Re: ser plesniowy

From: w...@p...onet.pl
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: ser plesniowy
Date: 1 Jun 2003 00:49:31 +0200

> Hej!
> Jestescie wszyscy nie tylko pyszni, ale i pomyslowi, wiec pytam, czy macie
> jakies pomysly na ser plesniowy? Jak go podawac, z czym, do czego pasuje?
> Bo jak do tej pory mialam go na kanapkach i w tzw. koreczkach.
>
> Pozdrawiam serdecznie i czekam na pomysly:)
> A.

Można jak najprościej lub w sposób bardziej wyszukany...

Najprościej i najczęściej jem po prostu kawałki serów pleśniowych w miłym
towarzystwie obficie racząc się przy tym przyzwoitym wytrawnym czerwonym winem.

Możesz spróbować nafaszerować np. rokpolem polędwiczki wieprzowe, potraktować je
bejcą z odrobiną miodu i wrzucić całość na ruszt.

Ostatnio miałem wielką przyjemność gościć w domu pewnego Szweda, jednej z szych
przemysłu rybnego, który o rybach i owocach morza oraz ich przyrządzaniu we
własnej kuchni wie chyba wszystko. Jadłem roladki z filetów z najświeższego
dorsza delikatnie faszerowane serem typu "blue" (mam nawet gdzieś zapisane jaki
to był ser)i podane w sosie maślano-śmietankowym z b.dużą ilością koperku i
sokiem z cytryny. Do tego dodatki... REWELACJA!!!

Pozdrawiam!
Wok

P.S. Znowu zgłodniałem (tym bardziej, ze piję piwo), trudno - nie pierwszy raz
będę jadł kolejną kolację o tej porze... :)