soczewica z pieczarkami i sosem pomidorowym - jak ?

1. Data: 2002-08-09 20:30:36

Temat: soczewica z pieczarkami i sosem pomidorowym - jak ?
Od: " eski" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kilka wątków niżej ktos wspomniał o soczewicy z pieczarkami i sosem
pomidorowym na ciepło
zabrzmiało bardzo smakowicie
ale szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia jak się do tego zabrać
wiem, że to wstyd
od kuchni trzymam się zwykle z daleka,ale czytając od czasu do czasu posty z
tej grupy mam ochotę podjąc wyzwanie i rzucic się w wir gotowania
czy ktos mi pomoże ?
pozdrowienia

1. Data: 2002-08-09 21:18:28

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " eski" <e...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pomidorowym na ciepło
> zabrzmiało bardzo smakowicie
> ale szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia jak się do tego zabrać

Hejeczka;-)))

Wspominałam ja osobiście;-)))) Dokładnego przepisu nie posiadam, bo samo mi
się kiedyś coś takiego zrobiło, a przepis jest mniej więcej taki. Zieloną
soczewicę namoczyć przez noc i ugotować w osolonej wodzie z dodatkiem
bazylii suszonej (gotuję z reguły ok. 10-15 min, żeby soczewica była
twardawa, ale zależy to od preferencji). Cebulkę pociachaną w kosteczkę
podsmażyć na oliwie, dorzucić do tego pieczarki pokrojone w plasterki i
dusić, następnie dodać pomidory (świeże lub z puszki), chwilkę poddusić,
dorzucić soczewicę i znów dusić, oraz dodać całą masę ziół i przypraw (ja
dodaję chili, pieprz kajeński, pieprz syczuański, bazylię, zioła
prowansalskie, tymianek, oregano, lubczyk i szczyptę kuminu, hmmm chyba
tyle). Niestety proporcji kompletnie nie pamiętam, zawsze robię "na oko".
Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam.
Pozdrawiam, Kaliope

1. Data: 2002-08-10 16:29:20

Od: " eski" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaliope <k...@p...krakow.pl> napisał(a):

> Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam.
> Pozdrawiam, Kaliope

wielkie dzięki Kaliope
pomogłaś i to ogromnie
właśnie siedzę i zajadam się tymi pysznościami
po prostu rewelacja
proste i łatwe-w sam raz dla takiego kulinarnego laika jak ja
jeszcze raz dziękuję
pozdrawiam
eski

1. Data: 2002-08-10 18:12:25

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wielkie dzięki Kaliope
> pomogłaś i to ogromnie
> właśnie siedzę i zajadam się tymi pysznościami
> po prostu rewelacja

Hejeczka;-))))

Cieszę się;-)))) Jak uda mi się jeszcze coś stworzyć z soczewicy to dam
znać, właśnie czerwone soczewica czeka na zrobienie (podobno najlepsza jest
prażona??? !!!).
Dzisiaj weekendowo zajadaliśmy się łososiem z grilla;-))))

Pozdrowionka,

Kaliope

Dlaczego?
sprawozdanie z urlopu [OT]
Kiełbasa z frytkownicy?
o matko - zgroza!
Czy wiecie ze podgrzewanie produktów wysokoweglowodanowych...