smar do plastiku

1. Data: 2007-08-21 01:05:26

Temat: smar do plastiku
Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry!

Wiele urządzeń teraz ma kółka zębate z plastiku zamiast metalu.
Jaki smar się stosuje do takich przekładni plastikowych?
Czy po prostu smarować towotem i już? (Oryginalny smar był też gęsty).

Pozdrawiam,
Marcin Sz.

2. Data: 2007-08-21 06:45:41

Temat: Re: smar do plastiku
Od: d...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

tworzywem najczęściej stosowanym do kół zębatych jest poliamid i jego
modyfikacje, czaeem dodawane jest zbrojenie ...tworzywo ma maly
współczynnik tarcia a smar służy glownie do zwiekszenia poslizgu
stali...czyli smar typu lozyskowego sie nadaje

3. Data: 2007-08-21 07:38:01

Od: "GMi" <G...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiele urządzeń teraz ma kółka zębate z plastiku zamiast metalu.
> Jaki smar się stosuje do takich przekładni plastikowych?
> Czy po prostu smarować towotem i już? (Oryginalny smar był też gęsty).

smar silikon-teflon
http://elbiz.pl/product_info.php?products_id=1292

4. Data: 2007-08-21 18:04:15

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Szumilas pisze:
> Wiele urządzeń teraz ma kółka zębate z plastiku zamiast metalu.
> Jaki smar się stosuje do takich przekładni plastikowych?
Przeważnie żaden. Plastik jest śliski z natury, a kiepski smar + kurz +
opiłki zużytej przekładni = pasta scierno-polerska :) Często błędnie
brany jest teflon (lub jego odmiany) za plastik), a jego w ogóle się nie
smaruje.

> Czy po prostu smarować towotem i już? (Oryginalny smar był też gęsty).
Towot i inne smary bywają dla plastiku niszczące. Rozpuszczają plastik,
lub reagują z nim chemicznie - robi się coś podobnego do asfaltu...
Neutralnym smarem byłby tutaj smar silikonowy, w dodatku jest dość mocno
odporny na starzenie się i temperaturę (nie robi się wodnisty jak np
smar wazelinowy)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

5. Data: 2007-08-22 02:13:02

Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Quoted:
BartekK (s...@N...org)
in news:faf9sg$997$1@nemesis.news.tpi.pl

> [...]
> kurz + opiłki zużytej przekładni = pasta scierno-polerska :)
> Często błędnie brany jest teflon (lub jego odmiany) za plastik),

No, w tym wypadku chodzi mi o tanie chińskie urządzenie, więc pewnie to nie
jest żaden wyszukany materiał.
Są tam takie łożyska ślizgowe z plastiku, gdzie smar się wytarł, a obroty
były na tyle duże, że "łożysko" zaczęło sie topić. Czyli smarować jednak
trzeba.

> [...]
> dodatku jest dość mocno odporny na starzenie się i temperaturę
> (nie robi się wodnisty jak np smar wazelinowy)

No to taki jak sugeruje GMi powyżej pewnie będzie dobry. Zapytam w sklepie
elektronicznym, bo oni tego chyba używają do magnetowidów itp.

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi!

Pozdrawiam,
Marcin Sz.

Re: półki do gips-karton czym montaż?
Re: czym wyczyscic fotele/kanape? (crosspost na pl.rec.dom)
ogrzewanie gazem skroplonym
półki do gips-karton czym montaż?
uslugi stolarskie