rybki nakarmione! :)

1. Data: 2006-03-26 12:22:06

Temat: rybki nakarmione! :)
Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie pierwszy raz delikatnie nakarmiłem rybki w oczku. Wygląda na to
że przeżyły wszystkie i są w dobrej kondycji. Najpierw podpływały bardzo
dostojnie i powoli, jakby nie mogły uwierzyć, że wreszcie jedzonko się
pojawiło. Za to po pierwszych "kęsach" wyraźnie się ożywiły i wsuwały że
hej! Wprawdzie jeszcze jest jeszcze sporo lodu, ale przy +12 (Oława) i
lekkiej mżawce - pewnie już długo się nie utrzyma. Wiosna!!!
Pozdrawiam
Piotr

2. Data: 2006-03-26 13:01:42

Temat: Re: rybki nakarmione! :)
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e0611i$k4f$1@atlantis.news.tpi.pl Piotr R.
<d...@w...ar.wroc.pl> napisał(a):

> Właśnie pierwszy raz delikatnie nakarmiłem rybki w oczku. Wygląda na

Hejka. Podgrzałeś wodę? ;-) Podobno ryby nie pobierają pokarmu, ba, ich
funkcje życiowe przebiegają zaledwie na minimalnym poziomie (letarg), gdy
temperatura wody wynosi poniżej 10 °C.
Pozdrawiam odrętwiale Ja...cki

3. Data: 2006-03-26 14:08:19

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> hej! Wprawdzie jeszcze jest jeszcze sporo lodu, ale przy +12 (Oława) i
> lekkiej mżawce - pewnie już długo się nie utrzyma. Wiosna!!!

Trochę za wcześnie,jeszcze za zimno i nie trawią,
możesz je zabić (-:

Pozdrawiam TeresaR

4. Data: 2006-03-26 14:21:41

Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> [...]
>>
> Hejka. Podgrzałeś wodę? ;-) Podobno ryby nie pobierają pokarmu, ba, ich
> funkcje życiowe przebiegają zaledwie na minimalnym poziomie (letarg), gdy

Chyba coś nie tak z tym letargiem. Choćby biorąc pod uwagę termin i
temperatury w czasie tarła ryb łososiowatych zresztą innych poza
ciepłolubnymi także.
A woda podgrzewa się sama :). Wyraźnie widać, ze wszystkie zgrupowały
się w rejonie najcieplejszej wody tj. przy powierzchni.
Pozdrawiam rześko
Piotr

5. Data: 2006-03-26 14:25:23

Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Teresa napisał(a):
> Użytkownik "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> napisał w wiadomości
> Trochę za wcześnie,jeszcze za zimno i nie trawią,
> możesz je zabić (-:
>
> Pozdrawiam TeresaR

Kiedy wyraźnie chcą jeszcze :)
Oczywiście na razie nie dostaną :)
A dostały jeść bo próbowały zjadać paprochy z powierzchni wody - znaczy
się są głodne!
Pozdrawiam
ps. już nie 12^C tylko 9 :(

6. Data: 2006-03-26 15:32:03

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr R. wrote:
> [...]
> ożywiły i wsuwały że hej! Wprawdzie jeszcze jest jeszcze sporo lodu,
> ale przy +12 (Oława) i lekkiej mżawce - pewnie już długo się nie

Nie karm ryb przy tej temperaturze!
Nie są one tego w stanie strawić i źle to się może skończyć.
Większość pokarmów jest bezpieczna dopiero przy temperaturze wody +12
stopni.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net
www.forum.oczkowodne.net
www.sklep.oczkowodne.net

7. Data: 2006-03-26 19:56:53

Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie są one tego w stanie strawić i źle to się może skończyć.
> Większość pokarmów jest bezpieczna dopiero przy temperaturze wody +12

Spokojnie, dostały kilka (-naście granulek). Jako "stary" wędkarz wiem,
że ryby nawet zimą przy 4^C (woda przy dnie) się odżywiają. Moje są to
kolorowe wprawdzie, ale karasie. Czyli rybki dość odporne. Nie znam
składu tego pokarmu, ale np. "białe robaczki" używane także zimą przez
wędkarzy nie są lekkostrawne, a mimo to ryby je jedzą i bez problemu
trawią. Zanęty wędkarskie działają w znacznie niższych temperaturach niż
+12 i to z całkiem dobrym (nieraz) skutkiem. Zresztą - gdyby nie
próbowały zżerać paprochów na powierzchni wody, pewnie by nic nie
dostały, a tak... Pojadły (to za dużo powiedziane) i wyglądały na bardzo
zadowolone :), w każdym razie na pewno miały ochotę na więcej :).
Jesienią były tym samym karmione do momentu aż oczko całkowicie zamarzło
i miały (mają) się dobrze.
Pozdrawiam
Piotr

8. Data: 2006-03-26 22:43:41