sałątki i ziemniaki były a może teraz topowe ciasta?

1. Data: 2003-10-24 07:22:16

Temat: sałątki i ziemniaki były a może teraz topowe ciasta?
Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mi najlepiej wychodzi kruche ciasto z jabłkami (czyli szarlotka) lub dżemem
np. śliwkowym lub wiśniowym - pycha. Pozdrawiam i czekam na propozycje
Ania

1. Data: 2003-10-24 10:41:28

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drożdżowe, jak ze śliwkami to tylko drożdżowe (oj ślinotok) ;))
Z przepisu grupowiczów, rzecz jasna, jeśli trzeba, mogę podać link, albo
wkleić luzem podawszy autora ;))
I Piernik Kępiński (Kempiński)? to nic, że z papierka, zawsze wychodzi, a
jak się nawrzuca bakalii, to bardzo, bardzo dobry.

--
KingAM

"things are not always as they seem to be"
* al pacino* recruit*

1. Data: 2003-10-24 12:09:31

Od: olga <koty@[nospam].two.pl> szukaj wiadomości tego autora

Placek ucierany nasączony kawą i przełożony kremem z ajerkoniakiem (to nic,
że kupny ten krem - bardzo dobry jest :)
--
olga

1. Data: 2003-10-24 12:17:26

Od: "agatka" <A...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Bezkonkurencyjnie szarlotka z dużą ilością musu jabłkowego i kruchutkim
ciastem, a na wierzch sos waniliowy........
koneserka

1. Data: 2003-10-24 15:18:02

Od: "Cwasia" <c...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
> I Piernik Kępiński (Kempiński)? to nic, że z papierka, zawsze wychodzi, a
> jak się nawrzuca bakalii, to bardzo, bardzo dobry.

A nie chodzi przypadkiem o Piernik Kętrzyński? Takie ciemne opakowanie....
Ja znam tylko taki, i faktycznie zawsze wychodzi, a poza tym można sporo
ciekawych opcji wykombinować.
Tu widać jak wygląda opakowanie. Widać też inne ciasta, ale piernik to mój
"debeściak"
http://www.majonez-ketrzyn.com.pl/index2.htm

Wszystkim polecam. Robi się łatwo i szybko. Dość długo może stać i ciągle
jest pyszny.

Pozdrawiam,
Cwasia

1. Data: 2003-10-24 18:01:14

Od: "orio" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dżemem
> np. śliwkowym lub wiśniowym - pycha. Pozdrawiam i czekam na propozycje
w niedziele sie przymierzam piec...
podaj prosze swoja wersje moze cos inaczej zrobie niz zwykle...
pozdrawiam
orio

1. Data: 2003-10-26 05:45:43

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

ok - ale watek ma sens, jak podajecie przepisy, a nie tylko nazwy:)
przepisow np. na szarlotke znam z 10, a nie kazda smakuje tak samo:)

1. Data: 2003-10-27 17:48:10

Od: "orio" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
> ok - ale watek ma sens, jak podajecie przepisy, a nie tylko nazwy:)
> przepisow np. na szarlotke znam z 10, a nie kazda smakuje tak samo:)
właśnie...
ja sie odpowiedzi.... przepisu nie doczekalam...buuuu....
Smoczyca zaczela watek i tyle ja widziano....

orio

1. Data: 2003-10-27 19:39:34

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciekawych opcji wykombinować.
> Tu widać jak wygląda opakowanie. Widać też inne ciasta, ale piernik to

Tak, tak!
pewnie, że Kętrzyński - skleroza nie boli :)) i dużo, duuuużo bakalii -
mniam!

1. Data: 2003-10-28 09:55:39

Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>==================
> Smoczyca zaczela watek i tyle ja widziano....
> =======================

************ Oto pojawiam się znowu he he
ja myślałam, że tu też posypią się przepisy - moja szarlotka to zwykłe
kruche ciasto - mąka, tłuszcz, jajko, cukier najlepiej puder, proszek do
pieczenia, waniliowy cukier lub zapach - szybkie zagniecienie - zamrażalnik
na pół godziny ;) a potem szybko wylepiam blachę - oczywiście w miarę cienko
bo kruche ciasto tak lubię właśnie - na to kładę co mam - albo dżem albo
jabłka chwilę podduszone z cukrem i cynamonem - posypuję orzechami czasem
rodzynkami - na to ścieram drugą warstwę kruchego ciasta i szybciutko do
rozgrzanego piekarnika - piekę na oko - czyli aż zbrązowieje lub inaczej
zezłoci się ;) i to wszystko - prosto i szybko
A proporcje na ciasto to na oko - czyli nigdy nie wiem ile czego ;)

oplatki i cykata
Robot kuchenny
grzaniec - grzane wino (jak)
Temperatura piekarnika