seler naciowy- jakis pomysl?

1. Data: 2003-08-29 08:13:32

Temat: seler naciowy- jakis pomysl?
Od: "Peter" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

WITAM
Otrzymalem w przezecie troszke tego zielska i nie zabardzo wiem do czego go
uzyc
moze ktos ma jakis pomysl na jakas salatke , moze mozna go jakos "udusic"
prosze o wszelkioe sugestie
Peter

1. Data: 2003-08-29 08:27:37

Temat: Re: seler naciowy- jakis pomysl?
Od: "M.W." <tangaroa@Nospam_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Peter" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> uzyc
> moze ktos ma jakis pomysl na jakas salatke , moze mozna go jakos "udusic"

Najlepiej łodyżki zanużyc w wyskoiej szklaneczce z

następujacą mieszaniną:

sok pomidorowy;
czysta wódka;
tabasco pare kropel..
szczypta soli jak kto lubi...
i kostka lodu ;))))

A reszta przayjdzie do głowy po spozyciu :)))

Marek

1. Data: 2003-08-29 08:38:45

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-08-29 10:13:32 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Peter* skreślił te oto słowa:

> [...]
> uzyc
> moze ktos ma jakis pomysl na jakas salatke , moze mozna go jakos "udusic"

No mozna pomidorówke zrobic.

Do garka wlewasz nieco oliwy z oliwek.
Wrzucasz pokrojony czosnek ( ze 2 ząbki) i cebule ( tez dwie), I podsmazasz
az sie zecłoci.
Potem dodajesz pokrojony seler i pomidory ( tez pokrojone, wczesniej
obrane). Chwile podsmazasz.
Dolewasz bulionu ( tak na oko - miedzy szklanką a dwoma, na poczatek
szklanke, potem mozna dolac jakby za geste było).
To sie ma gotowac pol godziny - trzeba mieszac dosc czesto.
W miedzyczasie doprawiasz - sól, pieprz ( biały najlepiej), duzo cynamonu,
duzo gałki muszkatułowej, z 5 łyzek cukru, odrobine chilli.
Dorzucasz kilka listków swiezej bazylii.
Po pol godzinie rozprawiasz sie z całoscia za pomocą blendera, i masz
pyszną zupę -krem, ktora jest baaaardzo syta.
(Ostatni etap jest wazny, zupa staje sie aksamitna, niestety zwykły mikser
nie jest w stanie podołac zadaniu).

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154

1. Data: 2003-08-29 08:39:52

Od: "maciej debski" <m...@s...killer> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Peter" <p...@p...pl> napisal...

pasta z selera naciowego i tunczyka:

1. tarty seler naciowy (moze byc korzen jezeli trze sie recznie - latwiej),
2. tunczyk (puszka)
3. cebulka prazona
4. majonez
5. odrobina octu
6. przyprawy sol pieprz, moze odrobine jakiejs mieszanki warzywnoziolowej.
proporcje na oko - selera ma byc sporo - powiedzmy 1 lub 2 do 1 z
tunczykiem,
cebulka jako dodatek, majonez az do uzyskania wlasciwej konsystencji pasty -
do smaku.

efekt koncowy jest b interesujacy. dla mnie to bylo odkrycie.

mac.

1. Data: 2003-08-29 09:14:00

Od: PatryCCCja <"pat"@[usun ten nawias wraz z zawartoscia]vege.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lia wrote:
> [...]
> Po pol godzinie rozprawiasz sie z całoscia za pomocą blendera, i masz
> pyszną zupę -krem, ktora jest baaaardzo syta.

mniam! wczora mialam krem z pomidorow, ale nie wpadlam na pomysl, ze mozna
z selerem naciowym :) ktorego tez bardzo lubie :)
z pewnoscia wyprobuje, tyle ze bez cukru (bo nie uzywam).

dzieki :)
pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2003-08-29 09:18:22

Od: PatryCCCja <"pat"@[usun ten nawias wraz z zawartoscia]vege.pl> szukaj wiadomości tego autora

Peter wrote:
> [...]
> uzyc
> moze ktos ma jakis pomysl na jakas salatke , moze mozna go jakos "udusic"

http://puszkkka.spinacz.pl/zaawansowana.php3 - tu masz sporo przepisow z
selerem. ja nabardziej lubie go jako dodatek do warzywnego leczo. przepis
np. taki:
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2677

dobry jest z soczewica:
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=3062
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=3060

no i rewelacyjny jest sos do makaronu z selera naciowego (przepis z prk,
podala go dorota)
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=3111

pat

1. Data: 2003-08-29 10:25:07

Temat: Re: seler naciowy- SAŁATKA (P)
Od: "Bakino" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja kiedyś zakupiłam selera naciowego, a potem nie wiedziałam, co z nim
zrobić. Oto, co wymyśliłam:

Selera pokroiłam na średniocienkie kawałki, do tego dodałam puszkę kukurydzy
oraz majonez, sól ziołową i biały pieprz. Można dokroić drobniutko troszkę
czerwonej papryki dla lepszego efektu wizualnego lub ząbek czosnku wcisnąć.
Sałatka bardzo prosta i szybka w wykonaniu, ale bardzo smaczna. Czuć
jednocześnie wyraźny smak selera i lekko słodkawą kukurydzę. Ja podaje to
albo do kanapek np. na śniadanie czy kolację lub po prostu do obiadu jako
surówkę.

Pozdrawiam smacznie

Bakino

1. Data: 2003-08-29 10:26:17

Od: "Karen" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" napisał w wiadomości

duzo gałki muszkatułowej

http://encyklopedia.pwn.pl/23522_1.html

Karen

1. Data: 2003-08-29 10:30:48

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-08-29 12:26:17 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Karen* skreślił te oto słowa:

> http://encyklopedia.pwn.pl/23522_1.html

thx

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154

1. Data: 2003-08-29 11:35:56

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>uzyc
>moze ktos ma jakis pomysl na jakas salatke , moze mozna go jakos "udusic"

nadziac gada - zmieszac twarozek z czyms tam - posiekana cebula,
czosnek, czarnuszki troche, innych przypraw i nadziac cale
badyle wzdluz - tam , gdzie maja rowek. potem pociachac w
stosowne kawalki - krotsze na raz, a la koreczki (wielkosc), lub
jak sie chce.

duszone w masle czasem robie. srednio lubie. ale do zup ladnie
sie koponuje podduszenie selera i pora, selera wlasnie naciowego.

robie tez raczej prosta salatke z selera, jablka i
rodzynek/rodzynkow. wymieszane z odorbina smietany zmieszanej z
odorobina majonezu jak kto lubi

a jak juz odetniesz rowno wszystkie lodygi, to z tego , co
zostanie wychodzi ladny stempelek do malowania papieru lub
materialu ;))

Van Pierz, swiezo z kraju Van...traw zadnych suszonych nie
nabylam ;))))))
K.T. - starannie opakowana

Pytanie do Magdy Basset o Pasta primavera
Przepisy na drinki z alkoholem
suszone pomidory i olej czosnkowy
Potrawy z winogronami
JAKIE SMAKOLYKI PRZYWIESC Z PORTUGALII?