skandaliczne zachowanie lekarza!!!

1. Data: 2004-06-08 14:49:53

Temat: skandaliczne zachowanie lekarza!!!
Od: "marcin" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!!!

dzisiaj byłem świadkiem chamskiego zachowania jednej z lekarek w mojej
przychodni - os. Orła Białego w Poznaniu. Przyszedłem do przychodni po
pomoc, jestem dość mocno przeziębiony, z powodu infekcji nie mogłem
wydobyć z siebie głosu. Podczas wizyty pani doktor powiedziałami że
"śmierdze czosnkiem" (prosze się nie śmiać)i że nie mam taki naczosnkowany
przychodzić do przychodni. Powiedziała także że nie mam wogóle tu
przychodzić jeżeli chce stosować tradycyjne "babcine" metody leczenia. Nie
byłoby to tak dotkliwe jeśli byłoby to powiedziane w konwencji żartu,
jednak zostało to wypowiedziane w sposób chamski a na dodatek lekarka
kazała mi się przesiąść dalej.
Gdyby nie fakt że nie mam wogóle głosu pewnie bym wybuchł agresją i tej
pani coś zrobił :). Mam takie pytanie: gdzie mogę złożyć skarge na te
lekarke? Chciałem tylko dodać że to nie jest jedyny taki przypadek,
pacjenci często na nią narzekają, jest niemiła, ludzie starsi boją się do
niej chodzić, nie wiedząc przy tym że ów lekarza mogą zmienić. Ta wredna
małpa jest chyba kierownikiem tej placówki więc nie wiem u kogo to zgłosić
lub do jakiej organizacji się zwrócić. Nie dam się tak traktować, płace
podatki i chce żeby mnie traktowano z szacunkiem.

Pozdrawiam, prosze o opinie i sugestie

2. Data: 2004-06-08 15:01:21

Temat: Re: skandaliczne zachowanie lekarza!!!
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sugeruję zmianę przychodni.

Pozdr. Ewa

3. Data: 2004-06-08 15:30:21

Od: "marcin" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

przychodni nie zmienie, zmienie lekarza ale rownoczesnie chce zeby ta
osoba została w jakiś sposób ukarana

4. Data: 2004-06-08 16:04:51

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Jun 2004 16:49:53 +0200, marcin wrote:

> [...]
> wydobyć z siebie głosu. Podczas wizyty pani doktor powiedziałami że
> "śmierdze czosnkiem" (prosze się nie śmiać)i że nie mam taki naczosnkowany

Abstrahując od Twojej osobistej urazy i niespecjalnie miłej formy
zwrócenia Ci uwagi przez lekarza chciałem napisać, że w latach
międzywojennych o ile wiem za pokazywanie się w miejscach publicznych po
spożyciu czosnku można było zarobić grzywnę.

A skoro zainteresowałeś się czosnkiem jako naturalnym środkiem
leczniczym, to mogłeś również dojść do tego, że istnieją kapsułki
czosnkowe nie powodujace śmierdzących wyziewów u konsumenta.

Wiesz, kiedy idę do lekarza to myję się wcześniej. Taki odruch
cywilizowanego człowieka.

Kultury zabrakło z obu stron. Ty przyszedłeś śmierdzący, a lekarka
zwróciła Ci na to uwagę niekulturalnie (w Twoim mniemaniu, bo konkretów
nie przedstawiasz).

Zastanawiam się tylko dlaczego lekarz Twoim zdaniem ma mieć mniejszą
wrażliwość na nieprzyjemne zapachy niż inni ludzie. Dlatego, ze płacisz
podatki? A policjanta też byś chciał karać, gdyby kazał Ci się odsunąć?
Przecież płacisz na niego podatki...

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

5. Data: 2004-06-08 16:23:33

Od: "marcin" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

czosnku nie uzywałem. jadłem go dzień wcześniej w formie sosu do mięsa.
Nie sądze żebym to ja śmierdział. Może to pani doktor wdępnęła w coś
"pachnącego".
Druga sprawa to taka że nie napisałem nic co sugerowałoby że się nie
myłem, ...a myłem się. Robię to zasze jak ide do lekarza. Nie zauważam ze
swojej strony braku kultury.

6. Data: 2004-06-08 16:54:52

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Jun 2004 18:23:33 +0200, marcin wrote:

> czosnku nie uzywałem. jadłem go dzień wcześniej w formie sosu do mięsa.
> Nie sądze żebym to ja śmierdział. Może to pani doktor wdępnęła w coś
> "pachnącego".

Źle Cię zrozumiałem w takim razie - przepraszam.

Cóż - może lekarka ma uczulenie na czosnek... Jeśli Twój zapach nie
przekraczał ogólnie przyjętych norm, to rzeczywiście mogła się
powstrzymać od uwag...

Możesz złożyć skargę do jej przełożonego (kierownika poradni) jeśli
bardzo Ci na tym zależy...

> Druga sprawa to taka że nie napisałem nic co sugerowałoby że się nie
> myłem, ...a myłem się. Robię to zasze jak ide do lekarza. Nie zauważam ze
> swojej strony braku kultury.

Ani ja tego nie sugerowałem.

7. Data: 2004-06-08 20:20:55

Od: "Jacek Kawecki" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lub do jakiej organizacji się zwrócić. Nie dam się tak traktować, płace
> podatki i chce żeby mnie traktowano z szacunkiem.

Skargę można złożyć do Rzecznika Praw Pacjenta przy NFZ w Poznaniu. Może po
rozmowie z rzecznikiem pani doktor nabierze ogłady. Proponuje wydrukować i
przesłać tej pani dekalog lekarza, bo póki co to jej zachowanie z dekalogiem
nie ma nic wspólnego.
Z końcem lat sześćdziesiątych w zakładzie, w którym pracowałem, była
dentystka, która nie przyjęła pacjenta jeśli nie był świeżo ogolony.
Wiadomo, po kilku godzinach pracy twarz nie jest już idealnie gładka, więc
pani doktor odsyłała pacjenta nawet z bolącym zębem. Tyle tylko, że wtedy
nie było się gdzie poskarżyć.

http://www.su.krakow.pl/med/dekalog.htm

Pozdrawiam
Jacek Kawecki

8. Data: 2004-06-08 21:19:28

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: ca5735$7h1$...@n...onet.pl ,
której nadawcą było Jacek Kawecki <j...@i...pl> zostało
napisane:

> Z końcem lat sześćdziesiątych w zakładzie, w którym pracowałem, była
> dentystka, która nie przyjęła pacjenta jeśli nie był świeżo ogolony.

ja wypraszam z gabinetu tych smierdzacych papierosami. takimi wiesz,
ostatnie pociagniecie przed szubeinicą... czyli praktycznie przed drzwiami
gasi peta i smierdzacy wskakuje na fotel... sam nie czuje, bo wlasnego
smrodu nie czuc, ale jak mam wybierac miedzy shaftowaniem sie na pacjenta a
poczekaniem az umyje zeby i chociaz troche przestanie smierdziec, to
wybieram to drugie...
potem albo juz pacjent przychodzi nie cuchnacy fajkami, albo go nie ma. wiec
to dziala...
modnych pacjentek w sztucznych nylonowych bluzkach pranych na poczatku
zeszlych wakacji juz nie wspominam, bo po co. niektorzy mysla ze jak za
dochtora nie trzeba placic, to mozna mu gratis pod nos podkladac rozne
rzeczy, i tez bedzie. a na mydle trzeba oszczedzac, bo tyle jest rzeczy
roznych do kupienia, a mydlo, jak to mydlo - sie zmydla i go trzeba kupowac
stale...

> Wiadomo, po kilku godzinach pracy twarz nie jest już idealnie gładka,
> więc pani doktor odsyłała pacjenta nawet z bolącym zębem. Tyle tylko,
> że wtedy nie było się gdzie poskarżyć.

jakby mu zaproponowala maszynke jednorazowa i krem do golenia to czemu
nie... :)

--
milego dnia
adam, gg# 402495

9. Data: 2004-06-09 07:59:37

Od: "Jacek Kawecki" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> bo po co. niektorzy mysla ze jak za
> dochtora nie trzeba placic, to mozna

Jako stomatolog doskonale wiesz, że płacą, może nie w takiej formie jakbyś
sobie tego życzył, ale płacą.

Tobie również polecam zapoznamie się z dekalogiem dla lekarzy.

Osobiście znalazłem się w sytuacji nieporównywalnie gorszej niż te, na które
Ty jesteś narażony, a mianowicie zostałem skierowany na badanie rezonansem
magnetycznym, mając metalowy klips w głowie. Badanie również dotyczyło
głowy. Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że na badanie wysłał mnie
neurochirurg, który ów klips zakładał. Gdy poszedłem, by wyjaśnić sprawę,
lekarz powiedział: wie pan, to nie jest tak, że się od razu umiera.
Szczerość pana doktora była rozbrajająca. Nie jestem medykiem, ale łatwo
potrafię sobie wyobrazić, co by się stało, gdyby silne pole magnetyczne
przemieściło klips założony na grubym naczyniu mózgowym, tak grubym, że jak
twierdził lekarz, nie dało się zamknąć w inny sposób. Ale do rzeczy. Ja nie
poszedłem do lekarza z awanturą, nie krzyczałem w gabinecie na niego, choć
przyznasz, że powód był. Później okazało się, że w raporcie z operacji też
nie było mowy o klipsie i w związku z tym w wypisie szpitalnym również. Nie
zrobiłem "użytku" z tej sytuacji wychodząc z założenia, że pomimo faktu iż
ten lekarz naraził moje życie, to zapewne zrobił to przez pomyłke, a w swej
wieloletniej karierze niejedno życie uratował. W dalszym ciągu darze tego
człowieka (już na emeryturze) szacunkiem, którego to uczucia życzę Ci w
stosunku do Twoich pacjentów.

Pozdrawiam
Jacek Kawecki

10. Data: 2004-06-09 08:09:49

Od: "Chyna " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

marcin <e...@g...pl> napisał(a):

> witam!!!
>
> dzisiaj byłem świadkiem chamskiego zachowania jednej z lekarek w mojej
> przychodni - os. Orła Białego w Poznaniu.

Mnie interesuje ten temat ze względu na to, że kiedyś udałam się do
przychodni, a pani doktÓr mi wyprawiła kazanie na temat tego, jak powinnam
się zachowywać w stosunku do przyszłego męża, kim on jest, jak ja się
zachowuję (a zachowuję się OK, a zatem...), jak być powinno a jak nie. Z
tego, co pamiętam (sama diagnoza w ogóle nie wchodziła w rachubę), a pamiętam
z samego badania niewiele - bo i niewiele go było, nawet mi do gardła nie
zajrzała - przepisała mi antybiotyk.
Pod koniec wizyty w ogóle milczałam (nie mówiłam na wszelki wypadek, co mnie
i jak boli) i w ten sposób nasze "stosunki się ociepliły". =]
Skandal...
Nie wiedziałam, jak reagować w takim przypadku, czy i gdzie iść.

Pozdrawiam,
Chyna
[ http://oejsis.prv.pl ]

[OT] List otwarty do krakowskich studentów (3-5 rok)
Wtórne złamanie kości goleni - prośba o konsultację do specjalistów
Kurza klatka piersiowa
NZOZ
OBERON - warto?