rury z gazem

1. Data: 2003-07-12 12:28:28

Temat: rury z gazem
Od: "m" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

i mam pytanko jak to jest z rurami gazowymi - ponoc nie moga byc zabudowane
- natomiast sasiadka ma za plyta kartonowa (podwieszany sufit) tylko w
jednym miejscu
musi ponoc byc wyjmowalna kratka aby mozna reke z czujnikiem wsadzic -
gazownicy ktorzy to widzieli - nic jej nie mowili ze tak nie moze byc

prawda to czy nie?

pozdrawiam
m.

1. Data: 2003-07-12 21:07:26

Temat: Re: rury z gazem
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> i mam pytanko jak to jest z rurami gazowymi - ponoc nie moga byc
zabudowane
> - natomiast sasiadka ma za plyta kartonowa

Mogą być zabudowane materiałem łatwodemontowalnym, podwieszany sufit mieści
się w tej kategorii z duzym zapasem.

J.

1. Data: 2003-07-12 21:10:25

Od: "m" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mogą być zabudowane materiałem łatwodemontowalnym, podwieszany sufit
mieści
> się w tej kategorii z duzym zapasem.

Dzieki to znacznie upraszcza sprawe nie trzeba ich bedzie obnizac...:)

1. Data: 2003-07-12 22:18:01

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki to znacznie upraszcza sprawe nie trzeba ich bedzie obnizac...:)

Jedno ale: tak mozna zabudowywać tylko rury z łączeniami spawanymi.
Tradycyjnie skręcanych (nie stosuje się od wielu lat) zabudowywac zdaje się
nie wolno wcale.

J.

1. Data: 2003-07-13 09:04:04

Od: "m" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jedno ale: tak mozna zabudowywać tylko rury z łączeniami spawanymi.
> Tradycyjnie skręcanych (nie stosuje się od wielu lat) zabudowywac zdaje
się
> nie wolno wcale.

A licznik mam przeciez nakręcony na rury to jego nie wolno zabudowac?

1. Data: 2003-07-13 09:34:48

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A licznik mam przeciez nakręcony na rury to jego nie wolno zabudowac?

No raczej nie, choćby dlatego, żeby pana kontrolera z gazowni nie denerwować
;-)))

na serio: możesz go jak najbardziej wpakować do szafki, ale szafka nie
powinna być pełna, powinna miec otwory wentylacyjne. Niekoniecznie w
drzwiczkach, wystarczą na ściankach albo na dachu.

J.

1. Data: 2003-07-13 09:43:03

Od: "Krzysztof J." <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wolno zabudowywać rur gazowych płytą kartonową. W razie powstania
nieszczelności pod płytą zgromadzi się gaz o dużym stężeniu, co w razie
wybuchu grozi nieobliczalnymi skutkami. Występującej pod płytą
nieszczelności i ulatniającego się gazu łatwo nie wyczujesz. TAK JEST
NAPISANE W JEDNYM Z NUMERÓW MURATORA !!!
Jeśli już masz tak zrobione, to proponuję wyciąć w suficie otwór i włożyć
tam czujnik gazu połączony z sygnalizatorem. Otwór zaślepić kratką
wentylacyjną. Widziałem już takie rozwiązanie - dla bezpieczeństwa.

Krzysztof J.

1. Data: 2003-07-13 11:01:26

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof J." <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> Nie wolno zabudowywać rur gazowych płytą kartonową. W razie powstania
> nieszczelności pod płytą zgromadzi się gaz o dużym stężeniu, co w razie
> wybuchu grozi nieobliczalnymi skutkami.

Było już o tym tyle razy na grupie....

Wolno pod warunkiem uzycia materiału łatwodemontowalnego i niezabudowywania
rur łączonych klasycznie. W przypadku zabudowy tworzącej zamkniętą
przestrzeń musi byc ona wentylowana. I tyle.

J.

1. Data: 2003-07-13 20:24:33

Od: "m" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powinna być pełna, powinna miec otwory wentylacyjne. Niekoniecznie w
> drzwiczkach, wystarczą na ściankach albo na dachu.

Nie no, to sie rozumie ale jeszcze jedno pytanko do tego
czy w tym podwieszanej plycie obok rury mozna zamontowac
halogenki oswietleniowe?

pozdrawiam
m.

1. Data: 2003-07-13 20:45:02

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie no, to sie rozumie ale jeszcze jedno pytanko do tego
> czy w tym podwieszanej plycie obok rury mozna zamontowac
> halogenki oswietleniowe?

Obawiam się, że nie - z tego co wiem, wraz z rurami gazowymi nie wolno
prowadzić żadnych instalacji.
Chyba że sprawę ominiesz: zabudowę podzielisz na dwie osobne części: gazową
i elektryczną. Zewnętrznie to będzie jeden podwieszony sufit a pod nim
będzie jakas osłona dzieląca to.

J.

[Lodówka] wady i zalety
Instrukacja do Indesita
Wypaczony parkiet/mozaika - jak naprawic?
Proszę o poradę...
sprzedawca/Irlandia