ryba maslana

11. Data: 2005-12-12 14:28:58

Temat: Re: ryba maslana
Od: "Dorota" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości
news:dnfn8n$qdi$1@news.dialog.net.pl...

> W kwietniu podawalam linka do tej strony-powtorze go:
> http://wiadomosci.rybackie.pl/files/WR11-12.pdf
> Warto przeczytac. Na str.19 jest troche informacji o rybie maslanej
(Butter
> fish).

A tak w skrócie to co napisali? bo mój komputer 15 minut ściagał pierwsze
dwie strony a potem zdechł..

pozdr
Dorota

12. Data: 2005-12-12 18:27:58

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> A tak w skrócie to co napisali?

Glownie chodzi o to, co napisalam powyzej czyli wieksze spozycie u osob
wrazliwych moze spowodowac przykre objawy ze strony przewodu pokarmowego
(zatrucie?). Jest tez opis ogolny dot. tejze ryby (wyglad, miejsca polowow).

>bo mój komputer 15 minut ściagał pierwsze
> dwie strony a potem zdechł..

A dlaczego "sciagal"? Powinien tylko otworzyc sie w PDFie. Zazwyczaj szybko
to przebiega (kilka sek.). Dzis mialam problem, ale po kilkukrotnym
wlaczeniu i wylaczeniu linka udalo sie:)

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

13. Data: 2005-12-12 20:04:38

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "OLUSIA" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> Zjadłam tę rybę dwukrotnie, drugi raz na drugi dzień -

Czyli łakomstwo...

> Otrułam się rybą
> maślaną tak strasznie, ze zostałam zabrana do szpitala z podejrzeniem
> zawału.

Z tego, co jest mi wiadomo _otruć_ się można tylko ze skutkiem śmiertelnym,
raczej nie z podejrzeniem zawału ;-)

> Podwójne widzenie, stan nieważkości.

Toż to lepsze niż wódeczka!

> Trzeba bardzo uważać, bo ona ma
> składniki źle przyswajane przez organizm.

Wszystko jedzenie by można do tego dopasować.

> Można ją spożywać, ale bardzo
> rzadko.

Czyli jak się rzekło na początku: łakomstwo.

Q.

14. Data: 2005-12-12 20:07:29

Od: "Dorota" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
szybko
> to przebiega (kilka sek.). Dzis mialam problem, ale po kilkukrotnym
> wlaczeniu i wylaczeniu linka udalo sie:)

A dlaczego to nie wiem :) od rozumienia tej maszyny jest mój Mąż :) ale
wreszcie mi się udało przeczytać co trzeba i ze zgrozą stwierdzam, że
narażałam na szwank żołądek mojego niewielkiego dziecka :(, bo ono okurat
niewiele rzeczy lubi, a ryby (w tm maślaną) i owszem wiec jada na okrągło.

pozdr
Dorota

15. Data: 2005-12-13 07:31:02

Od: "Misiek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bargieł" <m...@g...pl> napisał w
wiadomości news:dnfil6$a7q$2@inews.gazeta.pl...
> [...]
> mialam okazje sprobowac jej pierwszy raz w zyciu. Pycha... Delikatne,
> rozplywajace sie w ustach miesko, latwo rozdzielajace sie, smak lekko
> slonawy, "wedzony". Dzis chcialam powtorzyc to doswiadczenie, nabylam
> kawalek... i skucha. Mieso nie chce sie rozdzielac, smakuje tluszczem,
> malo slone, jakby zylaste?... fuj. Teraz czesc zasadnicza, czyli
> pytanie: czy to wina samej ryby, czy moze wedzenia? Moze ktos z
> grupowiczow wie o co tu chodzi? Moja teoria: ryba byla chyba
> niedowedzona...
>
> Pozdrawiam i zycze bardziej udanych zakupow niz moj...

Moze chofdzi o sposob wedzenia?
(na zimno i na goraco)
a moze o to ile ryba lezala?

16. Data: 2005-12-13 12:32:34

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "OLUSIA" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
>
> Czyli łakomstwo...

Jakie łakomstwo - jak zjesz jednego dnia chleb lub ziemniaki, to już nie
wolno ci na drugi dzień ich spożywać tylko kasze i makaron? A jeśli czegoś
nie można jeść codziennie, to powinna być ta informacja rozpowszechniana,
tak jak i ta, że szczawiany zawarte np: w szpinaku, rabarbarze i szczawiu
odwapniają kości, przez co nie zaleca się ich częstego spożywania.

> Z tego, co jest mi wiadomo _otruć_ się można tylko ze skutkiem
śmiertelnym,
> raczej nie z podejrzeniem zawału ;-)

Fakt.

> Toż to lepsze niż wódeczka!

U, współczuję ci, ty pijasz chyba wyżej wymienioną do momentu znalezienia
sie już pod stołem. Cóż, istnieje coś takiego jak kultura picia. Wybacz, ale
jeśli ktoś ma takie objawy jak wyżej opisane bez wyrażnej przyczyny, to mu
wcale nie do śmiechu, w przeciwieństwie do ciebie.

> Wszystko jedzenie by można do tego dopasować.

Nie po wszystkim ma się objawy porażenia układu nerwowego. Sraczka, zaparcie
lub wymioty, to przy tym pestka.

> Czyli jak się rzekło na początku: łakomstwo.

Nie, nie łakomstwo, raczej dezinformacja dokonana przez osoby trzecie.
Łakomstwo by było wtedy, gdyby zjadła jednego dnia wiecej niz 1 dokładkę
ryby. Ale może kup sobie słownik, bo masz problemy z nazewnictwem.

Pozdrawiam,
Akulka (co chodzi od trzech dni z karuzelą w głowie, nie po rybie, a po
urazie szyji)

17. Data: 2005-12-13 21:05:15

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli łakomstwo...

Łakomstwo powiadasz? Ja na ten przykład kupiłam 1 niewielka rybkę i
zjadłam ją na spółkę z TŻ (dzieciom na wszelki wypadek nie dałam).
Następnego dnia była po prostu masakra: ból brzucha, biegunka itd. itp.
Ania
--
***********e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ***********
******************** www.madej.master.pl ********************

18. Data: 2005-12-14 21:19:17

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tak jak i ta, że szczawiany zawarte np: w szpinaku, rabarbarze i szczawiu
> odwapniają kości, przez co nie zaleca się ich częstego spożywania.

Po pierwsze: to się nazywa płodozmian ;-)
Po drugie: związki w wymienionych przez Ciebie produktach nie odwapniają,
one zmniejszają wchłanianie wapnia przez organizm.

> [...]
> jeśli ktoś ma takie objawy jak wyżej opisane bez wyrażnej przyczyny, to mu
> wcale nie do śmiechu, w przeciwieństwie do ciebie.

Współczuć mi nie musisz, obowiązku takiego nie ma.
Za co wspaniałomyślnie wybaczam.

> Nie po wszystkim ma się objawy porażenia układu nerwowego. Sraczka,
> zaparcie
> lub wymioty, to przy tym pestka.

Nie wiem, nie dotknęło mnie to.

> Nie, nie łakomstwo, raczej dezinformacja dokonana przez osoby trzecie.
> Łakomstwo by było wtedy, gdyby zjadła jednego dnia wiecej niz 1 dokładkę
> ryby. Ale może kup sobie słownik, bo masz problemy z nazewnictwem.

Po trzecie: moje problemy są moimi problemami

19. Data: 2005-12-14 21:28:28

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <ann@post> napisał w wiadomości

> Łakomstwo powiadasz? Ja na ten przykład kupiłam 1 niewielka rybkę i
> zjadłam ją na spółkę z TŻ (dzieciom na wszelki wypadek nie dałam).
> Następnego dnia była po prostu masakra: ból brzucha, biegunka itd. itp.

współczuję

20. Data: 2005-12-15 12:50:24

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po drugie: związki w wymienionych przez Ciebie produktach nie odwapniają,
> one zmniejszają wchłanianie wapnia przez organizm.

O kurcze, znowu to samo. Podejdę może tu z innej strony.

Oczywiście, że jedzony od czasu do czasu (lub nawet raz a dobrze i często w
sezonie) rabarbar, szczaw, czy też szpinak nie spowodują żadnego uszczerbku
na zdrowiu czy też na kościach. Ale nie można powiedzieć, że moszna je jeść
codziennie na każdy posiłek, jak to kolega eM el stwierdził, ponoć za swoim
lekarzem. Bo jak zauważyłeś, produkty zawierające szczawiany upośledzają
wchłanianie się wapnia. Kwas oksalidowy zawarty w szpinaku, botwince,
rabarbarze, migdałach i czekoladzie wchodzi w reakcje z wapniem tworząc jego
sole, które nie mogą być wykorzystane i metabolizowane przez organizm.
Dlatego większość leków zawierających wapń alarmuje, by zachować co najmniej
2 h odstępu pomiędzy przyjęciem preparatu, a jedzeniem tych produktów - uff
Ponadto kwas szczawiowy wiąże wapń w zupełnie nierozpuszczalne szczawiany
(tu też można doszukać się powstawania kamieni np. w nerkach).
Co się zaś dzieje u człowieka, który je nałogowo szczawiany (kilka razy w
tygodniu)? Otóż (na zdrowy chłopski rozum), wapń jest potrzebny do życia
każdemu człowiekowi (są pewne codzienne zapotrzebowania- średnio 1000-1200
mg), albowiem wapń przez cały czas podlega przemianom polegającym na
wbudowywaniu do kości i szkliwa oraz resorpcji. Oprócz tego procesu jest
wykorzystywany do przenoszenia impulsów nerwowych, do regulacji układu
krzepnięcia, regulacji rytmu serca oraz wchłaniania witaminy B12. Skoro bez
wapnia nie ma prawidłowej pracy w pierwszej kolejności serca, organizm
"staje na głowie" by nie dopuścić do niedoborów wapnia, bo jak wiadomo,
serce jest ostatnim organem, który organizm upośledza by podtrzymać funkcje
życiowe (np. długotrwała głodówka, a raczej już wygłodzenie jak w obozach
koncentracyjnych). Serce nie może pracować bez soli wapnia rozpuszczonych w
krwiobiegu.
A gdzie najwięcej wapnia w organizmie? Niech zgadnę......hmmmmmmm.... w
kościach? Nasz system kostny posiada przeciętnie l6 kg wapna, które łatwo
tracimy na korzyść serca. Organizm nie popuści, wapń musi być codziennie
dostarczany sercu w odpowiedniej ilości.

A więc ujmijmy tak, że szczawiany zawarte w niektórych produktach
spożywczych, czy też płodach upośledzają absorpcję wapnia z produktów
spożywczych przez co mogą przyczyniać się do odwapniania kości, zwłaszcza,
gdy nie dostarczane są odpowiednie dawki wapnia z innych produktów
spożywczych. Z ręką na sercu, to każdy jest z nas pewny, że takie
odpowiednie dawki dostarcza? Ja bynajmniej nie należę do osób, które
przeliczają kalorie i wartości odżywczych posiłków na talerzu.

> Współczuć mi nie musisz, obowiązku takiego nie ma.
> Za co wspaniałomyślnie wybaczam.

Oki, poniosło mnie. Sorki. Może dlatego, ze byłam czytając twojego posta w
podobnym stanie i wcale mi nie było do śmiechu. Wręcz przeciwnie.

Pozdrawiam,
Akulka

Izonapoje powerodopalające (Red Bull, Isostar etc) - co mocniejsze?
Bigos o smaku śliwkowym - ratunku!
Pomóżcie, szukam przepisu
ciastka - mój pierwszy raz.... ;))
Co warto przywieźć z Ukrainy?