scianka do prysznica z czego ?

1. Data: 2003-03-12 17:03:29

Temat: scianka do prysznica z czego ?
Od: "Rem" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.
Mam w planach zrobic sobie prysznic ze scianka tylko wlasnie problem tkwi w
tym ze nie wiem z czego teraz wykonuje sie takie scianki czy dalej jest to
tylko cegla i zaprawa czy cos innego ?
oczywiscie chodzi o to zeby bylo to trwale i mocne, na tym beda jeszcze
plytki.
Moze ktos wie z czego sie to teraz robi i w jakich cenach ?

Pozdrawiam
Rem

1. Data: 2003-03-13 07:58:13

Temat: Re: scianka do prysznica z czego ?
Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba możesz zrobić te ścianki z płyt gips-kart ale odpornych na wilgoć (z
reguły mają zielony kolor).

d.

1. Data: 2003-03-13 08:15:49

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuję postawić taką ściankę z bloczków z betonu komórkowego np.
Ytonga - dodatkowo kotwiąc tą ściankę przy pomocy prętów wkładanych w
spoiny i wywiercone otwory w istniejącej ścianie. Stosując bloczki
uzyskasz gładką ściankę z małą liczbą spoin.

Sądzę, że najważniejszą rzeczą przy konstrukcji takiego prysznica jest
właściwa izolacja istniejących i dostawionych ścianek przed wilgocią -
osiągniesz to przy użyciu specjalnych środków (tzw. folie w płynie -
Atlas swój wyrób tego typu nazywa Woder) - malujesz tym środkiem i po
wyschnięciu robi się z tego gumowata odporna na wodę powierzchnia i
dopiero na to przyklejasz płytki.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-03-13 08:23:49

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rem" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]prysznic ze scianka tylko wlasnie
> problem tkwi w tym ze nie wiem z czego
> teraz wykonuje sie takie scianki [...]

1. wodoodporna (zielona) płyta k-g na ruszcie metalowym,
2. beton komórkowy, grubości np. 10cm, na zaprawę albo klej do
tego celu przeznaczony - pięć minut roboty metodą "tymi ręcami".
Beton komórkowy jest lekki, jeśli ściana nie jest długa i gruba,
to chyba nie trzeba się obawiać nadmiernego obciążenia stropu;
bloczki są duże, więc robota idzie błyskawicznie, a przy tym
mają w miarę równą powierzchnię, więc i wykończenie łatwe. Na to
folia w płynie i płytki (na elastycznej zaprawie).

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-03-14 06:29:25