaloby za dlugo.

> [...]
> takich rurek  i tak mnie naszlo. Wciaz sie zastanawiam, ile tych rurek
> wyjdzie, bo ilosc kremu to jak na bardzo duzy tort.

Magda, rurek wyjdzie sporo, bo Teściowa robila na imieniny te rurki, a mieliśmy
14 doroslych gosci i 4 czworo dzieci, a rurki jeszcze zostaly i Misiek wzial na
imieniny do pracy. Bylo duzo, chociaz moze ludzie byli innymi rzeczami obzarci
i dlatego nie chcieli jesc. Dla mnie, szczerze mowiac, ciut za slodkie, ale
inni chwalili.

Pozdrowienia
Agnieszka

Knedliki?
Popelnilam chinskie mielone
kurczak po tajsku - do kamili
linki wegetariankie z roznych stron swiata
mieso w lasagne