slimaki

1. Data: 2008-07-25 23:58:02

Temat: slimaki
Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

to jest rok slimaka, załamka.
przyjeżdżam do domu, a tu wszystko w ślimakach.
jak na horrorze jakimś.
na pniach drzew, na ścianie domu, w trawie, WSZĘDZIE!
wiedziałem, że podobno jest w tym roku wysyp, ale że aż taki?!??!?!

jak to masowo wymordować?
to musi być metoda na skalę masową, remedia typu buteleczka z piwkiem to już
za późno - teraz już czas na atom!!!

moon

2. Data: 2008-07-26 06:07:09

Temat: Re: slimaki
Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Lip, 01:58, "moon" <s...@y...com> wrote:
> [...]
>
> jak to masowo wymordować?
> to musi być metoda na skalę masową, remedia typu buteleczka z piwkiem to już

Najtaniej nawieźć świeżym nawozem potasowym - skutkuje do najbliższego
deszczu, pożytek z nawozu będzie na drugi rok więc lepiej nie sypać
pod rośliny uprawne...

3. Data: 2008-07-26 09:45:07

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:
jest w tym roku wysyp, ale że aż taki?!??!?!

> Najtaniej nawieźć świeżym nawozem potasowym - skutkuje do najbliższego
> deszczu,

no to jaki to mord?
moon

4. Data: 2008-07-27 16:44:25

Od: "bluszcz" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "moon" <s...@y...com> napisał

> to musi być metoda na skalę masową, remedia typu buteleczka z piwkiem to
> już za późno - teraz już czas na atom!!!

zlikwiduj środowisko w którym żyją ślimaki, a wtedy pójdą sobie do sąsiada
:) Przystrzyż krótko trawę, zlikwiduj wilgotne miejsca

--
pzdr
bluszcz

5. Data: 2008-07-27 22:27:51

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

bluszcz wrote:
> Użytkownik "moon" <s...@y...com> napisał

> zlikwiduj środowisko w którym żyją ślimaki, a wtedy pójdą sobie do
> sąsiada :) Przystrzyż krótko trawę,

jest krótka, one to mają gdzieś... nawet na pniach drzew ich są dziesiątki.

>zlikwiduj wilgotne miejsca

no - to się raczej nie da tak łatwo, działka przylega do strumyka.

moon

6. Data: 2008-07-27 22:57:39

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bluszcz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> zlikwiduj środowisko w którym żyją ślimaki, a wtedy pójdą sobie do sąsiada
> :) Przystrzyż krótko trawę, zlikwiduj wilgotne miejsca

To jest jeden ze sposobow.
Mysle, ze alternatywa dla niego byloby doprowadzenie do rownowagi w
ogrodzie. Moze to brzmiec dosc enigmatycznie w pierwszej chwili.
W lasach czy na lakach gdzie wzgledna rownowaga jest, slinikow luzytanskich
jest malo i chociaz sa tez tam, to nie wyrzadzaja wiekszych szkod. Dzieje
sie tak pomimo tego, ze jest wilgoc i wysoka trawa itp.
Pomysl polega na stworzeniu siedliska zblizonego do lasu czy laki bez
rezygnacji z roslin, ktore sie uprawia. Kazdy ogrod przypomina jakies
naturalne siedlisko, z ta roznica, ze w ogrodzie z reguly rownowaga jest
zaburzona. Zaburza ja czlowiek chociaz moglby ja wspierac przez wlasciwy
dobor roslin.
Slimaki w pierwszej kolejnosci zjedza rosliny slabe, zle rosnace. Rosliny
dobrane wg. gleby, naslonecznienia, wilgotnosci, mrozoodpornosci beda zdrowe
i silne i tym samym mniej narazone na zgryzanie.

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2008-07-28 00:23:42

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:
> [...]
> Rosliny dobrane wg. gleby, naslonecznienia, wilgotnosci,
> mrozoodpornosci beda zdrowe i silne i tym samym mniej narazone na

jakie rośliny, jaki ogród?
mam dom na wsi, mam trawe, trochę drzewek, jakiśklombik, cośtam i wszystko
tonie w ślimakach, których nie było od 50 lat w takich ilościach.
nie żrą upraw, bo ich nie mam, nie żrą nawet i tych klombików też, ale są
wszędzie, są ohydne, włażą nawet na koc na którym bawią się dzieci i chcę
się ich pozbyć.
skorków, kórych mam miliony w drewnianym domu też chciałbym, ale to jest
walka niemożliwa do wygrania, już wiem.
dlatego zanim wpuszczę dzieci do piaskownicy muszę wydłubywać przez 20 minut
szczypawy ze szczelin i nie jest to moje hobby też.
to myślałem, że chociaż na te ślimaki jakieś remedium dostanę.

moon

moon

8. Data: 2008-07-28 05:32:50

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Slimaki w pierwszej kolejnosci zjedza rosliny slabe, zle rosnace. Rosliny
> dobrane wg. gleby, naslonecznienia, wilgotnosci, mrozoodpornosci beda zdrowe
> i silne i tym samym mniej narazone na zgryzanie.

One zeżrą wszystko, bo guzik wiedzą o ekofilozofii.Trzeba kupić kilka opakowań
środka przeciw ślimakom o codziennie po troszkę rozsypywać. Zostawić im
czas,aby pozjadały te padnięte.I nic im nie czytać o dobieraniu roślin.
Pozdrawiam.Mirzan

9. Data: 2008-07-28 06:06:13

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> środka przeciw ślimakom o codziennie po troszkę rozsypywać. Zostawić im
> czas,aby pozjadały te padnięte.I nic im nie czytać o dobieraniu roślin.

Czy ja napisalem, ze nie nalezy ich niszczyc? Sliniki luzytanskie jako plage
nalezy niszczyc w ramach dązenia do rownowagi. Gdy juz sie ja osiagnie, nie
trzeba bedzie walczyc ze slimakami, bo nie beda stanowic zagrozenia.

Pozdrawiam,
Bpjea

10. Data: 2008-07-28 06:22:42

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdy juz sie ja osiagnie, nie
> trzeba bedzie walczyc ze slimakami, bo nie beda stanowic zagrozenia.

A kto walczy ze ślimakami których nie ma.Wystarczy wydać 16zł i równowaga
za parę dni jest częściowo przywrócona.
Pozdrawiam.Mirzan

datura
głęboka studnia