ser

1. Data: 2004-02-14 09:59:43

Temat: ser
Od: "Ewa" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

poszukuję przepisu na ser zapiekany w panierce. Ma ktoś może takowy :) ??
Podobno to jest pyszne i chciałabym spróbować.

1. Data: 2004-02-14 10:38:35

Temat: Re: ser
Od: "magdal" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!
Ja takowy robię dość często, bo mąż zasmakował go w Czechach.
Kupuje ser dość twardy, np.gouda, kroję go w plastry grubości ok.1 cm.
Panierka tak jak na schabowy:
jajko roztrzepuje, trochę mąki, doprawiam. W tym panieruje ser i kłade na
rozgrzaną patelnie z ojejem. Teraz trzeba wyczuć, żeby ser się nie rozpłynął
i bułka się przypiekła. Napewno dasz sobie radę!
Smacznego!
magda

1. Data: 2004-02-14 11:02:01

Od: MarchEf <b...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
z tym serem to jest taki problem ze nie kazdy sie nadaje- nawet gouda
goudzie nierowna. Kiedys eksperymentowalismy w domu z serem salami, ale
tez nie kazdy sie nadawal. Jezeli przypadkiem bylabys na Slowacji, to za
20 koron niecale kupisz tam w kazdym wiekszym sklepie "syr na vyprazene"
, 3 male kawaleczki. Paniera moze byc taka jak powiedziala kolezanka
albo jakakolwiek inna jaka lubisz- np. czipsowa, orzeszkowa, albo taka
kupiona w sklepie z kamisu. Dobrze sie tez nadaja wszelkie oscypki ale
bez panierki. Aha, no i Sekret mnicha, z tego co pamietam, sprzedaje ser
plus panierke plus zurawine, ale to ser plesniowy camembert. pozdrawiam
i zycze smacznego

MarchEf

1. Data: 2004-02-14 11:25:08

Od: "Ewa" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za tak szybkie odpowiedzi. Na pewno wypróbuje przepisy niedlugo :).
Uzytkownik "MarchEf" <b...@y...pl> napisal w wiadomosci

1. Data: 2004-02-14 12:37:52

Od: "Jurek_Ze_Spychacza" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magdal" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
rozpłynął
> i bułka się przypiekła. Napewno dasz sobie radę!
a ja polecam ser morski lub ostrowski. sam nie robie w panierce (zostawiam
ja dla schabowych) tylko robie najprostrze ciasto, czyli maczam ser w jajku
a potem tylko w mace.
pozd
JZS

1. Data: 2004-02-15 09:48:37

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa" <p...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
> poszukuję przepisu na ser zapiekany w panierce. Ma ktoś może takowy :) ??
> Podobno to jest pyszne i chciałabym spróbować.

Sorry Ewa, ze poprzednia widomosc na priva poszla i jeszcze na dodatek z
niepelnym przepisem.

Niedawno szukalam przepisu na takowy camembert dla siostry i znalazlam cos
takiego:

1 Camembert (330g)
1 jajo
1 filizanka maki
1 filizanka bulki tartej
1 filizanka mleka
1 butelka oleju
dzem z czewonych borówek (zurawin?)
bibula kuchenna

Camembert pociac na 6 czesci i maczac kolejno w jajku roztrzepanym z
mlekiem, mace i bulce, jau z mlekiem i jeszcze raz w bulce i troche
przklepac, ale nie za mocno.Wypiec w goracym oleju (5 minut) i odsaczyc na
bibule. Dzem podzgrzac wgarnku i polac nim ser przed podaniem.Tak samo
mozna zrobc ementaler.

Nie wiem czy siora juz ten przepis wyprobowala, jutro spytam czy cos jej z
tego wyszlo.

Monika

1. Data: 2004-02-15 12:23:36

Od: "Vefour.PL" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 14 Feb 2004 10:59:43 +0100, Ewa wrote:

> poszukuję przepisu na ser zapiekany w panierce. Ma ktoś może takowy :) ??
> Podobno to jest pyszne i chciałabym spróbować.

Sam przepis jest banalny - ser, maka, jajka, bułka tarta, klasyczna
panierka, oczywiście można urozmaicać (orzechy, parmezan) etc.

Ważniejszy jest ser - ja osobiście lubię najbardziej reblochon i camembert
- musisz poeksperymentowac, żeby trafić na taki, który Ci się nie rozpłynie
zupełnie, ale da się ogrzać. Ponieważ zapewne dostępu do oryginałów nie
masz (ja w Polsce prawie nie spotkałem), polecam taki niemiecki camembert w
puszce, zielonej bodajże, koło 8-9 PLN za sztukę. Z moich doświadczeń
najlepszy.

Alternatywą jest klasyczny oscypek, ale tedy bym nie panierował - na grill
i ready.

V.

1. Data: 2004-02-15 12:25:11

Od: "Vefour.PL" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 14 Feb 2004 10:59:43 +0100, Ewa wrote:

> poszukuję przepisu na ser zapiekany w panierce. Ma ktoś może takowy :) ??
> Podobno to jest pyszne i chciałabym spróbować.

I jeszcz jedno smaz na maśle, dla pewności lepiej użyć klarowanego. W
średniowysokich temperaturach. Dobrym patentem, jak Ci się spala panierka,
jest najpierw obsmazyć dokładnie, a potem na kilka minut do piekarnika
(ok.160C) żeby doszedł.

V.

V.

Stare wędliny, nowe daty ważności