Maka kukurydziana

1. Data: 2001-07-11 20:24:43

Temat: Maka kukurydziana
Od: "AniaS" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy grupowicze, czy ktos ma pomysl na wykorzystanie 2 kg maki
kukurydzianej?
Kolacze mi sie jakas polenta, ale to chyba z kaszki, prawda?

1. Data: 2001-07-11 22:53:11

Temat: Re: Maka kukurydziana
Od: "Bożena Kotecka" <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Możesz ją zużyć robiąc potrawę która nazywa się "BLINY".Robi sie je z
tartych ziemniaków i mięsa mielonego .Dużo ci naraz nie zniknie ale pomału a
potrawa jest naprawdę bardzo dobra.

Pozdrowienia Bożena
---------------------------------

1. Data: 2001-07-12 04:01:54

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>Drodzy grupowicze, czy ktos ma pomysl na wykorzystanie 2 kg maki
>kukurydzianej?

Najlepiej zrobic chleb kukurydziany.Przepis mam gdzies z Internetu,zrobilam
pierwszy raz na Dzien Dziekczynienia i od tej pory zostawilam inne przepisy i
tylko z tego robie.
1,5 filizanki maki kukurydzianej
2,5 filizanki mleka
2 filizanki maki bialej
1 lyzeczka proszku do pieczenia
1 lyzeczka soli
2/3 filizanki cukru
2 jaja
1/2 filizanki oleju

W nieduzej miseczce wymieszac make kukurydziana z mlekiem i odstawic na piec
minut.W duzej misce wymieszac make biala,proszek,sol i cukier.Dodac do tego
zawartosc z malej miski,jajka i olej i wymieszac az bedzie gladkie.Wlac do
prostokatnej duzej formy i piec okolo 30-35 minut(sprawdzic czy patyczek
wychodzi czysty) w temperaturze 200 C(400 F)
Dotka

1. Data: 2001-07-12 06:41:26

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Bożena Kotecka

> Możesz ją zużyć robiąc potrawę która nazywa się
> "BLINY".Robi sie je z
> tartych ziemniaków i mięsa mielonego .Dużo ci naraz nie
> zniknie ale pomału a
> potrawa jest naprawdę bardzo dobra.

Zaraz, bliny to placki drożdżowe z mąki gryczanej podawane z kawiorem,
łososiem lub kwaśną śmietaną.

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-07-12 10:52:37

Od: "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

Obawiam sie, ze maka kukurydziana w tym przepisie, to polenta, czyli
'grysik' kukurydziany. Mam przepis na chleb kukurydziany, i na 'pie' z
kukurydzianym wierzchem, i wszystkie te przepisy wymagaja polenty (cornmeal,
nie cornflour). Jedyne, do czego uzywam maki kukurydzianej, to kisiel,
krochmal, i zageszczanie sosow orientalnych (bo do innych uzywam maki
pszennej albo zasmazki).
ania

1. Data: 2001-07-12 14:01:19

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

a to nie to samo, co maka kartoflana? U nas do zageszczania
kisielu/kislu, sosow, etc uzywa sie maki kukurydzianej (corn
flour). Maka kartoflana jest w sklepach z roznymi dziwnymi
zagranicznymi jadalnymi rzeczami

Krysia

>Drodzy grupowicze, czy ktos ma pomysl na wykorzystanie 2 kg maki
>kukurydzianej?
>Kolacze mi sie jakas polenta, ale to chyba z kaszki, prawda?

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-13 07:31:32

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Jul 2001 08:08:04 +0200, w...@t...com.pl (Wladyslaw
Los) wrote:

>Jest krochmal kukurydziany zwany po angielsku corn flour, ale maka jest
>on tylko w takim sensie, jak maczka kartoflana, ktora jest krochmalem z
>kartofli (uwaga: rozne krochmale, mimo ze w sensie chemicznym to
>skrobia, to maja rozne wlasciwisci fizyczne i w kuchni czy gospodarstwie
>nie zawsze moga byc z powodzeniem zastepowane)
>
>Nastepnie jest kukurydza mielona, (corn meal) w roznych grubosciach.
>Jest wiec maka kukrydziana, uzywana do wypiekow i kaszka kukurydziana
>(corn meal) w tym gruboziarnista kaszka uzywana na polente.
>
>Wladyslaw

zaraz zaraz, albo nic nie rozumiem, albo pomylka w druku, albo w
Laroussie - corn meal i corn meal? Kukurydza mielona i kaszka
kukurydziana - czy to taka roznica jak miedzy...corn meal i corn
meal?

"meal" to cos zmielone, teoretycznie maka. wholemeal - to jest
penoziarnista maka, ktora raczej przypomina trociny.

chicken meal - to karma dla kurczakow, kasze przypomina.

no to jak??

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-13 16:37:33

Od: "Art (Gruby)" <jbcp@(nOSpam)pacbell.net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Jul 2001 08:31:32 +0100, Krysia Thompson

>zaraz zaraz, albo nic nie rozumiem, albo pomylka w druku, albo w
>Laroussie - corn meal i corn meal?
>no to jak??

ciach

>Krysia
>K.T. - starannie opakowana

Larousss'y na samoloty!!! ;-)

Art.(Gruby)
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours."

1. Data: 2001-07-15 07:50:40

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

Nic, pomylka, drugi raz corn meal bylo niepotrzebne.

Wladyslaw

Termomix!
Do Alexa
ale sie najadlam