ryż - podstawa zdrowej kuchni

51. Data: 2006-04-24 05:13:56

Temat: Re: ryż - podstawa zdrowej kuchni
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

" JaMyszka" <j...@g...pl> wrote in message
news:e2hm4a$6fa$1@inews.gazeta.pl...

> Żółty przycisk na środku nutki - Panslavista, kupiłam to;p)

Akurat nie wiem, masz żółty przycisk w telefonie?
Blokada Intruza?

52. Data: 2006-04-24 05:29:25

Od: BasiaBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka napisał(a):

> - ryba po żydowsku

W kuchni żydowskiej jest mnóstwo sposobów na smaczne ryby, np. gefilte
fisch, czyli kulki rybne (potrawa jak najbardziej tradycyjna żydowska)
to moje ulubione danie z ryb, choć rzadko jem, bo skąd wziąć szczupaka,
o ile się nie jest na wakacjach...
Cymes.

Pstrąga najbardziej lubię zrobionego wg prostego, a tradycyjnego
żydowskiego przepisu (marynowany w cytrynie, potem pieczony z gałązką
pietruszki).

A ta popularna "ryba po żydowsku" to jest z rodzynkami i migdałami, tak?
--
pa, BBjk

53. Data: 2006-04-24 05:56:04

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka <j...@g...pl> napisał(a):

> Masz rację - przecież każdy to wie, że pod Mediolanem pola ryżowe są;p

Ale po Ferrarą np. tak.

Google, google...

Ania

54. Data: 2006-04-24 06:36:53

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha " <c...@g...pl> wrote in message

> Ale po Ferrarą np. tak.
>
> Google, google...
>
> Ania

W wielu miejscach nad Morzem Śródziemnym. A po mediolańsku nie znaczy, ze
ryż ma być akurat z okolic... Słabe docinki, sądząc po wiedzy nabytej...

55. Data: 2006-04-24 06:39:36

Od: " JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał:

> Akurat nie wiem, masz żółty przycisk w telefonie?
> Blokada Intruza?

Upsss... Sorki:)
Pomyliłam nicki;/ Miał być Wielki DŻU, zgodnie z tym postem
http://tiny.pl/g99q
Mam nadzieję, że wybaczasz...
:)

--
Pozdrawiam :)
JM

56. Data: 2006-04-24 06:41:42

Od: " JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk napisała:

> [...]
> A ta popularna "ryba po żydowsku" to jest z rodzynkami i migdałami, tak?

Tak! W galarecie cebulowej na słodko:)

57. Data: 2006-04-24 06:43:47

Od: " JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha napisała:

> Ale po Ferrarą np. tak.

No proszę, człowiek uczy się aż do śmierci;p
Thx:))

58. Data: 2006-04-24 06:57:56

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Upsss... Sorki:)
> Pomyliłam nicki;/ Miał być Wielki DŻU, zgodnie z tym postem
> http://tiny.pl/g99q
> Mam nadzieję, że wybaczasz...
> :)

A, o co miałbym się gniewać? 8-P))))

59. Data: 2006-04-24 07:01:40

Od: BasiaBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka napisał(a):

> Tak! W galarecie cebulowej na słodko:)

Spotyka się w kuchni żydowskiej rybę słodko-kwaśną, przyrządzoną z
rodzynkami, migdałami, cytrynami, piernikiem rozkruszonym. Je sie ją na
ciepło lub zimno, ale bez galarety :)
Może to bylo praprzyczyną tej "ryby po żydowsku" ?
--
pa, BasiaBjk

60. Data: 2006-04-24 07:33:35

Od: " JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk napisała:

> [...]
> ciepło lub zimno, ale bez galarety :)
> Może to bylo praprzyczyną tej "ryby po żydowsku" ?

Trudno mi zgadywać, dlaczego przyczepiane są narodowości do niektórych potraw,
które nie są potrawami narodowymi. Np. wspomniana przeze mnie w innym wątku
Nela Rubinstein, w swoich przepisach podaje "Karp w galarecie", ale bez
rodzynek i migdałów - a przy tym, powołuje się na swoją litewską kucharkę.
Natomiast wszyscy wiedzą, że "karp po żydowsku" jest w galarecie cebulowej na
słodko i z rodzynkai i migdałami.
I w jednym jest tu zgosność - wieczerza wigilijna - obowiązkowo na stole:)
:)

--
Pozdrawiam :)
JM
http://www.bykom-stop.avx.pl/index.html ; http://ortografia.pl/
Bezpieczny wolontariat: http://www.fah.pooh.priv.pl/

[allegro] Zapraszam serdecznie na moje aukcje
PRZEPIS na sałatkę z chińskich zupek
Re: Juz placa za rakotworczy tefon !
sklep z owocami morza w arkadii?
CZY KTOS