sezon na przesadzanie ... choinki

1. Data: 2007-01-03 20:36:43

Temat: sezon na przesadzanie ... choinki
Od: vogl <f...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Święta, święta i po świętach. W tym roku po raz pierwszy po mikołaju
została mi choinka w doniczce, całość ok.170 cm długości. Chytry plan
zakładał że po świętach choinka "zamieszka" na balkonie a na wiosnę
przesądzę ja na działkę i tu mam pytanie. W związku z tym że aktualnie
widok za oknem przypomina raczej wiosnę niż zimę zastanawiam się czy
może by już teraz choineczki nie ewakuować na działkę, póki ziemia
miękka i wilgotna. Czy ktoś orientuje się jaka pora byłaby najbardziej
odpowiednia na taka akcje: wiosna czy aktualna zima?
I jeszcze jedno, jeżeli teraz miałbym ją przesadzać to wystarczy wykopać
dół i wsadzić świerka czy muszę ją jeszcze czymś osłonić przed
ewentualnymi mrozami.

P.S.
Orientuje się ktoś jaki może być wiek takiego 1,7m świerka i jaki jest
roczny przyrost dla tego typu choiny?

Pzdr.

2. Data: 2007-01-03 21:17:16

Temat: Re: sezon na przesadzanie ... choinki
Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

vogl napisał(a):
> przesądzę ja na działkę
Marne szanse, że coś z tego będzie. Po pierwsze za duża, aby
rozwinąc w nowych warunkach bogatszy system korzeniowy zdolny
wykarmić tak duże drzewko, po drugie - wyjmij ją z doniczki i
obejrzyj korzenie. Daję głowę, że sa obcięte na wymiar doniczki -
zobaczysz białe miejsca cięcia. Wtedy po prostu 100 procent
pewności, że drzewko nie rosło w tej doniczce od początku, lecz
zostało wycięte z podłoża specjalnym urządzeniem i wciśnięte do
doniczki na czas oczekiwania na sprzedaż. Daj sobie spokój.

3. Data: 2007-01-03 22:38:02

Od: "J_K_K" <j...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@w...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

vogl napisał(a):
> [...]
wykarmić tak duże drzewko, po drugie - wyjmij ją z doniczki i
obejrzyj korzenie. Daję głowę, że sa obcięte na wymiar doniczki -

A ukorzeniacz jakiś ?

Pzdr

JKK

4. Data: 2007-01-04 00:18:24

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

J_K_K napisał(a):
> A ukorzeniacz jakiś ?
Jeśli korzenie są obcięte do wymiarów doniczki, nie da rady żaden
ukorzeniacz. To jest dobre tylko dla maleńkich kilkucentymetrowych
sadzonek i to trzymanych pod folią/szkłem i w cieple. Istnieją
substancje wspomagające ukorzenianie się przesadzanych drzew, ale nie
takich, które mają ucięte korzenie. Te substancje pomagają się
rozwinąć systemowi korzeniowemu , który został tylko uszkodzony
przy wykopywaniu drzewa ze starego miejsca, ale istnieje. Jesli Twoja
choinka ma 1,7 m wysokości, to jej system korzeniowy miał
przynajmniej 2-3 m średnicy w poziomie. Widzisz więc, że to, co
zostało, to smętne resztki. Nie do odtworzenia, a jeśliby sie nawet
to jakoś udało, drzewko będzie chorowac latami. Przyjdzie wiosna,
lato, ogromne parowanie z powierzchni igieł, mały i słaby system
korzeniowy nie nadąży dostarczać wody, drzewo uschnie. Drzewa i
krzewy liściaste, np. owocowe, róże, przycina się, tj. zmniejsza
drastycznie liczbę gałęzi i wysokość, aby zmniejszyć parowanie,,
ale choinkę - jak przyciąć? Nie da rady, odpuść sobie, znam się
na tym dość dobrze.

5. Data: 2007-01-04 11:13:14

Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

>Nie da rady, odpuść sobie, znam się
>na tym dość dobrze.

a taka mala choinka okolo 1 m??
jest jakas szansa, z ciekawosci pytam, doniczka dosc spora wg mnie:)
ew. jaka ziemie jej dac i np przesadzic do jeszcze wiekszej?:)

--
pzdr
piotrek

6. Data: 2007-01-04 15:31:52

Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vogl" <f...@u...com> napisał w wiadomości
> [...]
> miękka i wilgotna. Czy ktoś orientuje się jaka pora byłaby najbardziej
> odpowiednia na taka akcje: wiosna czy aktualna zima?

Sadź teraz, tylko kup worek ziemi do iglaków, wymieszaj częściowo z ziemią z
wykopanego dołu i dopiero sadź, pamiętając żeby dookoła pnia było głębiej
(ma się tam zbierać woda).

7. Data: 2007-01-04 15:32:26

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Piotrek napisał(a):
> a taka mala choinka okolo 1 m??
> jest jakas szansa, z ciekawosci pytam, doniczka dosc spora wg mnie:)
> ew. jaka ziemie jej dac i np przesadzic do jeszcze wiekszej?:)
Wyjmij z doniczki i zobacz, czy korzenie są obcięte (białe miejsca
cięcia będą dość dobrze widoczne), czy są całe, tzn. są bez
uszkodzeń i biegną wokół doniczki widoczne przy jej ściankach.
Jesli jest jak w drugim przypadku, to możesz posadzić teraz choinkę.
Posadź tak, aby wokół pnia pozostał po ubiciu ziemi (i obfitym
podlaniu) dołek srednicy ok. pół metra do 60 cm. Będzie służył
do podlewania choinki w czasie suchszej pogody. Woda będzie miała
miejsce i czas na wsiąknięcie.

8. Data: 2007-01-04 15:34:47

Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@w...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

>Marne szanse, że coś z tego będzie.

Bo trzeba kupować z gwarancją na przyjęcie. Ja takie kupiłem :)

9. Data: 2007-01-04 17:44:28

Od: "lolka" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@w...pl napisał(a):

> [...]
> podlaniu) dołek srednicy ok. pół metra do 60 cm. Będzie służył
> do podlewania choinki w czasie suchszej pogody. Woda będzie miała

Ja też mam taką metrową choineczkę? Czy jest jakakolwiek szansa, ze
ona pożyje dłuższy czas w doniczce, czy na pewno wkrótce padnie?
(nie mam gdzie posadzić :((( )

10. Data: 2007-01-04 19:33:40

Od: vogl <f...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

...ciach...
W związku z tym że ...
> Marne szanse,
... to spróbuje ją wysadzić na działkę przed mrozami, może się jednak
uda wskrzesić w nią życie, z tego co czytam nie mam nic do stracenia.
Swoją drogą liczyłem że sprzedaż choinek w doniczkach ma na celu przede
wszystkim ich dalsze podziwianie na działce a tu porażka.
Pzdr.

cholerne małe 1-2mm przeźroczyste robaczo-insekty
jakie są parametry piły mcculloch?
środki czystości
Parkiet - zdarty lakier
Wycinanie otworów w drewnianym blacie