skąd nstrukcję baterii oras

1. Data: 2005-10-14 22:26:32

Temat: skąd nstrukcję baterii oras
Od: "Bonifacy" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam baterię wannową termostatyczną Oras Optima 7145 ?.
Coś jest w niej przestawione w regulacji temperatury i chcę ja rozebrać.
Potrzebna mi instrukcja jej rozkręcania.

2. Data: 2005-10-15 10:48:39

Temat: Re: skąd nstrukcję baterii oras
Od: "Marek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bonifacy" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Mam baterię wannową termostatyczną Oras Optima 7145 ?.
> Coś jest w niej przestawione w regulacji temperatury i chcę ja rozebrać.
> Potrzebna mi instrukcja jej rozkręcania.

Zadzwoń na infolinię. Ja mam pozytywne doświadczenia - kiedyś po wyjaśnieniu
problemu przełączono mnie do "technicznego", który wytłumaczył mi bardzo
dokładnie (łącznie z rozmiarami klucza) jak rozebrać baterię wannową i co
zrobić aby oprócz automatycznego przełącznika prysznic/wylewka uzyskać
również możliwość ręcznego blokowania w pozycji "prysznic".

--
Marek

3. Data: 2005-10-15 11:27:46

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 10/15/2005 12:48 PM, Marek wrote:
> [...] jak rozebrać baterię wannową i co
> zrobić aby oprócz automatycznego przełącznika prysznic/wylewka uzyskać
> również możliwość ręcznego blokowania w pozycji "prysznic".

Da się zrobić coś takiego? Pamiętasz może jeszcze, w jaki sposób?

Michał

PS Bateria Oras Saga

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

4. Data: 2005-10-15 11:44:45

Od: "Marek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
wiadomości news:diqp4o$4er$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Da się zrobić coś takiego? Pamiętasz może jeszcze, w jaki sposób?
>
> Michał
>
> PS Bateria Oras Saga

Nie pamiętam jak nazywa się moja bateria, ani nie wiem jak wygląda Saga
(strona Oras coś dziś dziwnie chodzi). Generalnie u mnie sprawa była dosyć
prosta - pod grzybkiem przełącznika jest plastikowy czarny element który
odkręcamy kluczem płaskim (chyba 17 - nie pamiętam już). Po wykręceniu
wyciągamy cały "grzybek" (trzeba wyraźnie pociągnąć, żeby pokonać opór
gumowej uszczelki). Od spodu wyciągniętego elementu widoczna jest śruba
krzyżakowa. Odkręcamy ją, a potem przekręcamy grzybek (chyba o pół obrotu).
Montujemy w odwrotnej kolejności. Od tej pory można zablokować baterię w
pozycji "prysznic" przekręcają grzybek po wyciągnięciu. Można tylko go
wyciągnąć i wtedy przełączenie na wylewkę następuje automatycznie po
zakręceniu wody (lub po spadku ciśnienia poniżej 0,5 atm (?) (czyli jak
przed zmianą) ;). Podobno przeróbkę można wykonać w większości baterii Oras
(?).
Wszystko odtworzyłem z (zawodnej) pamięci, więc nie odpowiadam za efekty ;))
Swoją drogą do szału doprowadzają mnie baterie z "automatem" i moją kupiłem
dopiero po tym, jak dowiedziałem się od producenta jak ją "przerobić". Teraz
jest OK - można w zależności od upodobań tylko podnosić grzybek lub podnosić
i przekręcać (blokując go w ten sposób).

Miłego majsterkowania.

--
Marek

5. Data: 2005-10-15 11:48:05

Od: "Marek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Miłego majsterkowania.
>
> --
> Marek

I jeszcze prośba - napisz na grupę o efektach, bo coś mi się wydaje, że
więcej ludzi nie lubi "automatu", a o opisanych możliwościch Oras nie
wspomina w żadnych materiałach.

--
Marek

6. Data: 2005-10-15 16:46:50

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 10/15/2005 1:48 PM, Marek wrote:

> I jeszcze prośba - napisz na grupę o efektach, bo coś mi się wydaje, że
> więcej ludzi nie lubi "automatu", a o opisanych możliwościch Oras nie
> wspomina w żadnych materiałach.

Poza tym, że klucz u mnie miał nr chyba 15, a śrubka była zwykła, a nie
krzyżakowa, to wszystko opisałeś z pełną precyzją! Zrobiłem dokładnie wg
tego przepisu i działa teraz właśnie tak, jak powinno! Dziękuję serdecznie!

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

7. Data: 2005-10-16 17:15:42

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zrobić aby oprócz automatycznego przełącznika prysznic/wylewka uzyskać
> również możliwość ręcznego blokowania w pozycji "prysznic".

równiez mam bardzo pozytywne opinie o pomocy technicznej poprzez infolinię w
firmie Oras. Dzwoniłem tam z zapytaniem o wymianę rurek elestycznych do
baterii i osoba z działu technicznego wytłumaczyła dokładnie. Polecam więc
tam zadzwonić

8. Data: 2005-10-17 21:01:29

Od: "Bonifacy" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki. Rzeczywiście na telefoniczny serwis firmy ORAS można liczyć.

Remont mieszkania (Warszawa - Saska Kępa)
praefa
CE 43
Jaka temperatura wody w inst. C.O. optymalna?
Płyn niezamarzający czy woda w układzie C.O.