ser pleśniowy - mały zgryz

1. Data: 2007-12-01 17:32:49

Temat: ser pleśniowy - mały zgryz
Od: "Marek Wacek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem sobie w kerfurze ser pleśniowy, chyba produkcji dedykowanej dla tego
sklepu. Po tygodniu leżenia skórka zrobiła się żółta i lepka, a ser pachnie
amoniakiem. Do terminu ważności ma jeszcze 18 dni...
Pytanie: on tak po prostu ma, czy zostałem nabity w butelkę za 13 zeta. Czy
można z takiego śmierdziela coś upichcić, żeby nie było go tak czuć??
Z góry dzięki za pomoc.

MW

2. Data: 2007-12-01 17:53:39

Temat: Re: ser pleśniowy - mały zgryz
Od: Felinity <f...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W piękny dzień - Sat, 01 Dec 2007 17:32:49 +0000, urocza istota znana
wszem jako Marek Wacek napisała:

> Czy można z
> takiego śmierdziela coś upichcić, żeby nie było go tak czuć?? Z góry
> dzięki za pomoc.

A jaki ser dokładnie - typ znaczy? Coś w rodzaju Roquefort, Gorgonzola,
Camembert, Brie - czy jaki?

Trzymałeś w folii zgaduję?

Sery nie lubią tego - wolą mieć dostęp powietrza, opakowanie drewniane
lub papierowe (z papieru woskowanego).

Jesli nie - obawiam się, że butelka jednak.

Fel pozdrawia

--
http://felinity.jogger.pl/

3. Data: 2007-12-01 20:56:44

Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Wacek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy
> można z takiego śmierdziela coś upichcić, żeby nie było go tak czuć??

Sery z "białym futrem" z natury śmierdzą amoniakiem. Chyba, że zapach
pojawił się po owym tygodniu, albo znacznie zintensyfikował. Wtedy
rozważyłbym jednak wyekspediowanie sera do koszalina - metabolitami dzikich
pleśni można się nieźle zatruć.

Aha - produkty dedykowane dla sieci supermarketów to często najgorszy syf,
generalnie odradzam.

T. D.

4. Data: 2007-12-02 11:35:56

Od: "Marek Wacek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ser został zanihilowany.

MW

5. Data: 2007-12-02 17:31:51

Od: Szymuś <pwdi_@_friko3.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 2 Dec 2007 11:35:56 +0000 (UTC), Marek Wacek napisał(a):

Kiedy kolega pojechał do Francji i po posiłku schował sery do lodówki to
francuska rodzina oceniła go jako barbarzyńcę, który nie wie do czego służy
łyżka a do czego widelec :).

--------------
"Podwładny winien mieć przed obliczem przełożonego
wygląd lichy i durnowaty tak,
by swoim pojmowaniem istoty sprawy
nie peszył przełożonego".

Ukaz cara Rosji, Piotra I z 2 grudnia 1708r.

6. Data: 2007-12-03 09:08:42

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> napisał w
wiadomości news:fisi4k$ptu$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Marek Wacek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
> wiadomości news:fis5s1$du3$1@inews.gazeta.pl...

(ciach)
> [...]
> pojawił się po owym tygodniu, albo znacznie zintensyfikował. Wtedy
> rozważyłbym jednak wyekspediowanie sera do koszalina - metabolitami

zdarzylo mi sie "zapomniec" o serku typu "Sekret mnicha"
Poczulem go potem jak zaczal "wychodzic" z lodowki hehehe Byl po prostu juz
przejżały ...

> Aha - produkty dedykowane dla sieci supermarketów to często najgorszy syf,
> generalnie odradzam.

Generalnie nie masz racji (w szczegolowych przypadkach mozesz ja miec)
Szereg "dedykowanych" wyrobow to wyroby markowe nie firmowane znakiem danej
firmy (Tymbark robi na ten przyklad dla Biedronki i Tesco soki - wiem na
pewno ze jablkowe, inne firmy rowniez - a cena taka niska w zwiazku z
hurtowymi ilosciami jakie biora markety i tym ze nie ma tam znaku firmowego
producenta)

7. Data: 2007-12-03 20:21:02

Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wiem na pewno ze jablkowe, inne firmy rowniez - a cena taka niska w
> zwiazku z hurtowymi ilosciami jakie biora markety i tym ze nie ma tam

Trzebaby w takim razie zrobić statystykę. Bo ja z kolei brałem udział w
panelu sensorycznym, i produkty niemarkowe przegrywały, i to mocno, we
wszystkich kategoriach.

T. D.

8. Data: 2007-12-03 22:50:52

Temat: [OT]Re: ser pleśniowy - mały zgryz
Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> napisał
w wiadomości news:fj1ogs$gco$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Trzebaby w takim razie zrobić statystykę. Bo ja z kolei brałem udział
> panelu sensorycznym, i produkty niemarkowe przegrywały, i to mocno,
we
> wszystkich kategoriach.

Zaciekawiłeś mnie. Możesz nieco więcej o tym opowiedzieć? Jakie
produkty brały udział, ile osób wynosiła populacja badawcza, w jaki
sposób przeprowadzono badania, które cechy sensoryczne były brane pod
uwagę, w jaki sposób opracowano wyniki, nie śmiem pytać kto prowadził
badania (w sensie instytucji, niekoniecznie nazwiska) i kto finansował
badania (instytucja naukowa, instytucja chroniąca konsumentów - PIH,
PIS, SanEpid, FOK czy firma handlowa lub producent)? A jest gdzieś
publikacja tych wyników (niekoniecznie w necie, chętnie sobie wygrzebię
w jakiejś bibliotece)?

9. Data: 2007-12-04 10:01:08

Od: "ALex M.I.D. dept. (Jarosław Ignatowski)" <a...@n...graf.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Wacek pisze:
> [...]
> Pytanie: on tak po prostu ma, czy zostałem nabity w butelkę za 13 zeta. Czy
> można z takiego śmierdziela coś upichcić, żeby nie było go tak czuć??

Naturalnie amoniakiem zalatują serki typu Ołominiecki i za to je kocham.

ALex

10. Data: 2007-12-04 15:42:24

Temat: Re: [OT]Re: ser pleśniowy - mały zgryz
Od: ßloo ta><î <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

lemonka <...@a...com> :
> [...]
> PIS, SanEpid, FOK czy firma handlowa lub producent)? A jest gdzieś
> publikacja tych wyników (niekoniecznie w necie, chętnie sobie wygrzebię

a s kond tadocie kliwosc?

--
spieszmy sie jesc gowna

Re: Mikołajkowe potrawy.