skierowanie na badania a labolatorium analityczne

1. Data: 2005-07-18 08:19:49

Temat: skierowanie na badania a labolatorium analityczne
Od: "Ewa" <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Zastanawia mnie pewna sprawa, a mianowicie... z uwagi na to, że jako kobieta
z cukrzycą i aktualnie w ciąży zostałam skierowana do poradni
diabetologicznej w innej miejscowości niż mieszkam (dojazd to 1,5godz w
jedną stronę). Pani doktor daje mi skierowanie na badania - średnio raz w
miesiącu ale zdarza się, że 2 razy w miesiącu. Badania - tak mówi pani
doktor - mam wykonać w labolatorium u nich w poradni - czyli pojechać dzień
wcześniej z samego rana (8-9) żeby następnego dnia przed wizytą badania
odebrać. I teraz moje pytanie: czy mogę badania zrobić faktycznie tylko w
tym labolatorium czy w każdym do jakiego się zgłoszę - oczywiście do tego,
który ma podpisaną umowę z NFZ?
Ostatnio miałam taki przypadek, że ze skierowaniem od lekarza poszłam nie do
labolatorium w danej przychodni tylko do znajdującej się najbliżej mojego
miejsca zamieszkania a tam poinformowano mnie, że mogę u nich te badania
wykonać ale odpłatnie z uwagi na to, że oni "nie obsługują" tej przychodni.

Czy to nie wszystko jedno skoro wszystkie te "instytucje" są finansowane z
NFZ?

Co o tym myślicie?
Ewa

2. Data: 2005-07-18 20:37:12

Od: "poradniawkamieniu" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jest wszystko jedno. Instytucje te nic nie mają wspólnego z NFZ (jako
laboratoria)
Badania zleca lekarz. Żeby je wykonywać u swoich pacjentów,
musi mieć własne laboratorium lub zawrzeć z jakimś umowę, by mu je robiło.
Jeśli lekarz pracuje w większej jednostce, to ta jednostka ma też często
laboratorium, które dla niego pracuje.
Jak ma mały gabinecik, to i tak zawsze umawia się z najbliższym
laboratorium.
Laboratorium wystawia rachunki za wykonane badania lekarzowi , który je
zlecił.
Oczywiście jeśli ma z nim umowe. Jak nie ma, to nie zrobi badan, bo lekarz
nie zapłaci.
Badanie więc pokrywa lekarz, a nie NFZ. Stąd istotrne jest istnienie umowy.
Trzeba wobec tego zgłaszać się do wskazanego laboratorium. Nie można go
sobie wybrac.
Lekarz tez nie jest w stanie umówić się ze wszystkimi laboratoriami wokól.
A po za tym, często nie może, bo za wyłączność dla jednego laboratorium ma
tam np. dodatkową zniżkę.

EEG diagnoza..., rozszyfrowanie.
drętwienie lewej części twarzy od zęba?
Bielactwo pomocy