sepsa - co i jak?

1. Data: 2004-02-24 19:26:51

Temat: sepsa - co i jak?
Od: "MaCiEjOo" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy istnieja na ta chorobe skuteczne leki? Jak sie chronic przed ta
choroba...?

2. Data: 2004-02-24 19:53:29

Temat: Re: sepsa - co i jak?
Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy istnieja na ta chorobe skuteczne leki?
antybiotyki. w profilaktyce mozna stosować szczepionkę

3. Data: 2004-02-24 20:50:10

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Feb 2004, MaCiEjOo wrote:

> Czy istnieja na ta chorobe skuteczne leki? Jak sie chronic przed ta
> choroba...?

znowu poklosie medialnych doniesien. Sepsa to tak na prawde nie
choroba tylko powiklanie choroby - powiklanie infekcji polegajace
na tym, ze dochodzi do wysiewu duzej ilosci czynnikow infekcyjnych
(bakterie, grzyby, riketsje itp.) do krwi i uogolnione zakazenie
calego ustroju. Sa dwie grupy skutecznych lekow: leki skierowane
przeciw drobnoustrojom (w przypadku bakterii antybiotyki)
i leki poprawiajace odpornosc (skutecznosc funkcjonowania wlasnych
mechanizmow obronnych lub wyreczajace te mechanizmy) np.
Xigris i inne w ten desen. Skutecznosc leczenia sepsy wiec zawsze
bedzie rozna - zalezna od wrazliwosci drobnosutrojow na dany
antybiotyk i od tego czy mozna zastowac leki, z drugiej grupy,
ktore z uwagi na POTWORNIE wysoka cene sa dostepne ale w ograniczonych
mozliwosciach. Media oczywiscie wypisuja na temat sepsy niestworzone
rzeczy bo to bardzo modny temat ale nie wierzcie, ze sepse
powoduje czarownice latajace na miotlach albo, ze na nia skuteczny
jest kwiat paproci zebrany w noc swietojanska przez dziewice
o nowiu.

P.>

Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
*Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young!
We are open on Open(BSD)!-> http://renata.am.torun.pl*
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2004-02-24 21:46:07

Od: "sibeling" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@r...am.torun.pl> napisal w
wiadomosci news:Pine.BSO.4.58L0.0402242144470.21231@renata.am.t
orun.pl...

najlepszym lekiem jest nie sluchac telewizji i nie stresowac sie

5. Data: 2004-02-25 11:57:41

Temat: Re: sepsa - co i jak? - szczepionka
Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> antybiotyki. w profilaktyce mozna stosować szczepionkę

Co to za szczepionka i ile kosztuje?

pzdr.
Ania

6. Data: 2004-02-26 19:19:16

Od: "Pod ziebiony Dr Tus" <d...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

sibeling <t...@w...pl> napisał(a):

> [...]
orun.pl...

> najlepszym lekiem jest nie sluchac telewizji i nie stresowac sie

A moja propozycja to nie czytać www.onet.pl którzy na tym tylko zarabiają
na reklamach i Tyle
To samo dotyczy po trochu Poznańskich Słowików oczywiście tam chodzi o
inne sprawy

7. Data: 2004-02-26 20:38:59

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2004-02-27 06:42:54

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> On Thu, 26 Feb 2004, Pod ziebiony Dr Tus wrote:
>
> mamy do czynienia z typowo medialnymi akcjami, ktore niestety
> kompromituja tych, ktorzy je robia. A meningokoki sa powszechnie
> spotykanymi bakterialmi. Prawda jest taka, ze ja w pracy powszechnie
> spotykam sie z najbardziej zjadliwymi bakteriami jakie istnieja
> w tym kraju i nikt nie robi z tego medialnej afery ani nie kaze
> mi sie kapac kazdorazowo w formalinie, co wiecej zyje.
> Owszem istnieja choroby zakazne, ktore wymagaja izolacji
> ale w zadnym wypadku nie jest to sepsa meningokokowa

A czy swoje małe dziecko zaszczepiłbyć p. tym bakteriom. Znalazłam w sieci, że
istnieje szczepionka NeisVac-C p. meningokokom typu C i juz sama nie wiem czy
udać się do lekarza po receptę na nią i zaszczepić Małą w punkcie szczepień. Ja
przez przypadek włączyłam wczoraj po 18-tej na TVP 1 (na żywo z Sobieszewa) i
na dobre się przestraszyłam tą chorobą.

pzdr.
Ania

9. Data: 2004-02-27 11:33:04

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 Feb 2004, Ania B-J wrote:

> A czy swoje małe dziecko zaszczepiłbyć p. tym bakteriom. Znalazłam w sieci, że
> istnieje szczepionka NeisVac-C p. meningokokom typu C i juz sama nie wiem czy

przyznam, ze trzeba byloby zapytac zakaznikow - ja swoich dzieci
nie szczepilem

10. Data: 2004-02-29 14:15:56

Od: woo-cash <w...@W...konto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania B-J <a...@o...pl> był(a) tak miła/y i napisał(a) w wiadomości
<7...@n...onet.pl> datowanej śro 25. lutego 2004
12:57:

> Co to za szczepionka i ile kosztuje?

Ja bym zaczął od szczepienia p/grypie. I to przynajmniej z 3 powodów.

1) Organizm nie osłabiony grypą ma mniejszą szansę paść ofiarą sepsy.
2) Na powikłania związane z grypą umiera znacznie więcej osób niż na sepsę.
3) To media promują tezę, jakoby nagle rozpętała się epidemia sepsy, która
de facto nie występuje częściej, niż dotychczas.

Pozdrawiam,
[nie-lekarz]
Woo.

--
= Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash = "Prawda jest jak dupa.
= = Każdy ma swoją."

Prawidłowa waga ciała
gastroenterocolitis acuta
Płytki krwi na cytrynian ?