skrzypiacy parkiet - co zrobic?

1. Data: 2001-08-29 18:19:43

Temat: skrzypiacy parkiet - co zrobic?
Od: "osus" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w mieszkaniu kilkunastoletni parkiet, ktory podczas chodzenia po nim w
wielu miejscach skrzypi . Zamierzam rozlozyc na nim wykladzine dywanowa.
Czy moglby mi ktos doradzic co zrobic aby spod wykladziny nie wydobywal sie
dzwiek trzeszczacego parkietu?
Czy jest jakis sposob, aby dokleic parkiet bez uprzedniego zrywania go?
A moze sa jakies plyty o duzej powierzchni, ktore podlozone pod wykladzine
rozloza nacisk na wieksza powierzchnie i parkiet nie bedzie skrzypial.

osus

1. Data: 2001-08-30 06:58:45

Temat: Re: skrzypiacy parkiet - co zrobic?
Od: "Vlod" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Troche i na jakis czas pomoze zaszpachlowanie szczelin miedzy klepkami. Ja
zdecydowalem sie zerwac parkiet i polozyc na nowo. Dzisiaj zaczynaja mi go
cyklinowac :-))
Uwazam, ze troche szkoda "chowac" parkiet pod wykladzine.
Pozdrowienia
Wlodek
osus napisał(a) w wiadomości: <9mjbnd$a90$2@news.tpi.pl>...

1. Data: 2001-08-30 06:59:22

Od: "Zbigniew Nowacki" <z...@p...bptnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

osus <o...@p...onet.pl> wrote in message
> Mam w mieszkaniu kilkunastoletni parkiet, ktory podczas chodzenia po nim w
> wielu miejscach skrzypi . Zamierzam rozlozyc na nim wykladzine dywanowa.

u mnie przestal skrzypiec... po cyklinowaniu.
A fachowiec mowil, ze to ciezka sprawa. czasem proboja przez szpary dolac
klej czy cos...

ZN

1. Data: 2001-08-30 14:06:18

Od: "Sebastian Hałucha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Z parkietem tak jest, jestem świeżo po cyklinowaniu, trochę mniej skrzypi,
ale nadal.

seba

1. Data: 2001-09-01 11:01:49

Od: Zbig.Drwięga <b...@b...norka> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "osus" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> sie

Dwa możliwe powody trzeszczenia parkietu:
1.Źle przyklejony(smarowanie, gestość kleju/lepiku/
,chodzenie po świeżo położonym, nieustalonym parkiecie)
2.Słabe podłoże (wylewka pod parkietem) i odspojenie płytek razem z klejem.

Sposoby?
Najlepszy, bo definitywny: zerwanie parkietu.Sprawdzenie podłoża.
Jak słabe, zagruntowanie wzmacniajace.Położenie tych samych klepek
(po oczyszczeniu) lub nowych :-( (kosztowne...)

Bez zrywania: eksperymenty.
Próby punktowego ciśnieniowego wtłaczania nowych porcji kleju pod
odspojony parkiet przez wywiercone otwory.Otwory zamaskować.
Parkiet trzeba dociskać sukcesywnie w miarę postępu prac,
skutecznie na dużej powierzchni.
Wiele kształtowników z obciążnikami(?)
Może być skuteczne, ale tylko pod warunkiem silnego podłoża.
A jak jest słabe ? :-((

Życzę dobrego wyboru.:-)
--
Pozdrawiam Zbig.Drwięga
Linux Reg.User #166848

1. Data: 2001-09-12 20:22:42

Od: Kasia Adamiak <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Sebastian Hałucha" wrote:

> Z parkietem tak jest, jestem świeżo po cyklinowaniu, trochę mniej skrzypi,
> ale nadal.
>
> seba

Witam,

A tak na marginesie, jaka jest cena cyklinowania?

Pozdrawiam,

Kasia

1. Data: 2001-09-13 07:04:34

Od: "Sebastian Halucha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A tak na marginesie, jaka jest cena cyklinowania?
>
> Pozdrawiam,
>
> Kasia

Ceny bardzo zróznicowane - ja mialem 45 metrów - po 16 zl od metra + moje
materialy - zawsze bezpieczniej - wiesz czym ci maluja - pan powiedzial
gdzie najtaniej kupic - lakier pólmat.

Cena obejmowala cyklinowanie, 1x malowanie kaponem (uszczelnianie), 3x
malowanie lakierem, czyszczenie listew.

Nie wierz w cyklinowanie bezpylowe, mialem swiezo malowane sciany, po
cyklinowaniu i przeschnieciu lakieru trzeba bylo lekko zwilzonym recznikiem
przeleciec wszystkie sciany. Cykliniarka byla wyposazona w worek.

Pozdrawiam
seba

farby - dekoral
farby - Krakow