skierowanie na USG z przychodni do...?

1. Data: 2005-12-12 09:45:44

Temat: skierowanie na USG z przychodni do...?
Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

czy przychodnia moze dac skierowanie na USG badz rtg tylko do placowki, z
ktora ma umowe? Czy ja jestem zobligowany do skorzystania z placowki, na
ktora skierowanie jest wystawione?

Jesli tak, to czy w swietle faktu, ze najblizsze terminy sa za 2-3 miesiace,
to moge pojsc gdzies indziej prywatnie, a potem przedstawic rachunek NFZ i
domagac sie zwrotu kosztow?

Zalezy mi na bardzo szybkiej odpowiedzi. Dzieki z gory.

--
Olleo

2. Data: 2005-12-12 11:21:33

Temat: Re: skierowanie na USG z przychodni do...?
Od: Jaroslaw Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olleo wrote:
> [...]
> rachunek NFZ i domagac sie zwrotu kosztow?
>
> Zalezy mi na bardzo szybkiej odpowiedzi. Dzieki z gory.

Z tego, co pamiętam ze swojego przypadku to skierowanie umożliwia
wykonanie danego badania w każdej placówce, jednak tylko w placówkach z
umową będzie to refundowane... Ja miałem RTG no i musiałem zapłacić poza
"swoją ziemią", ale to była niemal równy rok temu.

Jarosław Grzyb [PL] <g...@o...pl>
Blog : http://octopian.prv.pl/blog/
Homepage: http://octopian.prv.pl/
GG : 1966079
Tlen : grzybu123
ICQ : 194401395

3. Data: 2005-12-12 12:36:58

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Bezczelnie podepne sie pod pytanie i zadam wlasne.
Czy na rtg musi sie miec skierowanie czy moge zrobic bez problemow na wlasne
zyczenie, odplatnie oczywiscie. Rtg zebow robie bez skierowania, czy z rtg
kregoslupa tez tak bedzie?

Zazula

4. Data: 2005-12-12 14:45:54

Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy na rtg musi sie miec skierowanie czy moge zrobic bez problemow na
> wlasne zyczenie, odplatnie oczywiscie. Rtg zebow robie bez skierowania,
> czy z rtg kregoslupa tez tak bedzie?

na rtg dzis sie dowiadywalem musi byc skierowanie, nawet jesli idziesz
prywatnie i odplatnie.
--
Olleo

5. Data: 2005-12-12 18:06:08

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olleo" <o...@c...tlen.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> czy przychodnia moze dac skierowanie na USG badz rtg tylko do placowki, z
> ktora ma umowe?

Moze do kazdej ktorej sobie zazyczysz. Tylko jezeli nie ma z ta placowka
podpisanej umowy na podwykonastwo to zaplacisz z wlasnej kieszeni

Czy ja jestem zobligowany do skorzystania z placowki, na
> ktora skierowanie jest wystawione?

Patrz wyzej

> Jesli tak, to czy w swietle faktu, ze najblizsze terminy sa za 2-3
> miesiace, to moge pojsc gdzies indziej prywatnie, a potem przedstawic
> rachunek NFZ i domagac sie zwrotu kosztow?

Nie mozesz. Mozesz za to zmienic ZOZ ktory ma umowe z takim podwykonawca.
Jak mozna sie domyslic chodzi o zniechecenie pacjentow :-)))

6. Data: 2005-12-12 20:10:42

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To ja tez sie podepne.
Lekarz pediatra z mojej przychodni nie chce mi dac siekrowania na USG
bioderek mojego synka - choc takie jest zalecenie lekarza ortopedy -
kontrola po kilku tygodniach od pierwszego badania.
Argument - ze ta konkretna przychodnia nie ma zakontraktowanych takich
badan.
Wycisnelam to od lekarki na innej wizycie - gdy marudzilam jej o te
badania.
Pierwszy lekarz wogole strasznie krecil i dal mi tylko skierowanie do
ortopedy.
Co mi z niego?
Skoro czas oczekiwania to kilka miesiecy, zanim dostane od niego
skierowanie (albo i nie) to mi syn doszkoly pojdzie :-/

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

7. Data: 2005-12-12 21:14:36

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12.12.05, około 15:45, Olleo bulgocze

> na rtg dzis sie dowiadywalem musi byc skierowanie, nawet jesli idziesz
> prywatnie i odplatnie.

Nie.
Jak przychodzisz zapłacić, to możesz sobie zrobić RTG czego tylko chcesz i
ile chcesz. Nawet tyle, żeby móc dzieci w cyrku później pokazywać i się z
tego utrzymywać. Może tam, gdzie traifłeś nie robili zdjęć prywatnych w
ogóle?

--
ika - umop apisdn

8. Data: 2005-12-12 21:20:16

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12.12.05, około 10:45, Olleo bulgocze

> czy przychodnia moze dac skierowanie na USG badz rtg tylko do placowki, z
> ktora ma umowe? Czy ja jestem zobligowany do skorzystania z placowki, na
> ktora skierowanie jest wystawione?

Niektóre gabinety USG tak mają, że przyjmują tylko skierowania
'wewnętrzne' i to wpisane w książeczkę RUM (jeśli w danym województwie
taka jeszcze obowiązuje). Nawet na badanie krwi tak często jest, że trzeba
to robić w laboratorium danej placówki.
Najprościej chyba zadzwonić do tego innego gabinetu, w którym chcesz mieć
wykonane to badanie (bo np wiesz, że są tam mniejsze kolejki) i zapytać
czy przyjmują też skierowania 'z miasta' - jako refundowane oczywiście.

> Jesli tak, to czy w swietle faktu, ze najblizsze terminy sa za 2-3 miesiace,
> to moge pojsc gdzies indziej prywatnie, a potem przedstawic rachunek NFZ i
> domagac sie zwrotu kosztow?

Nie. NFZ nic nigdy nie zwraca ;)

--
ika - umop apisdn

9. Data: 2005-12-13 09:35:50

Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ile chcesz. Nawet tyle, żeby móc dzieci w cyrku później pokazywać i się z
> tego utrzymywać. Może tam, gdzie traifłeś nie robili zdjęć prywatnych w

Bylem w Luxmedzie, tam robia prywatnie, ale powiedziano mi, ze skierowanie
musi byc na rentgen.
--
Olleo

10. Data: 2005-12-13 16:31:56

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "La Luna" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kontrola po kilku tygodniach od pierwszego badania.
> Argument - ze ta konkretna przychodnia nie ma zakontraktowanych takich

Badania takiego nie ma w zakresie badan POZ. Moze je zlecic bezplatnie
lekarz z poradni luksacyjnej lub ortopedycznej.

> Wycisnelam to od lekarki na innej wizycie - gdy marudzilam jej o te
> badania.

Hmm to bedzie miala przechlapane :-)))

> [...]
> Skoro czas oczekiwania to kilka miesiecy, zanim dostane od niego
> skierowanie (albo i nie) to mi syn doszkoly pojdzie :-/

Zawsze mozna pojsc prywatnie. Chyba zdrowie dziecka jest wazniejsze niz cena
litra wodki.

Ciągłe niewyspanie - czym spowodowane?
Nietrzymanie gazów
nerwice, lęki, bezsenność itp -co się z nami dzieje?
prośba
węzły - pod pachami - pytanie