sarkoidiza

1. Data: 2004-08-16 20:52:51

Temat: sarkoidiza
Od: "dar969" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z państwa mógłby opowiedzieć mi o "sarkoidozie". Co to dokładnie
jest za choroba, nwentualne powikłania, zagrożenia itp.

2. Data: 2004-08-16 21:28:51

Temat: Re: sarkoidiza
Od: "Jolanta Pers" <j...@S...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dar969" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś z państwa mógłby opowiedzieć mi o "sarkoidozie". Co to dokładnie
> jest za choroba, nwentualne powikłania, zagrożenia itp.

Wiem, że Google ma kłopoty, a tak w ogóle, to nieładnie postąpiło z tym
akcjami, ale ciągle jeszcze _działa_.

JoP

3. Data: 2004-08-16 21:30:49

Temat: Re: sarkoidoza
Od: MarioBe <n...@...tego> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dar969 napisał:
> Czy ktoś z państwa mógłby opowiedzieć mi o "sarkoidozie". Co to dokładnie
> jest za choroba, nwentualne powikłania, zagrożenia itp.

Informacje "w pigułce" znaleźć można na tej stronie (naprawdę ją
polecam, zwłaszcza ze względu na poglądowy rysunek):
http://zdrowie.medicentrum.pl/ed/0/in/hp/?src=4&id=2
230

A to informacje z innej strony:
http://klio.umcs.lublin.pl/~drumil/pio/sarkoid.html

"Sarkoidoza (Sarcoidosis) to niezakaźne, ogólnoustrojowe schorzenie o
nieznanej przyczynie, charakteryzujące się występowaniem gruzełków
sarkoidalnych (w badaniu histopatologicznym). Zmiany pojawić się mogą w
płucach objawiając się powiększeniem węzłów chłonnych wnęk płuc. Może
dojść do zajęcia oka, wątroby, śledziony, serca, ośrodkowego układu
nerwowego, węzłów chłonnych, czy skóry.
Z reguły sarkoidoza płuc rozpoznawana jest przez przypadek podczas opisu
rutynowego zdjęcia klatki piersiowej. Świadczy to o tym, że z reguły
przebiega bezobjawowo, a ewentualne powikłania zależą od umiejscowienia
i nasilenia zmian.
W sarkoidozie płuc leczenie w przypadkach niepowikłanych zależy od
stopnia zaawansowania choroby. W innych postaciach sarkoidozy osoby bez
objawów klinicznych mogą nie wymagać żadnego leczenia.
Powiększenie węzłów chłonnych może powodować przeróżne objawy - w
zależności od miejsca i stopnia ich powiększenia. Sarkoidoza nie jest
uznawana za stan przedrakowy, choć zawsze przy wykryciu powiększonych
węzłów chłonnych płuc należy wykluczyć stany nowotworowe.

Na koniec - u znaczącej większości chorych w ciągu dwóch lat dochodzi do
samoistnego ustąpienia zmian".

Pozdrawiam, Mario

prosze o opinie
Nawiążemy współpracę z ortodontą i chirurgiem stomatologicznym
Do wynajęcia gabinety lekarskie
zatrudnimy stomatologów Gniezno
ile wazne skier.do specjalisty?