ryba po japońsku

1. Data: 2005-12-28 11:22:44

Temat: ryba po japońsku
Od: "draculka" <d...@S...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Święta święta i po świętach...
Tuż przed pytałam Was tutaj o sprawdzony przepis na ciasto na pierogi i
....wyszły wyśmienite :) DZIĘKUJĘ BARDZO!

Tak w rewanżu chciałam przedstawić sprawdzony (być może znany) przepis na
"rybę po japońsku". Źródła przepisu niestety nie znam...znany w rodzinie od
paru lat i co najważniejsze sprawdzony, a sama potrawa wychodzi palce lizać
:)

Składniki (piszę z pamięci więc troche chaotycznie):
a)
- 1 kg filetów - praktykowany mintaj, a jak się uda kupić - sandacz;
- jajko, mąka, mleko, przyprawa do ryb ( np. delikat) - w celu wykonania
gęstego ciasta naleśnikowego;
b) sałatka:
- słoik kiszonych ogórków ten ok. 1l
- słoik papryki marynowanej - waga netto papryki ok. 60dkg
- 2 średnie cebule lub 1 duża
c) zalewa:
- szklanka oleju,
- szklanka wody,
- słoiczek koncentratu pomidorowego,
- 8 łyżek łagodnego keczupu,
- 6 łyżej octu (najlepszy jabłkowy, bo inny jest za ostry);
- szczypta soli;
- łyżka cukru.

Wykonanie:
1. Filety rozmrozic, pociąć w kawałki (ok. 2-4 cm), zrobić gęste ciasto
naleśnikowe i przyprawić je przyprawą do ryb, usmazyć kawałki ryby w tym
cieście na ładne rumiane "ciasteczka".
2. Ogórki, paprykę, cebulę pokroić w paski i wymieszać w misce. Paski takie
nie za małe i nie za wielkie, żeby było łatwo nabierać na widelec a z
drugiej strony, żeby nie stanowiły papki.
3. Wlać i wspypać do garnka wszyskie składniki na zalewę i gotować na wolnym
ogniu po zawrzeniu przez 3-5 minut, do uzyskania klarownej konsystencji.

Ułożyć w misce (przepis jest na 2 całkiem spore miski) warstwę usmażonej
ryby, warstwę sałatki i tak na przemian aż się wyczerpie zapas :) i wszystko
zalać proporcjonalnie zalewą. Odstawić do wystygnięcia, a później do
lodówki. Podawać po 24 godzinach "przegryzienia się".
Naprawdę polecam! Smacznego...

pozdrawiam
=========
draculka
GG:1210719

2. Data: 2005-12-28 15:06:35

Temat: Re: ryba po japońsku
Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

draculka napisał(a):
> [...]
> zalać proporcjonalnie zalewą. Odstawić do wystygnięcia, a później do
> lodówki. Podawać po 24 godzinach "przegryzienia się".

brzmi troszke jak ryba po grecku tyle ze przekladana octowa marynata...
ale zaraz gdzie ta Japonia ???
Mars (ktory wyprobuje na nowy rok ale z wlasna przyprawa do ryb i
ogorkami of course)

3. Data: 2005-12-28 15:16:36

Od: "turecky " <t...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> napisał(a):

> brzmi troszke jak ryba po grecku tyle ze przekladana octowa marynata...
> ale zaraz gdzie ta Japonia ???

przepis zaczyna się tak, ze myślałem o jakiejs odmianie tempury, ale potem
zdecydowanie od Japonii się oddalił.

4. Data: 2005-12-28 15:56:45

Od: "draculka" <d...@n...lubie.spamu.autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale zaraz gdzie ta Japonia ???
> Mars (ktory wyprobuje na nowy rok ale z wlasna przyprawa do ryb i ogorkami

...a sama nie wiem gdzie ta Japonia :D ale tak się przepis zwie, więc tak
samo go cytuję.
U mnie też ogórki własne, właściwie wszystko własne... bo papryka i cebula
też z ogródka.
Mars wypróbuj, naprawdę smaczności :)

pozdrawiam
=========
draculka
GG:1210719
Moja osobista Toksoplazmoza: http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_draculka

5. Data: 2005-12-29 14:23:09

Od: "Aga Michalak" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "rybę po japońsku"

pozdr
a u mnie sie to zowie bardziej po polsku - filet z ryby w ciescie
naleśnikowym z warzywami:>

Aga i Franek
gg 2108447
http://b1.lilypie.com/Rp95p1

6. Data: 2005-12-30 08:09:15

Od: Jacek Kos <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zalewać gorącą zalewą? PEwnie tak, skoro - zostawić do wystygnięcia?

--
JackOss

7. Data: 2005-12-30 11:47:06

Od: "draculka" <d...@S...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

tak, gorącą prosto z kuchenki

=========
draculka
GG:1210719
Moja osobista Toksoplazmoza: http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_draculka

kapusta czerwona
Nowy przepis na skrzydelka
nie ta grupa ale spytam
Praca w Internecie - płacę nawet 600$ !!!
Piernikowa porażka.