ser plesniowy

1. Data: 2003-05-31 21:00:20

Temat: ser plesniowy
Od: "artilla" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Jestescie wszyscy nie tylko pyszni, ale i pomyslowi, wiec pytam, czy macie
jakies pomysly na ser plesniowy? Jak go podawac, z czym, do czego pasuje?
Bo jak do tej pory mialam go na kanapkach i w tzw. koreczkach.

Pozdrawiam serdecznie i czekam na pomysly:)
A.

1. Data: 2003-05-31 22:49:31

Temat: Re: ser plesniowy
Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Bo jak do tej pory mialam go na kanapkach i w tzw. koreczkach.
>
> Pozdrawiam serdecznie i czekam na pomysly:)

Można jak najprościej lub w sposób bardziej wyszukany...

Najprościej i najczęściej jem po prostu kawałki serów pleśniowych w miłym
towarzystwie obficie racząc się przy tym przyzwoitym wytrawnym czerwonym winem.

Możesz spróbować nafaszerować np. rokpolem polędwiczki wieprzowe, potraktować je
bejcą z odrobiną miodu i wrzucić całość na ruszt.

Ostatnio miałem wielką przyjemność gościć w domu pewnego Szweda, jednej z szych
przemysłu rybnego, który o rybach i owocach morza oraz ich przyrządzaniu we
własnej kuchni wie chyba wszystko. Jadłem roladki z filetów z najświeższego
dorsza delikatnie faszerowane serem typu "blue" (mam nawet gdzieś zapisane jaki
to był ser)i podane w sosie maślano-śmietankowym z b.dużą ilością koperku i
sokiem z cytryny. Do tego dodatki... REWELACJA!!!

Pozdrawiam!
Wok

P.S. Znowu zgłodniałem (tym bardziej, ze piję piwo), trudno - nie pierwszy raz
będę jadł kolejną kolację o tej porze... :)

1. Data: 2003-05-31 23:17:49

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

artilla <a...@w...pl> wrote:

> [...]
> Bo jak do tej pory mialam go na kanapkach i w tzw. koreczkach.
>
> Pozdrawiam serdecznie i czekam na pomysly:)

Jaki ser plesniowy?
Zreszta w koncu kazdy mozna usmazyc.

Wladyslaw

1. Data: 2003-06-01 00:23:04

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Cebulke podsmazyc, dodac pokrojona w plasterki (ok. 0,5 cm grube) cukinie,
pokrojone czarne oliwki, posolic, popieprzyc - smazyc az bedzie miekawe (ok.
5 min), polozyc na stostowany chleb tostowy, przykryc serem z plesnia i
zapiec w goracym piekarniku, az sie ser zacznie rozplywac - i slinka w
ustach tez!

Monika

1. Data: 2003-06-01 08:17:57

Od: "artilla" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaki ser plesniowy?

on nie jest splesnialy, ale plesniowy. Tzn nie ma takich plesniawek w
srodku. Mam obecnie Brie.

> Zreszta w koncu kazdy mozna usmazyc.
A jakies szczegoly co do smazenia?

1. Data: 2003-06-01 08:42:11

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Dodac musze, ze bierze sie ser z "niebieska" plasnia podobnych do
gorgonzoli.

Monika

1. Data: 2003-06-01 08:55:41

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

artilla <a...@w...pl> wrote:

> on nie jest splesnialy, ale plesniowy. Tzn nie ma takich plesniawek w
> srodku. Mam obecnie Brie.

> A jakies szczegoly co do smazenia?

Panieruje sie i smazy. Najlepiej w glebokim tluszczu. Jak poszukasz w
archiwum grupy znajdziesz przynjamniej kulka przepisow.

Wladyslaw

1. Data: 2003-06-01 09:21:46

Od: "Demona" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to był ser)i podane w sosie maślano-śmietankowym z b.dużą ilością koperku
> sokiem z cytryny. Do tego dodatki... REWELACJA!!!

Moze podasz jakies szczegoly tego dania?

--
Demona
-----

1. Data: 2003-06-01 14:19:52

Temat: Odp: ser plesniowy
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> > Jaki ser plesniowy?
> Zreszta w koncu kazdy mozna usmazyc.
>
> Wladyslaw

Przepraszam, ale nie bardzo wyobrażam sobie smażenie
Gorgonzoli albo Lazura
pozdr.Alex

1. Data: 2003-06-01 14:51:04

Temat: Re: Odp: ser plesniowy
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 1 Jun 2003 16:19:52 +0200, Aleksander K?osiewicz
<s...@w...pl> wrote:

>U?ytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> > Jaki ser plesniowy?

>Przepraszam, ale nie bardzo wyobra?am sobie sma?enie
>Gorgonzoli albo Lazura
>pozdr.Alex

ja tez nie...sama moc kawalka takiego sera (sczegolnie
gorogonzola lub roquefort) to powala z nog...ale za to kopytka
(lub po snobistycznemu gnocchi - jesli kartoflane, to kopytka ;))
z delikatnym sosem serowym, z odrobinka pokruszonego serka
gorgoznola lub dolcelatte, to poemat. mnie sie nie udalo
odtworzyc tego, zco jadlam w barze/trattorii a la Cafe za Slupem
(wystroj), z boku Piazza Signoria we Florencji cos 7 czy 8 lat
temu...a probowalam wiele razy...moze bylo sztuczne ale okruchy
sera byly prawdziwe ;)))))

Trys
K.T. - starannie opakowana

kraków - gdzie niedrogo zjeść