smierdzacy temat

1. Data: 2001-11-27 15:35:10

Temat: smierdzacy temat
Od: <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni grupowicze, czy ktos probował to robić z .... szambem
Wywiezienie szamba drogo kosztuje wiec wpadlem na podobno juz sprawdzony pomysl
utylizacji nieczystosci tajemniczymi preparatami i wypompowywania do ogrodka
wody wytworzonej cudwnie w tym procesie. Mam w zwiazku z tym pytania
Czy ktos to testowal i wie jak dziala?
jaka jest tego skutecznosc? (moje szambo to całe 10m3)
czy to smierdzi po procesie utylizacji?

dzięki za odpowiedz i prosze na pywatny adres bo nie subskrybuje tej grupy

Marcin

1. Data: 2001-11-27 16:19:02

Temat: Re: smierdzacy temat
Od: "R.B." <r...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

>wpadlem na podobno juz sprawdzony pomysl
utylizacji nieczystosci tajemniczymi preparatami i wypompowywania do ogrodka
...;

Jezeli to twoj ogrodek, to tak? Pod warunkiem, ze ogrodki sasiadow sa
daleko?
Ubezpiecz sie przeciw RAKOWI!

1. Data: 2001-11-27 17:05:15

Od: <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jezeli to twoj ogrodek, to tak? Pod warunkiem, ze ogrodki sasiadow sa
> daleko?
> Ubezpiecz sie przeciw RAKOWI!

Ależ ja nie chcę tym podlewać roślinek tylko ewentualnie trawnik i coś w
rodzaju kompostownika.
Będzie działać??

1. Data: 2001-11-27 18:19:43

Od: "R.B." <r...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

Zastanow sie co chcesz sobie, twojej rodzinie i sasiadom narobic. Te
wszystkie wspaniale srodki to nic dobrego dla waszego zdrowia. Piszesz, ze
masz 10 m3 septyczny zbiornik. To jest 10 ton g......
Jestem pewien, ze sie mulisz w sprawie pojemnosci zbiornika. Mimo wszystko
zastanow sie nad tym co chcesz zrobic. Jezeli nie odbije sie to na tobie i
na twoich dzieciach, to napewno na twoich wnukach.
To cale swinstwo dostaje sie do wody podgruntowej, nastepnie do roslin i
oczywiscie do naszego organizmu. Niestety ludzki organizm nie jest w stanie
usunac nadmiernej ilosci fosfatow i azotynow, ktore przyjmuje przez
zanieczyszczona wode. Uzywanie nawozow sztucznych ma ten sam efekt na nasz
organizm.
Mysl o potomkach. Chyba, ze jestes wyznawca zasady: "A po nas chocby POTOP".

1. Data: 2001-11-27 18:23:27

Od: <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zastanow sie co chcesz sobie, twojej rodzinie i sasiadom narobic. Te
(ciach...)
> Mysl o potomkach. Chyba, ze jestes wyznawca zasady: "A po nas chocby POTOP".

....no to po co są te preparaty do utylizacji (produkowane zresztą na zachodzie-
Belgia, Kanada)????

Hmmm.??

1. Data: 2001-11-27 20:16:52

Od: "R.B." <r...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

Tego typu preparaty sa zabronione np: Belgia
Sa sprzedawane w krajach gdzie nie obowiazuja przepisy o "Ochronie
Srodowiska".
W tej chwili Polska ma duze problemy z podpisaniem umow z EU poniewaz nie sa
przestrzegane prawa o ochronie srodowiska.

Za czasow "Komuny" te sprawy byly przemilczane! Moze wkrotce bedziesz mogl
czytac statystyki dotyczace smiertelnosci w rejonach gdzie osiagano
wspaniale rezultaty rolnicze.

Mam nadzieje, ze nie bedziesz odpowiadal na ten post dopuki nie przemyslisz
co nam grozi.

1. Data: 2001-11-27 21:07:42

Od: "MarekWoj" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> (ciach...)
POTOP".

> ....no to po co są te preparaty do utylizacji (produkowane zresztą na
> [...]

Oczyszczalnia sciekow działa w ten sposób, ze scieki poddawane sa najpierw
fermentacji beztlenowej, a następnie , po zakończeniu tej fermentacji, po
opadnięciu osadu na dno zbiornika, powinny zostac poddane natlenianiu,
poprzez wymuszony, zwiększony kontakt z powietrzem.

Istnieja przydomowe oczyszczalnie sciekow, ktore sa zwykle 2-, lub
3-komorowe.

Dlatego w jednym zbiorniku na szambo nie jestes w stanie oczyscic Twoich
g....ek, aby staly sie nieszkodliwe dla otoczenia.

O preparatach, ktore usuwaja nieprzyjemne zapachy ktos tu wczesniej pisał.

Wydaje mi sie, ze slyszalem kiedys o preparatach, ktore przyspieszaja
fermentacje.

Ale o takich, ktore zastepuja proces fermentacji i natlenianie ( musialyby
rowniez skracac czas !) to chyba nie slyszalem.

Scieki nieprzefermentowane i nienatlenione dzialaja bardzo agresywnie na
srodowisko i na organizmy zywe, a Ty, jak sadze chcialbys pozyc dlugo....

We Wroclawiu, w ktorym to miescie mieszkam, znajduja sie ( na szczescie po
przeciwnej stronie miasta !!!) tzw. pola irygacyjne, zalozone jeszcze przez
Niemcow ( nie znam daty ), gdzie poprzez system kanalow ( otwartych ! )
nasacza sie ziemie (wiele hektarow ) nieprzerobionymi sciekami miejskimi.
Prawdopodobnie (nie jestem w tej dziedzinie fachowcem) jest to stary, malo
intensywny system przynajmniej czesciowego oczyszczenia sciekow, aby nie
dostawaly sie do rzek w formie najbardziej toksycznej.
Smrod, ktory rozchodzi sie w tej okolicy jest taki, ze w poblizu ( pare km )
moze funkcjonowac tylko.... cmentarz..., choc pare zamieszalych domostw
mozna tam wypatrzyc ( co dowodzi tylko, ze sila z jaka zmyslu wechu wplywa
na decyzje zyciowe ludzi moze byc niekiedy znikoma w porownaniu z innymi
bodzcami - ciekawe jakimi ?).

Chetnie wysluchalbym opinii fachowcow w tej dziedzinie...

Pozdrawiam

MW

1. Data: 2001-11-27 21:20:46

Od: "MarekWoj" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> ....no to po co są te preparaty do utylizacji (produkowane zresztą na
> [...]

Produkowac, nie znaczy wprowadzac do obrotu w danym kraju.

Wiele firm ( chemia, farmacja...) produkuje preparaty, ktorych stosowanie w
kraju, gdzie fabryka ma siedzibe, jest ZABRONIONE !

Korzystaja one z tego, ze w niektorych krajach przepisy nie nadazaja za
rozwojem technologii i swiadomosci proekologicznej rzadzacych tym krajem.
Tam je eksportuja.

Badz czujny !
Nie ufaj temu, co napisane, sprawdzaj informacje, badz krytyczny.

MW

1. Data: 2001-11-27 21:51:32

Od: "R.B." <r...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

Popieram!

1. Data: 2001-11-27 22:13:07

Od: "R.B." <r...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

>Chetnie wysluchalbym opinii fachowcow w tej dziedzinie...

Ja osobiscie w swoim czasie pracowalem razem z japonczykami, ktorzy po
regulacji naszej oczyszczalni sciekow na statku, dla pokazania jak to
swietnie dziala pili wode odlotowa. Tak tylko, ze to byla oczyszczalnia
biologiczna, ktora naprawde wg wszystkich laboratoryjnych analiz spelniala
wymagane warunki.

Bardzo drogie w eksploatacji urzadzenie, ktore moglismy uzywac tylko w
okreslonych warunkach- tylko w portach USA.Oczywiscie jezeli to bylo
konieczne (straszne koszty).
Osobiscie nie wierze, ze nawet te najlepsze urzadzenia sa wiarygodne.
Ludzkosc zbyt szybko wprowadza je w zycie. Bez 100% sprawdzenia dzialan
ubocznych.
Niestety "Bussines" jest na pierwszym planie.

"Sklonnosc do samozniszczenia lezy w naturze Czlowieka".

lakier do podłogi
Telewizor - ale jaki?
technologia ???
Pytanie do Pań