smaczny zakalec wiśniowy

1. Data: 2001-07-12 05:53:57

Temat: smaczny zakalec wiśniowy
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co jakiś czas ktoś twierdzi, że lubi zakalcowate ciasto.
Kilka dni temu zrobiłam placek z wisniami i wyszedł mięciutki, smaczny...
...zakalec. Cała duża blacha zniknęła dość szybko, więc nie mogło być takie
złe...
Jak ktoś chce, to mogę podać przepis.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-07-12 06:56:35

Temat: Re: smaczny zakalec wiśniowy
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

no qrcze...mialam nadzieje, ze dajesz zakalec na aukcje i ze sie
zalapie!!!
Przepis mi niestety na nic, bo tu nie ma wisni!!!!!! Co za
kraj...a gdyby tak z innym owocem? MYslisz, ze tez wyjdzie
zakalec tak dobry jak Twoj???

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-12 08:10:53

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:deiqkt8td3mdke4vtkahlmfipdhn175oer@4ax.com...
> [...]
> Przepis mi niestety na nic, bo tu nie ma wisni!!!!!! Co za
> kraj...a gdyby tak z innym owocem? MYslisz, ze tez wyjdzie

Witaj Krysiu
specjalnie dla Ciebie bez polskich znakow napisze, zeby Ci bylo latwiej
czytac ;-))

Zdziwilo mnie, ze na Wyspach Brytyjskich nie ma wisni- dlaczego, nie lubia
rosnac?
Ten moj zakalec to pelna improwizacja i z pewnoscia z innymi owocami rez
wyjdzie, tylko jakimis kwaskowatymi, zeby nie bylo mdle.
Ciasto robilam w ten sposob:

zajrzalam do szafki kuchennej i stwierdzilam, ze mam duzo platkow owsianych
( te akurat byly "gorskie"), wiec 1,5 szklanki zalalam taka iloscia wrzatku
by rozmiekly i utworzyly gesta kluche.
Do miski wlozylam kostke masla i 1 szklanke cukru, ucierajac dodawalam po 1
jajku - w sumie sztuk 4, do tego 2 lyzeczki proszku do pieczenia.
Do utartej masy dodalam namoczona kluche platkowa i na koniec make-
- mniej wiecej 2,5 szklanki, po prostu dosypywalam make tak, by otrzymac
ciasto gestosci kremu do tortu.
Powstala masa wysmarowalam blache (wczesniej posmarowana i wysypana maka),
na to poszlo ok. 70 dag wydrylowanych wisni i do nagrzanego na 120 st.
piekarnika.
Ciepelko podkrecilam do 180 stopni i tak tam sobie siedzialo przez godzinke.
Po upieczeniu wyjelam ten eksperyment z piekarnika, odkroilam kawalek,
obejrzalam i stwierdzilam, ze wywale jak przestygnie, zeby sie worek w koszu
od goracego nie stopil.
Jak przestyglo ukroilam jeszcze raz, uszczesliwilam meza i dzieci - zjedli,
domagali sie wiecej, wiec kosz byl bez kolacji.

Jak sie ktos zdecyduje, to zycze milych eksperymentow.
Basia

1. Data: 2001-07-13 19:23:13

Od: "Danka" <d...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

W NL tez nie maja tego rarytasu - wisni. A niech ich...... trafi! A jak uda
mi sie w jakims sklepie agrest ujrzec, to nie moge uwierzyc wlasnym oczom!
Coz za biedny kraj!
A mama i siostry tylko mnie denerwuja przez telefon, ze one to juz pekaja od
obrzarstwa czeresniami, jagodami ( tez ich w NL nie uswiadczysz ) i
pierogami z tymze owockami. A ja tylko zasliniam telefon....
Pozdr.,
Danka

"Barbara" <b...@p...onet.pl> schreef in bericht

> [...]
zjedli,
> domagali sie wiecej, wiec kosz byl bez kolacji.
>
> Jak sie ktos zdecyduje, to zycze milych eksperymentow.

Gazety itp
Maka kukurydziana
Termomix!
Do Alexa