smazenie omletu

1. Data: 2003-09-10 16:04:27

Temat: smazenie omletu
Od: "Agnieszka" <y...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc,

chce zrobic trzecie podejscie do omletu, wszystko ok, tylko nie umiem go
usmazayc w calosci. Przypala sie, i w trakcie przekladania na druga storne
rozwala, rozsypuje na kawalki.
Jak smazyc? na czym? na jakim tluszczu? prosze o jakies wskazowki, bo
zaprzestane moich prob... a moje kolezanka robi taaakie pyszne omlety...
Aga

1. Data: 2003-09-10 16:12:10

Temat: Re: smazenie omletu
Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10 Sep 2003 18:04:27 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Agnieszka*, w
wiadomości news:<1a8d.000000ab.3f5f4b8b@newsgate.onet.pl> zawarł, co
następuje:

> [...]
> Jak smazyc? na czym? na jakim tluszczu? prosze o jakies wskazowki, bo
> zaprzestane moich prob... a moje kolezanka robi taaakie pyszne omlety...

Ja smażę na dość małej patelni, na mieszaninie margaryny i masła (kolor).
Przewracam drewniana lopatka...
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
Partia Przeciwników Wątróbki!!!

1. Data: 2003-09-10 16:24:23

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ti`Ana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości
omlety...

Mój mąż smazy na odrobinie oliwy, na patelni teflonowej, a przewraca
omleta sposobem - przykrywa patelnie talerzem, przewraca omleta "do
góry nogami" na talerz, a potem zsuwa omleta na patelnię nieusmazona
strona.

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-09-10 16:35:22

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Sep 2003 18:24:23 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Cherokee gd*, w
wiadomości news:<bjnj7m$47q$1@absinth.dialog.net.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> omleta sposobem - przykrywa patelnie talerzem, przewraca omleta "do
> góry nogami" na talerz, a potem zsuwa omleta na patelnię nieusmazona

IMO kiepska metoda, bo przykrywasz talerzem ten nieusmażony wierch omleta,
przez co może sie przykleić do talerza etc...

1. Data: 2003-09-10 17:47:46

Od: "" <y...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> IMO kiepska metoda, bo przykrywasz talerzem ten nieusmażony wierch omleta,
> przez co może sie przykleić do talerza etc...

no wlasnie... z gory plynne nieusmazone, nawet nie sciete, a z dolu juz
przypalone... na malym ogniu...

Aga

1. Data: 2003-09-10 17:58:23

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robię zwykle omlety biszkoptowe (więc nie wiem, jak zachowują się inne)
Robię na niewielkiej patelni teflonowej. Smażę na najmniejszym możliwym
ogniu bez tłuszczu. Do przewracania używam drewnianej cienkiej, ale dość
szerokiej łopatki. Lekko sprawdzam, czy dół jest na granicy przypalenia
(czyli nie może już dłużej być na ogniu) i przewracam.

Pozdrawiam
Sasannka
---
http://sasannka.xpect.pl

1. Data: 2003-09-10 18:23:36

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <y...@a...pl> napisał w wiadomości

> Jak smazyc? na czym? na jakim tluszczu? prosze o jakies wskazowki, bo
> zaprzestane moich prob... a moje kolezanka robi taaakie pyszne omlety...

Ja smażę na normalnej patelni (taki z 8 jaj) na oleju (jakimś uniwersalnym
do smażenia, lub z oliwek) sporo go daję
Smażę długo na minimalnym prądzie (mam kuchenkę elektryczną - nie wiem jak
napisać inaczej), cały czas lekko podważając brzegi, żeby to płynne spływało
pod spód. Tym sposobem nie robi się kałuża na spalonym spodzie zamiast
omletu.
Jak ma być nadziewany, to czekam aż góra będzie prawie ścięta (taka
galaretowata - nadmiary płynu staram się podważaniem brzegów zlać pod spód),
wsypuję nadzienie i zawijam na pół, chwilę dosmażam pod przykryciem.
Jak mam przewrócić, to zsuwam upieczoną stroną na talerz, przykrywam
patelnią i _szybko_ odwracam.

trzeba pilnować żeby się nie przypalił, bo zbyt podsmażone jaj są wstrętne
(IMHO)

Sowa

1. Data: 2003-09-10 18:40:34

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik y...@a...pl napisał:

> no wlasnie... z gory plynne nieusmazone, nawet nie sciete, a z dolu juz
> przypalone... na malym ogniu...
>
> Aga

Skoro smazy na teflonie to moze bez problemu zsunac upieczona strona
wprost na talerz.... Nie obracasz patelni tylko ja przechylasz tak by
omlet sie nie zlamal ani nie wywrocil.... Dopiero talerzem robisz myk o
180 stopni ;-)

--
+++++++++++++++++++++++++++++++
Justyna - walkie!

1. Data: 2003-09-10 21:13:54

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

No własnie jak mąz przewraca omleta, to ta góra jest juz ścięta dosyć.

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-09-10 22:24:05

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak smazyc? na czym? na jakim tluszczu? prosze o jakies wskazowki, bo
> zaprzestane moich prob... a moje kolezanka robi taaakie pyszne omlety...

Ja omlety smażę pod przykryciem. Ścinają się z wierzchu i wychodzą idealnie.
Ważny jest kształt pokrywki, bo omlet rośnie w czasie smażenia pokrywka musi
być bardzo wypukła, a nie płaska. Moja pokrywa jest na wysokość drugie tyle
co patelnia. po kilku minutach jak się zetnie przewracam na druga stronę
łopatka - wychodzi idealnie.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl