serwis bosch skil - wymiana uchwytu w wyrzynarce 100 zł hahaha

1. Data: 2012-06-07 11:26:56

Temat: serwis bosch skil - wymiana uchwytu w wyrzynarce 100 zł hahaha
Od: "Majka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno chwaliłam na pl.misc.budowanie wyrzynarkę skil, jako niezawodną, aż
ją zepsułam:
agresywny brzeszczot do drewna z grubymi zębami+podrzynanie+gwóźdź w drewnie
= wyrwany brzeszczot z uchwytu i zepsuty uchwyt

Odpowiedź serwisu Bosch/Skil: wymiana uchwytu w wyrzynarce 100 złotych plus
vat.
Nie wiem, jaka wielkość vatu, ale sama kwota netto już śmieszy wielkośćią. A
do tego opłata za wysyłkę.

Nowa wyrzynarka amatorska bardziej znanej marki to koszt 150-180 złotych.

Za co serwis tyle liczy?

Czy są miejsca gdzie mogę wyrzynarkę naprawić taniej? Otworzyłam moją
wyrzynarkę, wymiana uchwytu jest - przynajmniej dla mnie - bezporoblemowa,
żadnej większej filozofii, więc nie wiem co tu może kosztować 100+vat?
Jedyny problem to skąd wziąć uchwyt typu T do brzeszczotów?

Jaki są inne, mocniejsze i trwalsze typy uchwytów brzeszczotów w
wyrzynarkach?
(mialam kiedyś wyrzynarkę agojama z uchwytem na dwa imbusy, i to byla
porażka - słabe i czsochlonna, klopotliwa wymiana.)

Majka

2. Data: 2012-06-07 12:03:45

Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> Za co serwis tyle liczy?

Dla ciebie wymiana pękniętego "dinksa" jest zapewne prosta, tak samo jak dla
serwisanta, tego nie neguję. Ale serwisant musi jeszcze opłacić podatki
media, czynsz, ZUS i stąd się bierze roboczogodzina przeciętnego serwisu
"czegokolwiek" od 50 do 150zł. Ty siadasz rozkręcasz i wymieniasz i po
problemie a on musi zaewidencjonować, urządzenie, rozpisać części rozliczyć
księgi podatkowe, odłożyć urządzenie na półkę która nie jest za darmo
miejscem w warsztacie, utrzymywać czystość w warsztacie, wymieniać zużyte
narzędzia i materiały.

> Czy są miejsca gdzie mogę wyrzynarkę naprawić taniej?
Możliwe że znajdziesz ale naprawa będzie nieewidencjonowana, czyli u
jakiegoś pana Józia co to wszystko naprawia, ale gdy pan Józio robotę
spieprzy to nie pójdziesz do sądu bo pan Józio przecież "nie istnieje" albo
po prostu się wyprze że w jego zakładzie naprawia się tylko legalnie a po
twojej maszynce nie ma u niego ani śladu gdyż ty u niego po prostu nie
byłaś, czyli nawet świstka nie dostaniesz.

Marek

3. Data: 2012-06-07 13:04:34

Temat: Re: serwis bosch skil - wymiana uchwytu w wyrzynarce 100 z? hahaha
Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-07 14:03, 4CX250 pisze:
> [...]
> ksi?gi podatkowe, od?o?y? urz?dzenie na p?k? kt?ra nie jest za darmo
> miejscem w warsztacie, utrzymywa? czysto?? w warsztacie, wymienia? zu?yte
> narz?dzia i materia?y.

> Mo?liwe ?e znajdziesz ale naprawa b?dzie nieewidencjonowana, czyli u
> jakiego? pana J?zia co to wszystko naprawia, ale gdy pan J?zio robot?
> spieprzy to nie p?jdziesz do s?du bo pan J?zio przecie? "nie istnieje" albo
> po prostu si? wyprze ?e w jego zak?adzie naprawia si? tylko legalnie a po
> twojej maszynce nie ma u niego ani ?ladu gdy? ty u niego po prostu nie
> by?a?, czyli nawet ?wistka nie dostaniesz.

ale co sugerujesz ze nie moze sobie tego sam wymienic?
kupić sam uchwyt i wymienic?

nie róbmy z siebie niemców albo innych amerykanów co do wszystkiego
wołają "fachowców"

jesli dla niego naprawa a autoryzowanym serwisie jest za droga to moze
szukać w innym miejscu, na razie junia jeszcze nam tego nie zabroniła.

michal

4. Data: 2012-06-07 13:04:54

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dla ciebie wymiana pękniętego "dinksa" jest zapewne prosta, tak samo jak
> dla serwisanta, tego nie neguję. Ale serwisant musi jeszcze opłacić
> podatki [...]

tu zgodzę się, chore państwo, chore podatki.

> Możliwe że znajdziesz ale naprawa będzie nieewidencjonowana, czyli u
> jakiegoś pana Józia co to wszystko naprawia, ale gdy pan Józio robotę
> spieprzy to nie pójdziesz do sądu bo pan Józio przecież "nie istnieje"

Bądźmy szczerzy, ilu ludzi pójdzie się sądzić o 100zł. Pewnie można i za
10zł, ale chodzi mi o pewien poziom realizmu, pragmatyzmu.
Generalnie jeżeli urządzenie warte jest pojedyńcze setki złotych, jeżeli
znamy pana Henka, to nie wiarto iść z tym do serwisu. Po co mi ta gwaracja
ile czasu stracę na szarpanie się z kimś o te 50 czy 100zł?

Przy budowie domu gdzie płacisz za pracę 5k, 10k i więcej to już warto się
zastanowić nad firmą nad umową nawet kosztem zwiększenia ceny.
Choć tak naprawdę wiele z prac przy budowie i tak nie warte jest opłacania
vatu i podpisywania umowy, jeżeli na bierzoco kontroljesz co się na niej
dzieje.

Pozdrawiam
Darek

5. Data: 2012-06-07 13:12:00

Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

> ale co sugerujesz ze nie moze sobie tego sam wymienic?
> kupić sam uchwyt i wymienic?

Nie neguję ale często cena dinksa jest zaporowa. Przykład - plastikowa część
w myjce karcher którą serwis sprzedać chce za 300zł podczas gdy myjka
została kupiona za 400zł.

> jesli dla niego naprawa

Niej. Majka to "ona", przynajmniej tak twierdzi.

Marek

6. Data: 2012-06-07 15:00:40

Od: "kiki" <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

"Usrobo" <u...@o...pl> wrote in message

> jesli dla niego naprawa a autoryzowanym serwisie jest za droga to moze
> szukać w innym miejscu, na razie junia jeszcze nam tego nie zabroniła.

Establiszment by tego chciał. Już ACTA chcieli wprowadzić, a to by znaczyło,
że zamiennik uchwytu byłby piracą podróbką. Obawiam się, że by poszli dalej
i by do produktów była umowa licencyjna.

7. Data: 2012-06-07 15:04:48

Od: "kiki" <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

"Darek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> znamy pana Henka, to nie wiarto iść z tym do serwisu. Po co mi ta gwaracja
> ile czasu stracę na szarpanie się z kimś o te 50 czy 100zł?

Z tego powodu trzeba kupować Chińskie produkty, nawet gdyby miały wystarczyć
na 1 robotę. Zawsze to taniej niż opłacać się tym koncernom.

8. Data: 2012-06-09 06:23:20

Od: "Jackare" <1...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> Nie wiem, jaka wielkość vatu,

23%

> Za co serwis tyle liczy?
>
> Czy są miejsca gdzie mogę wyrzynarkę naprawić taniej?
Jeżeli potrafisz zrobić to sama, to idź do serwisu elktronarzędzi i zamów
potrzebną częśc. Będzie pewnie kosztować 20-30 zł. W niektórych slklepy z
narzędzami (ale nie w marketach) można zamawiać części.

9. Data: 2012-06-17 15:21:15

Od: KiloSierra <f...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12/06/07 13:26, Majka pisze:
> [...]
> do tego opłata za wysyłkę.
>
> Nowa wyrzynarka amatorska bardziej znanej marki to koszt 150-180 złotych.

popatrz tu
http://www.serwis.specmajster.pl/pol_n_Czesci-zamien
ne-SKIL-4538.html

A&F Biniki Polo Bikini Armani Bikini Baby Phat Bikini Lacoste Bikini Burberry Bikini CA Christian Audigier Bikini Chanel Bikini Chloe Bikini Coach Bikini D&G Bikini Dior Bikini ED Hardy Bikini Fendi Gucci Bikini www.BuyGoodGoods.com
Discount UGG Boots D&G Shoes,Gucci Shoes,Dsquared2 Shoes,Prada shoes www.BuyGoodGoods.com
Cheap Moncler Jacket,Moncler t-shirt,Moncler shoes wholesale www.BuyGoodGoods.com
A&F T-shirts Burberry T-shirt Armani T-shirt LV T-shirt D&G T-shirt ED Hardy T-shirt CK T-shirt G-Star T-shirt Prada T-shirt Gucci T-shirt Lacoste T-shirt POLO T-shirt www.BuyGoodGoods.com
Nike Air Max 90 Shoes Air Max 90 VT Shoes Air Max 90 Hyperfuse Shoes Air Max 90 HYP PRM Shoes www.BuyGoodGoods.com